Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، معصومه بیاتی، متخصص عفونی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل درباره میزان ماندگاری ویروس کرونا روی سطوح گفت: قابلیت ماندگاری ویروس کرونا روی سطوح جامد مانند میز کار، صندلی، دستگیره‌های در از ۲ ساعت تا ۹ روز است که بهترین ضدعفونی کننده روی این سطوح آب و محلول‌های سفید کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: برای تهیه محلول ضدعفونی کننده باید ۹ قسمت آب و یک قسمت سفید کننده مانند وایتکس را ترکیب کرده و با استفاده از پارچه خیس سطوح را تمیز کرده و با پارچه خشک هم باقی مانده رطوبت را پاک کرده و از بین ببریم.

بیشتر بخوانید: ویروس کرونا؛ طریقه پوشیدن صحیح ماسک

این متخصص عفونی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: در سطوح جاذب میزان تعاملی که فرد در مدت زمان حضور در محیط آلوده دارد می‌تواند تعیین کننده باشد. اگر ما در محیطی کار می‌کنیم که ترشحات تنفسی زیاد است بهترین کار این است که کفش هایمان را خارج از محیط ساختمان تعویض کنیم و با همان کفش ها داخل نشویم.

بیشتر بخوانید: ویروس کرونا؛ تازه‌ترین مطالعات درباره مبتلایان به کووید-۱۹

بیاتی گفت: لباس‌هایی که خیلی آلوده نیستند را بعد از خروج از محل کار مانند محیط بیمارستان‌ها نه محیط‌های عادی که میزان تعامل و برخورد افراد با قطرات تنفسی زیاد نیست باید در کیسه زباله بزرگی بریزیم و بعد از وارد شدن به منزل آن‌ها را با شوینده‌های معمولی بشوییم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس پیشگیری از کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۴۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت پخش زنده بازی آرسنال و چلسی‌ از تلویزیون+ شبکه ورزش و پخش آنلاین

پخش زنده بازی آرسنال و چلسی در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر انگلیس از ساعت ۲۲:۳۰ امشب آغاز و از شبکه ورزش و سایت آنتن و آپارات پخش می‌شود.‌

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های آرسنال و چلسی امشب _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت _ در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر انگلیس با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

ساعت و لینک پخش زنده فوتبال امروز آرسنال و چلسی

لیگ برتر انگلیس (آرسنال - چلسی) ساعت ۲۲:۳۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌، شبکه سه

کد خبر 747120

دیگر خبرها

  • ساعت پخش زنده بازی منچسترسیتی و برایتون از تلویزیون+ شبکه ورزش و آنلاین
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌ از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • زنده‌گیری دو قلاده گربه جنگلی در مرودشت
  • ساعت پخش زنده بازی پاری سن ژرمن و لوریان + پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی لیورپول و اورتون + پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی منچستر یونایتد و شفیلد یونایتد +پخش آنلاین
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • ساعت پخش زنده بازی آرسنال و چلسی‌ از تلویزیون+ شبکه ورزش و پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی الهلال و العین + پخش آنلاین
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز سه‌شنبه ۴‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات