Web Analytics Made Easy - Statcounter

  ۹ دفتر تشکل دانشجویی دانشگاه‌های اصفهان در نامه‌ای خطاب به نمکی، تعطیلی دانشگا‌های این استان را به دلیل شیوع کرونا و انجام اقدام لازم جهت حفظ سلامتی دانشجویان خواستار شدند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ۹ تشکل دانشجویی دانشگاه‌های اصفهان در نامه‌ای خطاب به نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشگی از وی خواستند تعطیلی دانشگاه‌های این استان را به دلیل شیوع ویروس کرونا و انجام اقدامات لازم برای حفظ سلامتی دانشجویان و پیشگیری از بحران را اعلام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این نامه آمده است:
با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و لزوم پیشگیری و کنترل این موضوع و نیز افزایش نگرانی بین دانشجویان دانشگاه‌های سطح استان اصفهان، از جنابعالی به عنوان یکی از مسئولان ارشد «ستاد ویژه مدیریت پیشگیری از آلودگی با ویروس کرونا» و سایر نهاد‌های مربوطه من جمله وزارت علوم انتظار می‌رود با اخذ تصمیمات به هنگام، مبنی بر تعطیلی دانشگاه‌های سطح استان اصفهان تا پایان تعطیلات نوروز ۹۹ تدابیر لازم را جهت مدیریت وضعیت موجود بیندیشند.
همچنین با توجه به تصمیمات مشابه مبنی بر تعطیلی برخی دانشگاه ها، این تصمیم بعید و دور از انتظار نمی‌رسد چراکه شرایط زندگی دانشجویان در محیط خوابگاه‌های دانشجویی و همزیستی با افراد مختلف می‌تواند از بستر‌های اصلی انتقال این بیماری باشد. علاوه بر آن با توجه به تعطیلی دانشگاه‌های استان در این هفته و عزیمت قریب به اتفاق دانشجویان به شهر‌های خود عملا بازگشت این تعداد از دانشجویان از سایر شهر‌ها و استان‌های اطراف به سمت اصفهان با سیستم حمل و نقل عمومی کشور (که عملا در موارد مشابه ناکارآمدی خود را نشان داده است!) امری ناممکن بوده و مهم‌تر از آن بازگشت دانشجویانی است که ممکن است ناقل این ویروس باشند که بنابر اعلام رسمی در آن استان‌ها این ویروس شیوع داشته است؛ لذا این مسئله خود می‌تواند منجر به گسترش این ویروس نه تنها در محیط‌های دانشگاه، بلکه در سطح استان شود که خبر از بحرانی غیرقابل کنترل می‌دهد!   در پایان تشکل‌های دانشجویی امضاکننده این نامه تسریع در تصمیم گیری و بهبود وضعیت اطلاع رسانی دراین باره در سطح مدیران کشور یا حتی تفویض اختیار به مدیران استانی را که موجب رفع نگرانی و تعیین تکلیف وضعیت جامعه دانشگاهی خواهد شد، خواستار است.

شورای صنفی دانشجویان دانشگاه اصفهان
شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
انجمن اسلامی دانشجویان راه امید دانشگاه اصفهان
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اصفهان
انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی
دفتر تحکیم وحدت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان    

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرونا تعطیلی دانشگاه وزارت بهداشت تشکل های دانشجویی اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۴۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اردوگاه حمایت از غزه در دانشگاه سیدنی استرالیا + تصاویر

دانشجویان و کارکنان فعال دانشگاه سیدنی استرالیا یک اردوگاه همبستگی با مردم غزه راه‌اندازی کردند که شامل تظاهرات دانشجویی، چادر زدن و سخنرانی پیرامون فلسطین در محوطه دانشگاه است.

به گزارش الجزیره، این اردوی دانشجویی با بنر‌های بزرگی حاوی نوشته‌های «فلسطین را آزاد کنید» و «از رودخانه تا دریا» مزین شده بود.

گفته می‌شود این اردو با سخنرانی یک فعال دانشجویی در مورد جنگ غزه آغاز شده و در آن دانشجویان از مدیریت دانشگاه درخواست کردند که هر گونه رابطه با اسرائیل را قطع کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که دانشجویان از چندین دانشگاه مختلف استرالیا در این اردوگاه حضور داشتند. 

این اردو در حالی در محوطه دانشگاه سیدنی برگزار شده که طی هفته گذشته، در آمریکا نیز اعتراضات دانشجویی پیرامون جنگ غزه افزایش یافته است. در حال حاضر تعدادی اردوگاه در دانشگاه کلمبیا، ییل و نیویورک برقرار است و پلیس برای دستگیری تظاهرکنندگان به محوطه چندین دانشگاه فراخوانده شده است.  خواسته دانشجویان در این تظاهرات برقراری آتش‌بس دائمی در غزه، پایان دادن به تامین نظامی رژیم صهیونیستی و قطع رابطه با شرکت‌هایی است که تسلیحات جنگ را تامین می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • جنبش دانشجویی ۷ اکتبر
  • برگزاری اردوگاه حمایت از غزه در دانشگاه سیدنی استرالیا + تصاویر
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی+فیلم
  • وزیر علوم: انتظارات رهبر انقلاب از تشکل‌های دانشجویی / تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند+فیلم