Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، صندوق تثبیت بازار سرمایه در راستای اجرای ماده (۲۸) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور و با هدف تثبیت، کنترل و کاهش مخاطرات سامانه‌ای یا فرادستگاهی، حفظ شرایط رقابت منصفانه، جلوگیری از ایجاد و تداوم ترس فراگیر در زمان وقوع بحران‌های مالی و اقتصادی و اجرای سیاست‌های عمومی و حاکمیتی در بازار سرمایه کشور، همچنین جلب اطمینان سرمایه‌گذاران خرد برای تداوم فعالیت در این بازار تشکیل گردیده و هم‌اکنون در حال فعالیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوع فعالیت این صندوق، سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار و صندوق‌های سرمایه‌گذاری، اخذ تسهیلات و خرید و فروش دارایی‌های مالی و سپرده‌گذاری است. لذا این صندوق در راستای تحقق اهداف خود، نیازمند استفاده از ابزارهای جدید مالی از جمله «ابزارهای مالی مشتقه سهام و اوراق بدهی دولتی» است.

 ارکان صندوق تثبیت بازار سرمایه شامل هیات امنا، هیات عامل و بازرس- حسابرس است. هیات امنای صندوق متشکل از وزیر امور اقتصادی و دارایی، رییس کل بانک مرکزی، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی و رییس سازمان بورس و اوراق بهادار است که ریاست آن برعهده وزیر امور اقتصادی و دارایی بوده و رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، دبیر هیات امنای صندوق است.

اعضای هیات عامل متشکل از سه نفر صاحب نظر در حوزه بازار سرمایه با حداقل پنج سال سابقه مدیریت در بازارهای مالی است که پس از تأیید صلاحیت توسط سازمان، به پیشنهاد رییس سازمان بورس و تصویب هیات امنا و با حکم رییس هیات امنا برای مدت سه سال انتخاب می‌شوند.
 بر اساس ماده (۱۵) اساسنامه صندوق،  طیف وسیعی از وظایف (انجام عملیات خرید و فروش اوراق بهادار، انجام هرگونه معامله قطعی، شرطی و ...) به نام صندوق را در برمی‌گیرد که نیازمند دانش و تخصص بالای اعضای هیات عامل و پذیرش مسئولیت سنگین عضویت دارد.

 با توجه به این که صندوق مذکور، یک نهاد مالی مستقل غیردولتی است، لذا از مصادیق هیچ کدام از عناوین دستگاه‌های اجرایی ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری نبوده و بنابراین مشمول ماده (۷۴) قانون مذکور در خصوص لزوم موافقت شورای حقوق و دستمزد در مورد تغییر یا تعیین مبانی و مزایای کارکنان خود و یا هر نوع پرداخت جدید نیست.

وزارت امور اقتصادی و دارایی با بیان دلایل بالا، پیشنهاد اصلاح اساسنامه صندوق تثبیت بازار سرمایه را در موضوعات گفته شده ارائه کرده است.

برچسب‌ها وزارت امور اقتصادی و دارایی سازمان بورس و اوراق بهادار بازار سرمایه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت امور اقتصادی و دارایی سازمان بورس و اوراق بهادار بازار سرمایه وزارت امور اقتصادی و دارایی سازمان بورس و اوراق بهادار بازار سرمایه سازمان بورس و اوراق بهادار صندوق تثبیت بازار سرمایه امور اقتصادی و دارایی رییس سازمان هیات عامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۴۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای پذیرش شرکت‌های کرمانشاه در بازار سرمایه

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه بهمن با بیان اینکه پیگیری برای پذیرش شرکت‌های کرمانشاه در بازار سرمایه در سال جاری  پیگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال حداقل دو شرکت کرمانشاه را در بورس پذیرش کنیم و دو شرکت پروژه نیز از طریق پذیره‌نویسی در بازار سرمایه تامین مالی شود.

وی اظهار کرد: به علاوه در تلاشیم امسال با اقداماتی که صورت گرفته، طرح‌های کوچک کرمانشاه بتوانند از سکوی تامین مالی استفاده کنند

محمد بهمن مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه گفت : سال گذشته بعد از ۱۵ سال شاهد پذیرش شرکت‌های جدیدی از استان در بازار سرمایه بوده‌ایم

 وی این شرکت‌ها را شامل ذوب آهن بیستون، مانیزان و یک شرکت دانش‌بنیان اعلام کرد و افزود: به علاوه سال گذشته برای اولین بار شاهد پذیره‌نویسی و تامین مالی شرکت سوخت سبز زاگرس (بیواتانول) در بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای بودیم

. به گفته مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه، در حال حاضر تعداد شرکت‌های استان کرمانشاه که در بازار سرمایه حضور دارند ۹ شرکت شامل پنج شرکت در بورس، سه شرکت در فرابورس و یک شرکت در بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای است. . مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به وضعیت معاملات بازار سرمایه کرمانشاه در سال گذشته داشت و گفت: در این سال ارزش مجموع معاملات بورس و فرابورس به حدود هشت هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به سال قبل از آن حدود ۵۰ درصد کاهش داشته است. بهمن این میزان کاهش ارزش معاملات را با توجه به شرایط بازار طبیعی دانست و ادامه داد: از این میزان معاملات پنج هزار میلیارد تومان ارزش معاملات فروش و سه هزار میلیارد تومان ارزش معاملات خرید بود. وی از ایجاد ۷۸ هزار کد معاملاتی جدید در سال گذشته در کرمانشاه خبر داد و گفت: مجموع کد‌های معاملاتی کرمانشاه در حال حاضر به یک میلیون و ۳۹۰ هزار کد رسیده است

دیگر خبرها

  • گلایه رئیس سازمان بورس از سود بانکی ۳۰ درصدی؛ مردم به سمت سهام نمی‌آیند!
  • هشدار صندوق بین المللی پول درباره بدهی دولت آمریکا
  • برنامه ریزی برای پذیرش شرکت‌های کرمانشاه در بازار سرمایه
  • ۲۰۰ شرکت در راه بازار سهام
  • تغییر در ترکیب هیئت پذیرش شرکت‌های استارت‌آپی/پذیرش دانش‌بنیان‌ها در حوزه های مختلف
  • نفع نوسان نرخ ارز برای دولت چیست؟/ روایت جدید وزیر اقتصاد را بخوانید
  • ساختمان تاریخی بورس اوراق بهادار دانمارک طعمه حریق شد
  • سازمان فنی و حرفه‌ای پس از ۵ دهه دارای اساسنامه شد
  • راه‌های نجات سرمایه از باتلاق ریسک
  • افقه در گفت و گو با قدس: مجلس برای تحقق شعار سال لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم را تصویب کند