Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@01:17:56 GMT

تهدید ۱.۱ تریلیون دلاری کرونا برای اقتصاد جهان

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۴۵۸۲

تهدید ۱.۱ تریلیون دلاری کرونا برای اقتصاد جهان

«چشم‌انداز نگران‌کننده شیوع ویروس کرونا به اولین اختلال جدی در روند جهانی شدن تبدیل شده است. حالا تردیدها نسبت به ثبات اقتصاد جهانی افزایش یافته است.» بلومبرگ چنین درباره تهدید اقتصاد جهان با ویروس کرونا می‌نویسد.

تعداد مبتلایان به این ویروس به ۸۰ هزار نفر افزایش پیدا کرده و تعداد تلفات آن هم به حدود سه هزار نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه «Oxford Economics» که بزرگترین مرکز پیش‌بینی اقتصادی و تحلیل داده در جهان است، گزارشی درباره آثار اقتصادی ویروس کرونا منتشر کرده است.

بر اساس تخمین اقتصادی این پایگاه، بحران بین‌المللی سلامت یک تریلیون دلار از تولید ناخالص جهانی را از بین می‌برد. علت این زیان، غیبت در محل کار، بهره‌وری پایین، اختلال در زنجیره عرضه، لغو سفرها و کاهش میزان تجارت و سرمایه‌گذاری است.

بلومبرگ می‌نویسد: «سرمایه‌گذاران عصبی هستند. تنها در روز دوشنبه، شاخص S&P۵۰۰ در آمریکا بیش از سه درصد کاهش یافت. این بالاترین افت شاخص از ماه فوریه ۲۰۱۸ بوده است.»

صندوق بین‌المللی پول نیز پیش‌بینی کرده است که این ویروس تنها ۰.۱ درصد از رشد اقتصادی ۳.۳ درصدی جهان را در سال ۲۰۲۰ از بین می‌برد. اما با این حال، «گیتا گاپینا»، اقتصاددان ارشد در صندوق بین‌المللی پول می‌گوید: «با این شیوع گسترده، شاهد سناریوهای بسیار نزولی و ترسناک برای رشد اقتصادی جهان خواهیم بود.»

شیوع گسترده این ویروس در مناطقی که به عنوان قطب اقتصادی ایتالیا به حساب می‌آیند، رشد اقتصادی کل اروپا را نیز تهدید کرده است. مقامات آمریکایی نیز اعتقاد دارند که این ویروس دیر یا زود به آن‌ها هم خواهد رسید و برای مقابله با آن، مجهز شده‌اند.

«آکسل وبر»، رئیس گروه بانکی و سرمایه‌گذاری UBS در سوئیس بسیار بدبین‌تر از صندوق بین‌المللی پول است و می‌گوید: «رشد جهانی سقوط گسترده‌ای تجربه خواهد کرد. از ۳.۵ درصد رشد پیش‌بینی شده، به ۰.۵ درصد خواهد رسید. اقتصاد چین در سه ماهه اول امسال، کاهش رشد شدیدی خاواهد داشت.»

تحلیل بانک جهانی پیش از شیوع گسترده این ویروس، محاسبه کره بود که فراگیری گسترده یک بیماری می‌تواند منجر به مرگ میلیون‌ها نفر شود و در محافظه‌کارانه‌ترین برآورد ممکن، یک درصد از تولید ناخالص جهان از بین خواهد رفت.

بر اساس برآورد مرکز تحلیلی «Oxford Economics»، اقتصاد آمریکا و اروپا در نیمه اول سال ۲۰۲۰ وارد رکود خواهد شد. این مرکز، آسیب کرونا به اقتصاد جهان را چنین توصیف می‌کند: «شوکی کوتاه؛ اما بسیار حاد برای اقتصاد جهان»

برچسب‌ها ویروس کرونا چین صندوق بین‌المللی پول پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا چین صندوق بین المللی پول ویروس کرونا چین صندوق بین المللی پول صندوق بین المللی پول اقتصاد جهان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۴۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) توضیحات کریمی قدوسی درباره توییت‌های جنجالی اخیرش

کریمی قدوسی اکنون و پس از حواشی متعددی که اظهارات او به وجود آورد، در فایلی ویدیویی به توضیح در خصوص اظهارات خود پرداخته است.

او در این فایل ویدیویی گفته است: بعد از انجام عملیلات وعده صادق و صحبت‌هایی که از سوی رژیم صهیونیستی و حامیانش می‌شد این بود که رژیم صهیونیستی به مراکز هسته‌ای جمهوری اسلامی حمله کند و سایت‌های فردو و نطنز را منهدم کند. اینجا فرمانده حفاظت از مراکز هسته‌ای موضعی گرفت که حمله به مراکز هسته‌ای یعنی عبور از خط قرمز‌های جمهوری اسلامی در تولید سلاح هسته‌ای و احتمال داد که اگر دشمن دست به چنین اقدامی بخواهد بزند، فتوا تغییر کند.

این نماینده عضو جبهه پایداری افزود: بعضی‌ها می‌گویند این ممکن است در مذاکرات هسته‌ای خللی وارد کند، نه، این سرعت می‌دهد به اینکه اروپایی‌ها باید زودتر دست و پایشان را جمع کنند و این قدر در تحریم ایران تداوم ندهند. باید بنشینند پشت میز مذاکره و در برابر منطق این ملت تسلیم بشوند.

کریمی قدوسی همچنین گفت: همچنان در فتوا‌های مقام معظم رهبری، تولید و بکارگیری سلاح‌های هسته‌ای امری غیرقابل قبول است، اما اگر زمانی ایشان تشخیص بدهند، فرموند که در هر سطحس ما را تهدید کنند، در همان سطح تهدیدشان می‌کنیم. یعنی اگر دست به تهدید هسته‌ای بزنند، با تهدید هسته‌ای جوابشان را می‌دهیم. اینجا که دیگر با موشک کاتیوشا نمی‌توان جوابشان را داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: چندثانیه

tags # اخبار سیاسی سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • تسلیحات، واجب تر از نان شب / هزینه های تسلیحاتی جهان به 2.5 تریلیون دلار رسید / هزینه های تسلیحاتی در سطج جهانی رکورد زد
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • (ویدئو) توضیحات کریمی قدوسی درباره توییت‌های جنجالی اخیرش
  • هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • اقتصاد اسلامی بدون وضو!
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید