Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرداری همدان به منظور میزبانی شایسته از گردشگران نوروزی اقدامات و برنامه‌های متنوعی تدارک دیده است. ضمن آنکه ستاد اسکان و تسهیلات نوروزی نیز برای ارائه خدمات ویژه به گردشگران در مجمتع عین القضات همدانی برپا می‌شود. ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و آغاز تعطیلات نوروزی خانواده‌های ایرانی برای سفر عید برنامه‌ریزی می‌کنند و در این میان اولویتشان سفر به شهرهایی است که علاوه بر میزبانی شایسته از مسافران و گردشگران مملو از جاذبه‌های متنوع از جمله تاریخی، طبیعی و تفریحی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همدان به عنوان یک مقصد گردشگری مهم در کشور با برخورداری از جاذبه‌های متنوع تاریخی، فرهنگی، طبیعی و تفریحی همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی در تعطیلات نوروز بوده است.

نوروزگاه‌ها در شهرها و روستاهای هدف گردشگری استان گلستان برپا می‌شودتاثیر شیوع کرونا بر صنعت گردشگری؛ بخش خصوصی نیازمند حمایت‌های دولت استآمادگی تأسیسات گردشگری برای جلوگیری از شیوع کرونا

 

به منظور میزبانی شایسته از گردشگران نوروزی شهرداری همدان هر ساله اقدامات و برنامه‌هایی را تدارک می‌بیند و امسال نیز از مدت‌ها قبل جلسات و نشست‌های متعددی برای برنامه‌‌ریزی مناسب جهت میزبانی شایسته از مسافران نوروزی در شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان برگزار ‌شده است.

هماهنگی کمیسیون گردشگری شورا و شهرداری برای میزبانی شایسته از مسافران

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رابطه با سیاست‌های شورا و برنامه‌های شهرداری در رابطه با استقبال از مسافران نوروزی اظهار داشت: شهرداری با توجه به سیاست‌های شورای اسلامی شهر هر ساله با تمام قوا و با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در بحث استقبال از نوروز و گردشگران نوروزی پای کار می‌آید.

حسین قراباغی افزود: اقدامات شهرداری همدان در بحث استقبال از مسافران نوروزی در کشور نادر است؛ چرا که در سایر شهرهای کشور ساماندهی این امور را میراث فرهنگی و گردشگری برعهده دارد.

وی با اشاره به این که به منظور یک میزبانی شایسته از مسافران و گردشگران نورزی شورای شهر، کمیسیون گردشگری شورا و شهرداری همدان زودتر از سال‌های گذشته سیاستگذاری و برنامه‌ریزی خود را در این زمینه آغاز کرده‌اند گفت: شهرداری همدان در بحث سیما و منظر، زیباسازی، مبلمان شهری، نظافت، گلکاری، نصب المان‌های نوروزی و زیباسازی ورودی‌های شهر برنامه‌های متنوعی تدارک دیده و کار را شروع کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر همدان با بیان این که در این میان مهم‌ترین اقدام ایجاد ستاد اسکان و تسهیلات نوروزی توسط شهرداری همدان است، عنوان کرد: در این ستاد خدمت ویژه‌ای به گردشگران در بحث اسکان و اطلاع‌رسانی و نیز مباحث تورگردانی، استفاده از راهنمایان گردشگری، ایجاد میزهای خدمت در حوزه‌های مختلف و همدان شناسی ارائه می‌‌شود.

قراباغی با اشاره به این که شورا و شهرداری همدان تمهیدات لازم را برای استقبال ویژه و شایسته از مسافران و گردشگران نوروزی اندیشیده است تاکید کرد: با اینحال به دلیل بحث بیماری کرونا تابع سیاست‌های کلان کشور هستیم و باید ببینیم با این شرایط بحث سفرهای نوروزی چگونه دنبال می‌شود.

