Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک استارت‌آپ ایرانی در حوزه هواشناسی کاربردی، با معرفی نقاط معین پیش از وقوع سیل به کمک شهر‌های در معرض خطر رفت. به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از سازمان فضایی ایران، استارت‌آپ هواشناسی کاربردی هوشمند با استفاده از مدل هواشناسی در حال توسعه خود، اطلاعات آماری گذشته، داده‌های سنجش از دور و اطلاعات جغرافیایی منطقه، ۷۲ ساعت پیش از شروع بارش‌ها در کشور، اقدام به انتشار اخطاریه و توضیحات و توصیه‌های تکمیلی جهت کاهش ریسک خطرات ناشی از سیلاب و بالا آمدن سطح آب سدها، رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر و علاوه بر آن تولید نقشه‌های گرافیکی و انتشار در شبکه‌های مجازی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



استارت‌آپ «سمیتیو» با همکاری با نقشه خوان بومی «بلد» مناطقی که در آن بارندگی پیش‌بینی می‌شد را روی نقشه و راه‌ها مشخص کرده تا از سفر‌ها و تردد‌های ضرروی به این مناطق پیشگیری و در صورت لزوم رانندگان را در انتخاب مسیر کم خطر همراه با رعایت موارد لازم یاری کند.

این استارت‌آپ با داشتن تخصص‌های مختلف هواشناسی، سنجش از دور و GIS و پایگاه داده و با به کارگیری دانش روز دنیا در هواشناسی نوین، بهبود دقت و صحت اطلاعات و پیش‌بینی‌های هواشناسی، پیش از این نیز در مواردی همچون سیل فروردین ماه در کشور و سیل اخیر سیستان و بلوچستان و همچنین در حال حاضر در مناطق زلزله زده آذربایجان با ارائه خدمات هواشناسی از طریق داده‌های ماهواره‌ای به روند امدادرسانی به آسیب دیدگان این حوادث کمک کرده بوده است.

هدف این استارت‌آپ تغییر ذائقه کاربران از اطلاعات کلی و استانی به اطلاعات نقطه‌ای و کاربردی است. به طوریکه در سیل اخیر پیش‌بینی‌های هر شهر مجزا اعلام شده است. همچنین بر خلاف گذشته این استارت‌آپ، چه در تولید پیش‌بینی‌ها و چه در ارائه آنها، توجه خاصی به کاربردی بودن دارد؛ لذا ملاحظه می‌شود در سیل اخیر خطر ریسک جاری شدن سیل نه تنها با توجه صرف به میزان بارش‌ها، بلکه با ترکیب میزان و نوع بارش و جغرافیای منطقه، محاسبه و برای هر منطقه توضحیات و توصیه‌های تکمیلی نیز با در نظر گرفتن همه شرایط ارائه شده است.

این استارت‌آپ که موفق به کسب عنوان استارت‌آپ برتر کشور در بین استارت‌آپ‌های فضاپایه جشنواره فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در سال ۹۸ شده، اکنون در حال توسعه محصولات خود جهت ارائه خدمات کاربردی هواشناسی از تحلیل اطلاعات اقلیمی تا پیش‌بینی کوتاه و بلند مدت و ارائه هشدار و توصیه‌های کاربردی در بخش‌های کشاورزی، هوانوردی، حمل و نقل، صنعت و انرژی، بیمه، گردشگری و عمومی و بهداشت است.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سازمان فضایی ایران سیل سیل لرستان پیش بینی سیل استارت آپ استارت آپ پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۴۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سازمان هواشناسی به کشاورزان و باغداران

افزایش رطوبت از طریق انجام آبیاری خارج از نوبت، ایجاد پوشش روی نهال‌های جوان، روشن‌کردن آتش و ایجاد مه‌دود، سم‌پاشی نکردن شیمیایی از راه‌حل‌هایی است که می‌تواند از سرمازدگی‌جلوگیری کند.

طبق اعلام سازمان هواشناسی بعد از ظهر جمعه هوای سرد در بسیاری از استان‌های مرکزی حاکم خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • برلین: درباره حمله تروریستی به مسکو هیچ اطلاعاتی نداشتیم
  • هشدار سازمان هواشناسی به کشاورزان و باغداران
  • چگونه از کدال استفاده کنیم؟ | راهنمای کاربردی سامانه کدال
  • صدور هشدار زرد هواشناسی
  • ارائه طرح های کاربردی در راستای تحقق شعار سال
  • کاهش ۴ درصدی سفرهای نوروزی/ وقوع ۴۵۲ تصادف فوتی
  • هشدار یونکر درباره خطر وقوع جنگی بزرگ
  • هشدار آتش سوزی در عرصه های طبیعی و جنگلی گیلان
  • هشدار سرمازدگی و یخبندان در باغات کشاورزی
  • آماده‌باش عوامل خدمات شهری در مناطق ۲۲ گانه پایتخت