Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@13:36:56 GMT

دفتر کاری این هفته بورس با رنگ سبز به پایان رسید

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۳۹۴۲

دفتر کاری این هفته بورس با رنگ سبز به پایان رسید

شاخص کل بورس و اوراق بهادار از ابتدای امروز تا پایان معاملات روند صعودی داشت و به این ترتیب دفتر کاری بورس در این هفته با رشد ۵۸۸۱ واحدی بسته شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، شاخص کل بورس و اوراق بهادار امروز (7 اسفند) آخرین روز کاری خود در هفته جاری را با رشدی بالا و 11428 واحد و ایستادن در ارتفاع 529 هزار و 941 واحد آغاز کرد و در ادامه روز این روند صعودی ادامه دار شد تا جایی که شاخص کل بورس با ۵۸۸۱ واحد رشد معادل ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۳ درصد به ۵۲۴ هزار و ۳۹۴ واحد رسید. بر اساس جدول معاملاتی امروز شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۱۵۶۷ واحد افزایش معادل ۱.۱۳ درصد به ۱۳۹ هزار و ۸۰۰ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۳۰۰۰ واحد رشد معادل ۱.۷۶ درصد به ۱۷۳ هزار و ۹۴۴ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۹۹۷ واحد افزایش، معادل ۱.۷۶ درصد به ۱۱۵ هزار و ۸۰۰ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۰۴۲۲ واحد کاهش، معادل ۱.۶۲ درصد به ۶۵۵ هزار و ۳۴۴ واحد، شاخص بازار اول با ۴۴۸۹ واحد افزایش معادل ۱.۲۳ درصد به ۳۶۹ هزار ۸۷۱ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۱۰۰۲ واحد رشد معادل ۰.۹۹ درصد، به یک هزار و ۱۱۶ واحد رسید.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس نمادهای فارس، فولاد، فملی، کگل، فخور، ومعادن و کچاد صبح امروز به ترتیب با 1143، 969، 856، 473، 383، 264 و 263 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای وبملت - بانك ملت، وتجارت - بانك تجارت، خساپا – سايپا، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌، شپنا - پالايش نفت اصفهان و خودرو - ايران‌ خودرو در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند که همگی روند صعودی داشتند.

 

همچنین در پایان معاملات امروز نمادهای وتجارت – بانک تجارت، وبملت – بانک ملت، فاراک – ماشین سازی اراک، خساپا – سایپا، ونوین – بانک اقتصاد نوین، فولاد – فولاد مبارکه اصفهان و شپنا – پالایش نفت اصفهان در صدر جدول نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند و در میان آنها نمادهای وبملت – بانک ملت، خساپا – سایپا و ونوین – بانک اقتصاد نوین روند نزولی داشتند و باقی نمادها با رنپگ سبز در نماگر تالار شیشه ای به نمایش درآمدند.

 

بنابراین گزارش در پایان معاملات امروز ۶ نماد فارس با ۳۴۳۴ واحد، فملی با ۱۰۹۶ واحد، حکشتی با ۵۳۸ واحد، فولاد با ۴۷۴ واحد، کگل با ۴۴۳ واحد و فخوز با ۴۳۰ واحد رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در یک میلیون و ۱۴ هزار نوبت معاملاتی، ۷ میلیارد و ۴۸ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۵۴ هزار و ۸۱۸ میلیارد تومان در بورس معامله شد.

 

 

یادآور می شود: شاخص کل بورس و اوراق بهادار روز گذشته (سه شنبه 6 اسفند) چهارمین روز کاری خود در هفته جاری را با رشد ۱۴۷۷۸ واحدی و رسیدن به ارتفاع ۵۱۸ هزار و ۵۱۳ واحد به پایان رساند. بر اساس جدول معاملاتی روز گذشته شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۳۹۳۹ واحد افزایش معادل ۲.۹۳ درصد به ۱۳۸ هزار و ۲۳۳ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۴۷۱۰ واحد رشد معادل ۲.۸۳ درصد به ۱۷۰ هزار و ۹۴۴ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۳۱۳۶ واحد افزایش، معادل ۲.۸۳ درصد به ۱۱۳ هزار و ۸۰۳ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۸۸۶۵ واحد افزایش معادل ۳.۰۱ درصد به ۶۴۴ هزار و ۹۲۲ واحد، شاخص بازار اول با ۹۵۷۴ واحد افزایش معادل ۲.۷۴ درصد به ۳۶۵ هزار و ۳۸۲ واحد و شاخص بازار دوم با ۳۴۴۶۶ واحد رشد معادل ۳.۲۲ درصد به یک هزار و ۱۰۵ واحد رسید.

 

بنابراین گزارش بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس در پایان معاملات روز گذشته نمادهای فارس با ۳۴۳۴ واحد، فولاد با ۱۰۹۶ واحد، کگل با ۵۳۸ واحد، تاپیکو با ۴۷۴ واحد، کچاد با ۴۴۳ واحد و وبملت با ۴۳۰ واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

در پایان معاملات روز گذشته نمادهای وبملت - بانك ملت، خساپا – سايپا، وتجارت - بانك تجارت، خودرو - ايران‌ خودرو، شپنا - پالايش نفت اصفهان، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ و شتران - پالايش نفت تهران در صدر لیست نمادهای پربیننده بورس قرار داشتند که در میان آنها نمادهای شپنا - پالايش نفت اصفهان و شتران - پالايش نفت تهران روند نزولی داشتند و به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز گذشته بورس، در ۸۶۳ میلیون و ۷۱ هزار نوبت معاملاتی، ۸ میلیارد و ۱۶۰ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۵۲ هزار و ۹۱۴ میلیارد تومان در بورس معامله شد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرابورس معاملات بورس بورس واحد افزایش معادل پایان معاملات بر شاخص کل بورس واحد رشد معادل اوراق بهادار بر اساس جدول شاخص بازار پالایش نفت نفت اصفهان روز گذشته معادل ۱ معادل ۲ هم وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۳۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: چند روز گذشته شاهد افزایش تقاضا و رشد شاخص در بازار بودیم، اما امروز عرضه بر تقاضا برتری پیدا کرد و اکثر نماد‌های شاخص ساز در منفی کار خود را به پایان رساندند. این اصلاح موقت فرصت مناسبی برای توجه به سهام جا مانده و خودنمایی مجدد بازیگر محور‌ها است.

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: شایعه‌ای جدید در مورد واگذاری سهام تودلی خودروسازان دوباره به گوش می‌رسد که رنج‌های مثبت و استقبال از این صنعت را به همراه داشت. 

او افزود: امروز ارزش معاملات کل به ۹۴۵۸ میلیارد تومان رسید که از این مقدار ۵۰۳۳ میلیارد تومان سهم ارزش معاملات خرد بوده است. همچنین بازار ۵۲ میلیارد تومان ورود پول حقیقی را تجربه کرد. در پایان معاملات امروز تعداد ۳۶۸ نماد (۴۷ درصد) در مثبت و ۴۱۴ نماد (۵۳ درصد) در منفی به کار خود پایان دادند. پس از گذشت از سقف قبلی، بازار به تعادل رسیده و می‌توان همچنان به امید جبران جاماندگی بازار روی سهم‌های بازار سهامداری کرد.

او در نهایت بیان کرد: شاخص کل با بیش از ۱۳۴۰۰ واحد کاهش رو به رو شد و به سطح ۲ میلیون و ۳۰۳ هزار واحد رسید. این در حالی بود که شاخص هم‌وزن که نشان دهنده وضعیت کلی نماد‌های کوچک و متوسط است بارشد ۱۳۲۱ واحدی همراه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • بورس تغییر جهت داد
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل
  • گزارش روزانه بورس ۵ اردیبهشت؛ رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • افت ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ شاخص هم‌وزن مثبت ماند
  • شاخص بورس امروز ۴ اردیبهشت/ رشد ۱۳۴۲۱ واحدی
  • کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟
  • بورس، امروز به کدام سمت حرکت می کند؛ ریزش یا ادامه صعود