وی با انتقاد از برخی بزرگ‌نمایی‌ها و ارائه اطلاعات غلط در موارد مختلف که باعث ایجاد هراس و دلهره در بین مردم می‌شود بر ارائه اطلاعات صحیح و دقیق توسط رسانه‌ها تاکید کرد و گفت: متاسفانه سال گذشته صدا و سیما با اعلام این که وضعیت همدان به خاطر بارش‌های سیل‌آسا بحرانی است به آمار مسافران نوروزی همدان آسیب زد‌؛ در حالی که در همدان همه چیز تحت کنترل بود و ما از جمله شهرهایی بودیم که با مدیریت مناسب کمترین مشکل را داشتیم.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با اشاره به این که در بحث بیماری کرونا نیز مسئولان همدان موارد را تحت کنترل دارند تصریح کرد: به دلیل برخی شایعه‌‌پراکنی‌ها بسیاری از مدیران هتل‌ها و آژانس‌های مسافرتی اعلام کردند با کاهش رزروی مواجه شدند که باید این مسئله مدیریت شود.

قراباغی با دعوت از مردم ایران برای سفر به همدان در نوروز 99 تاکید کرد: این قول را به عموم مردم می‌دهیم که میزبان شایسته‌ای برای آنها باشیم.

شهرداری آماده استقبال از بهار و نوروز

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شهرداری همدان نیز در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در همدان با بیان این که از مدت‌ها قبل ستاد استقبال از بهار در شهرداری همدان تشکیل شده است اظهار داشت: تمام سازمان‌ها و 4 منطقه شهرداری همدان در این ستاد حضور دارند.

روح الله وجدی افزود: جلسات متعددی در این ستاد برگزار و وظایف تقسیم بندی و اقدامات و برنامه‌های متنوعی پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد: در آخرین جلسه ستاد استقبال از بهار، شهردار همدان بر خدمات‌رسانی شایسته به مسافران، برنامه‌ریزی در حوزه بهداشت عمومی و آموزش به دلیل بیماری کرونا و بحث زیباسازی شهر تاکید داشتند.

وجدی با اشاره به برخی اقدامات شهرداری همدان در استقبال از بهار در بحث آماده‌سازی شهر در حوزه‌های مختلفی از جمله آذین‌بندی ، زیباسازی، گلکاری، نظافت، رنگ آمیزی، نوسازی و ساماندهی حمل و نقل عمومی، نصب المان‌های نوروزی و تدوین و اجرای برنامه‌های فرهنگی و تفریحی عنوان کرد: بیش از 40 اقدام توسط شهرداری همدان برای استقبال از نوروز در سطح شهر پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان با بیان این که پس از ابلاغ دستورالعمل تشکیل ستاد خدمات سفر در استان کمیته‌های مختلف این ستاد تشکیل شد اظهار داشت: شهرداری همدان به عنوان یک ارگان اجرایی و تاثیرگذار در بحث میزبانی از مسافران نوروزی در بیشتر کمیته‌های ستاد خدمات سفر عضویت دارد.

روح‌الله وجدی افزود: یکی از کمیته‌هایی که فعالیت اصلی آن به شهرداری همدان محول شده است کمیته اسکان، آمار و نظارت است.

وی با اشاره به این که همانند سال‌های گذشته ستاد اسکان و تسهیلات نوروزی امسال نیز در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان واقع در مجتمع فرهنگی عین القضات همدانی دایر می‌شود عنوان کرد: امسال خدمات متنوع و بیشتری نسبت به سال‌های گذشته در ستاد اسکان و تسهیلات نوروزی به گردشگران ارائه می‌شود.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان نیز در این جلسه گفت:‌ دستورالعمل ستاد خدمات سفر نوروزی استان همدان ابلاغ شده است که این ستاد در قالب چهار کارگروه اطلاع رسانی، تبلیغات و امور فرهنگی، اسکان، سلامت و رفاهی و تفریحی تعریف شده است که ریاست این ستاد بر عهده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان است و شهرداری همدان نیز با توجه به تجارب برجسته و ظرفیت‌های بالقوه در هر چهار کارگروه عضویت دارد که ستاد اسکان خدمات سفر نوروزی امسال نیز همچون سال‌های گذشته در مجموعه فرهنگی و هنری عین القضات همدانی مستقر می‌شود و به مسافران و گردشگران داخلی و خارجی نوروز خدمات رسانی خواهد کرد.

روح الله وجدی هویدا بیان کرد: ستاد اسکان مسافران نوروزی شهرداری همدان فعالیت رسمی خود را از تاریخ 27 اسفندماه 1398 آغاز می‌کند و تا تاریخ 14 فروردین ماه 1399 در سه نوبت کاری و از ساعت 8 تا 24 به مسافران و گردشگران خدمات رسانی خواهد کرد.

وی تاکید کرد:در این ستاد فعالیت‌ها و خدمات متنوع فرهنگی، تفریحی، اقامتی، گردشگری به شهروندان و گردشگران نوروزی ارائه خواهد شد که آیین افتتاح آن در 25 اسفندماه برگزار می‌شود.

مدیر واحد گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان در رابطه با خدمات این ستاد در ایام نوروز 99 به گردشگران نوروزی اظهار داشت: در ستاد اسکان و تسهیلات نوروزی دستگاه‌های اداری و خدمات رسان، پشتیبانی، آموزش و پرورش، هلال احمر، مرکز بهداشت، مراکز تفریحی گردشگری از جمله شرکت سیاحتی علیصدر، نمایندگان تاسیاست اقامتی و گردشگری در این ستاد صاحب میز خدمت هستند و به مراجعین خدمات ویژه ارائه می‌‌دهند.

علی اصغر شیری افزود: امسال چند میزخدمت جدید نیز در ستاد اسکان و تسهیلات نوروزی از جمله میز خدمت راه آهن غرب کشور و میز خدمت شرکت‌های توسعه گردشگری و خدماتی به منظور ارائه خدمات سفر مستقر می‌شود.

وی عنوان کرد: در کنار ارائه خدمات اداری و پشتیبانی به مسافران و گردشگران در این ستاد، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان برنامه‌های متنوع جنبی از جمله برنامه‌های فرهنگی، هنری، تفریحی و گردشگری تدارک دیده است که در نقاط مختلف شهر به ویژه پیاده راه بوعلی، اکباتان و پیاده راه امام خمینی( ره) قبل و در زمان تعطیلات نوروزی اجرا می‌شود.

مدیر واحد گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان با اشاره به این که از 20 اسفندماه کارناوال‌های شادی و شادی‌پیمایی با نماد و عروسک‌های غول پیکری چون عمونوروز و مفاخر و مشاهیر همدان در پیاده راه بوعلی برگزار می‌شود گفت: از یک فروردین 99 تا 13 فروردین نیز نمایشگاه صنایع دستی و سوغات با نزدیک به 50 غرفه در پیاده راه اکباتان برگزار می‌شود.

شیری با بیان این که با توجه به همزمانی اعیاد شعبانیه با ایام نوروز برای نوروز امسال برنامه‌های متنوع فرهنگی و نیز برنامه‌های مفرح و شادی تدارک دیده‌ایم تصریح کرد: 8 دستگاه اتوبوس نیز برای تسهیل تردد گردشگران و بازدید از اماکن و جاذبه‌های گردشگری به همراه راهنمایان گردشگری در اختیار ستاد اسکان و تسهیلات نوروزی قرار گرفته است .

وی تاکید کرد: در صورتی که مسئولان و مراجع ذی‌صلاح به دلیل حفظ سلامت گردشگران و مردم همدان ابلاغی در رابطه با تعدیل و یا عدم برگزاری برنامه‌های تدارک دیده شده بدهند بر اساس آن عمل خواهیم کرد.

انتهای پیام/747/ ت

R41405/P/S6,75/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان ستاد اسکان و تسهیلات نوروزی میزبانی شایسته از مسافران مسافران و گردشگران شهرداری همدان نیز مسافران نوروزی عین القضات همدانی شهرداری همدان برنامه های متنوع شورای اسلامی شهر گردشگران نوروزی استقبال از بهار شهرداری همدان سازمان فرهنگی سال های گذشته گردشگری شورا تدارک دیده پیاده راه خدمات سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۴۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرغامی در پاسخ به قدس آنلاین بیان کرد: تکذیب خروج ایران از ایکوم و ایکوموس

به گزارش قدس آنلاین، عزت‌الله ضرغامی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت  در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره انتشار تصویر لایحه‌ای که حکایت از خروج ایران از این دو شورا دارد، با تکذیب این موضوع گفت: اتفاقاً در دولت مردمی فعالیت‌های مرتبط با میراث فرهنگی به‌مراتب گسترده‌تر از گذشته جریان داشته است.

وی با اشاره به اینکه این دو شورا ماهیت غیردولتی دارند و از سال‌ها قبل به همین دلیل پرداخت حق عضویت آن‌ها توسط افراد حقیقی انجام می‌شود، افزود: بنابراین تنقیح جدیدی که در مورد قوانین انجام شد و این اتفاقی که سال‌ها انجام‌شده بود و این حق عضویت که درواقع بخش حقیقی و خصوصی پرداخت می‌کرد، بنابراین تنقیح جدیدی که در قوانین صورت گرفت، هیچ ربطی به ادامه یا عدم همکاری ما با این دو مجموعه وجود ندارد و فعالیت ما بیشتر از گذشته با این دو مجموع ادامه خواهد یافت.

وی با طعنه به منتقدان دولت به‌واسطه این اخبار گفت: برخی‌ها اصلاً نمی‌دانند ایکوم و ایکوموس چیست اما می‌گویند ایران از ایکوموس خارج شده است و بعد که به آن‌ها پاسخ می‌دهیم می‌گویند خوب خیالمان راحت شد.

وزیر میراث فرهنگی گفت: خواهش من این از رسانه‌ها این است که به این اخبار دقت کنند و در دولت مردمی فعالیت‌های بین‌المللی در حوزه میراث فرهنگی گسترده‌تر از قبل ادامه دارد.

ضرغامی سپس به ارائه گزارشی از سفرهای نوروزی پرداخت و با تأکید بر اینکه سیاست دولت هدایت مسافران و مردم به سمت اقامتگاه‌های رسمی است، اظهار داشت: خراسان رضوی، مازندران، هرمزگان، گیلان، اصفهان، فارس و تهران به ترتیب بیشترین اقامت رسمی را در سال گذشته داشته‌اند.

به گفته وی اما در حوزه اقامتگاه‌های غیررسمی ترتیب رتبه‌بندی استان‌ها  مازندران، گیلان، خراسان رضوی، هرمزگان و بوشهر بوده است.

وی همچنین بابیان اینکه برخی رسانه‌ها اعلام کردند که میزان گردشگران خارجی امسال کاهش‌یافته است، یادآور شد: اساساً هنوز ورود گردشگران خارجی آغاز نشده است که چنین ادعای شود این در حالی است که در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ میزان گردشگران خارجی به ۶ میلیون و ۳۸۰ هزار نفر یعنی بیش از ۵۰.۸ درصد افزایش یافت و اگر مسئله برخی تنش‌ها با جمهوری آذربایجان که سبب شده یک میلیون و هشتصد هزار گردشگر زمینی از این کشور به ایران نیایند پیش نیامده بود ما به آمارهای قبل از کرونا بازگشته بودیم.

ضرغامی اضافه کرد: در حوزه سفرهای نوروزی هم باوجوداینکه تصور ما این بود که به دلیل تقارن ماه رمضان سفرها کاهش یابد اما بر اساس آخرین آمار که ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۴ فروردین را در برمی‌گیرد ۶۳ میلیون و ۶۴۷ هزار نفر اقامت شب در سفرهای نوروزی ثبت‌شده است که نسبت به سال گذشته بیش از ۵.۱۹ درصد رشد داشته است.

منبع: قدس آنلاین آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، منطقه برتر گردشگری تهران در نوروز
  • تداوم خدمات‌رسانی به گردشگران در جاذبه‌های تاریخی و پایانه‌های مسافرتی استان اصفهان
  • کشف سه دستگاه فلزیاب در کبودراهنگ و اسدآباد
  • کاوش و سامان‌دهی قلعه تپه تاریخی ابهر
  • عدم راه اندازی مجتمع بنکداران مواد غذایی همدان
  • دزفول رتبه نخست بازدید گردشگران را به خود اختصاص داد
  • افزایش ۲۰ درصدی میزان بازدید گردشگران از آثار تاریخی سلطانیه
  • تاکسی داران همدانی در انتظار تحقق وعده شهرداری
  • ضرغامی در پاسخ به قدس آنلاین بیان کرد: تکذیب خروج ایران از ایکوم و ایکوموس
  • در تعطیلات نوروز ۶۱۵ هزار نفر در اماکن اقامتی استان کردستان اسکان یافتند