Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مرکز انتقال خون استان همدان از کاهش اهداکننده با توجه به شیوع بیماری کرونا خبر داد و گفت: مردم اهدای خون را جدی بگیرند.

افشین محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا موجب کاهش مراجعه‌کنندگان اهدای خون شده است اظهار کرد: اخبار و گزارشات در خصوص کرونا موجب شده است که مردم از منزل خارج نشوند در حالی که عدم خروج از منزل برای کارهای غیرضرور بوده و اهدای خون کاری ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: انتظار ما این است که مردم اهدای خون را ضروری دانسته و در این کار خیر همراه باشند زیرا پلاکت قابل ذخیره‌سازی نیست.

رئیس مرکز انتقال خون استان همدان ضمن دعوت از رسانه‌ها برای حضور در مراکز اهدای خون تصریح کرد: شیوع این بیماری، سردی هوا و در پیش بودن تعطیلات شرایط را سخت کرده و موجب کاهش مراجعه‌کننده شده است.

وی با اشاره به اینکه ذخایر ما کافی نیست در گروه‌های خونی منفی خوب نیست افزود: پلاکت نیز عمر کوتاهی داشته و قابل ذخیره نیست و برای تامین نیاز بیماران باید هر روز اهدا داشته باشیم.

محمدی با تاکید بر اینکه توصیه می‌کنیم افراد سالم برای اهدای خون مراجعه کنند خاطرنشان کرد: تهران نیز از همدان کمک خواسته زیرا پلاکت همواره مورد نیاز است اما همدان نیز با کاهش اهداکننده مواجه است که امیدواریم مردم ضرورت اهدا را در نظر بگیرند.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: اهدای خون افشین محمدی انتقال خون بیماری کرونا همدان اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۴۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برنامه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، یعقوب اندامی افزود: از سال۲۰۰۱ تا کنون با تلاش همکاران مراکز بهداشت و با وجود پوشش بالای واکسیناسیون و انجام با کیفیت عملیات ایمن سازی تکمیلی سالیانه، وضعیت عاری از فلج اطفال در کشور تداوم داشته است.

او تصریح کرد:، اما احتمال ورود و انتشار مجدد این بیماری با وجود دو کشور همسایه افغانستان و پاکستان که بیماری فلج اطفال در آن‌ها بومی می‌باشد در کشور وجود دارد که برنامه ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال گروه‌های هدف در استان همدان انجام می‌شود. 

مدیرگروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: امسال نیز در دو مرحله ۲ تا۴ اردیبهشت ماه و ۳۰ اردیبهشت تا ۱ خرداد ماه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال جهت کودکان زیر ۵ سال در استان انجام می‌شود. 

یعقوب اندامی افزود: گروه‌های هدف این برنامه واکسیناسیون همه مناطق تحت پوشش تیم‌های سیار و همه کودکان زیر ۵ سال که احتمالا همراه مادران خود در زندان اقامت دارند خواهد بود.

دیگر خبرها

  • آخرین مهلت ارسال اثر به دومین رویداد «اهدای جایزه جوانی جمعیت» در همدان 
  • برخی به دنبال فراموش شدن امام خمینی(ره) هستند
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • آغاز برنامه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در استان همدان
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • افزایش ۵.۶ درصدی اهدای خون همدانی‌ها در سال گذشته
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • خوزستانی‌ها از چه کولر گازی‌هایی استفاده نکنند
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا