Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@15:52:44 GMT

قیمت نفت کاهش یافت/ نفت آمریکا زیر 50 دلار

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۴۵۱۲

قیمت نفت کاهش یافت/ نفت آمریکا زیر 50 دلار

با اعلام صدها مورد ابتلا به ویروس کرونا در آسیا، اروپا و کشورهای تولیدکننده نفت غرب آسیا و هشدار آمریکا به شیوع واگیر غیرقابل اجتناب، قیمت نفت خام آمریکا در معاملات امروز به زیر 50 دلار، یعنی کمترین رقم از ژانویه 2019 رسید.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، از آنجایی که در آسیا، اروپا و کشورهای تولیدکننده نفت غرب آسیا، صدها مورد ابتلا به ویروس کرونا را اعلام کردند و امریکا نیز نسبت به واگیر غیرقابل اجتناب هشدار داد، قیمت نفت خام آمریکا در معاملات امروز به زیر 50 دلار، یعنی کمترین رقم از ژانویه 2019 رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر بشکه نفت برنت با 94 سنت کاهش 54.01 دلار فروخته شد، در حالی که نفت خام آمریکا با 46 سنت کاهش 49.44 دلار در هر بشکه معامله شده بود.

از آنجایی که مقامات سراسر جهان تلاش می‌کنند تا مانع از شیوع ویروس کرونا که اکنون در 30 کشور یافت شده است، شوند، نگرانی در مورد شیوع این بیماری شدت یافته است.

بورس‌های جهان برای پنجمین روز متوالی در معاملات امروز افت کرد، در حالی که طلا به عنوان منبع امن سرمایه‌گذاری به بالاترین رقم 7 سال گذشته خود بازگشت.

پس از اینکه مقامات دولتی و بهداشتی آمریکا در مورد شیوع همه گیر ویروس کرونا هشدار دادند، ارزش اوراق قرضه آمریکا رکود جدیدی در افت قیمت زد.

بانک گلدمن ساکز، پیش بینی خود برای رشد تقاضا برای نفت در سال 2020 را از 1.2 میلیون بشکه در روز به 600 هزار بشکه در روز کاهش داد و پیش بینی خود از قیمت نفت را از 63 دلار به 60 دلار در هر بشکه کم کرد.

این بانک با اشاره به نیمه دوم سال 2020 نوشت: «با فرض اینکه تقاضا در سال 2020 عادی شود، ما شاهد بهبود قیمت نفت در طی سال خواهیم بود»

موسسه اقتصادی DIW امروز اعلام کرد: به علت شیوع ویروس کرونا، اقتصاد آلمان در حال رکود است.

در ساعات اولیه معاملات به علت پیش خریدها و امید به کاهش بیشتر تولید اوپک، قیمت ها افزایش یافت.

وزیر انرژی عربستان گفت اطمینان دارد که اوپک و کشورهای تولیدکننده نفت هم پیمانش موسوم به اوپک پلاس، به شیوع ویورس کرونا متعهدانه واکنش خواهند داد. (جزئیات بیشتر)

اوپک پلاس 5 و 6 ماه مارس در وین نشست دارند.

مدیر ارشد اجرایی آژانس بین المللی انرژی گفت: برآورد رشد تقاضا برای نفت در جهان توسط این نهاد، کمترین میزان در یک دهه گذشته است و به علت شیوع ویروس کرونا می‌تواند بیش از این کاهش یابد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: قیمت نفت نفت آمریکا دلار ویروس کرونا قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۴۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط آزاد طلا/ فلز زرد چند قیمت خورد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت طلا امروز پس از ناکامی در بازپس‌گیری مقاومت حیاتی ۲ هزار و ۴۰۰ دلاری، به دلیل پایین آمدن تقاضا در نتیجه کاهش تنش‌ها سقوط کرد. امروز هر اونس طلا با افت قیمت بیش از ۴۸ دلاری به قیمت ۲ هزار و ۳۴۱ دلار رسید.

با کاهش تنش‌ها در منطقه تقاضا برای دارایی امن نیز کاهش پیدا کرده‌ست. از طرف دیگر کاهش انتظارات برای پایین آوردن نرخ بهره توسط فدرال رزرو نیز بر قیمت این فلز گران‌بها تاثیر گذاشته‌است. از طرف دیگر بازدهی ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا به ۴.۶۶ درصد افزایش یافت. بازدهی دارایی‌های نزولی مانند اوراق قرضه ایالات متحده با این احتمال افزایش می‌یابد که فدرال رزرو در کاهش نرخ بهره در مقایسه با سایر بانک‌های مرکزی کشورهای توسعه‌یافته عقب مانده است. بازده اوراق قرضه بالاتر، به نوبه خود، بر دارایی‌های بدون بازده مانند طلا تأثیر می‌گذارد، چراکه طلا را به جایگزینی با حذابیت کمتر برای سرمایه‌گذاری تبدیل می‌کند.

در همین حال، شاخص دلار آمریکا (DXY)، که ارزش دلار آمریکا را در برابر شش ارز اصلی دنبال می‌کند، در محدوده‌ ۱۰۶.۰۰ تثبیت شد. طلا یک دارایی به دلار است، بنابراین نوسانات دلار بر قیمت آن تاثیر می‌گذارد.

در آینده، چشم سرمایه‌گذاران بر روی داده‌های اولیه تولید ناخالص داخلی (GDP) سه ماهه اول است، که در روز پنجشنبه منتشر خواهد شد. تخمین زده می‌شود که اقتصاد ایالات متحده ۲.۵٪ رشد کرده باشد. رشد قوی نشان‌دهنده هزینه‌های مصرف‌کننده قوی و تولید بالاتر است که منجر به فشار قیمت‌های بالاتر می‌شود. اعداد تولید ناخالص داخلی بالاتر به فدرال رزرو اجازه می‌دهد تا نرخ بهره را در سطوح بالای فعلی نگه دارد، که در نهایت تقاضای دلار آمریکا را بهبود می‌بخشد.

منبع: fxstreet

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898386

دیگر خبرها

  • قیمت نفت در بودجه چند دلار است؟
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • سقوط آزاد طلا/ فلز زرد چند قیمت خورد؟
  • قیمت نفت نزولی شد
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۷۵ دلار و ۵۸ سنت رسید
  • برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ |برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد