Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر پیمان اسدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به توزیع وسایل حفاظت فردی بین پرسنل پایگاه‌های اورژانس استان گیلان، اظهار کرد: ۶۲ پایگاه اورژانس گیلان به تجهیزات خاص و مورد نیاز در مقابله با ویروس کرونا مجهز شدند.

اسدی به اقدامات انجام شده توسط مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان از ابتدای اسفند تاکنون اشاره کرد و افزود: تمام پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ گیلان در حالت آماده باش کامل قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اقدامات لازم برای اعزام تمام بیماران توسط اورژانس پیش بینی شده است، افزود: به آمبولانس‌های خصوصی نیز درباره نحوه برخورد با بیماران مشکوک آموزش لازم داده شده است.

دکتر اسدی با اشاره به در نظر گرفتن دو دستگاه آمبولانس در رشت برای انتقال بیماران با علائم مشکوک به ویروس کرونا، تصریح کرد: همچنین آمبولانس‌های دوم پایگاه‌های شهرستانی مجهز به کد دوم نیز به صورت اختصاصی برای اعزام بیماران با علائم آنفلوآنزا استفاده خواهند شد.

وی از انجام ۱۱۰۴ مورد مأموریت پیش بیمارستانی توسط پایگاه‌های اورژانس در استان خبر داد و گفت: دستورالعمل‌های لازم برای مقابله با کرونا به پایگاه‌های اورژانس استان ارسال شده است.

رئیس اورژانس گیلان فعال سازی EOC و آماده باش ۲۴ ساعته MCMC برای مدیریت اعزام تمام بیماران در استان، گزارش آنلاین موارد مشکوک به EOC وزارت بهداشت، برگزاری جلسات قرارگاه بحران دانشگاه جهت راهکارهای مقابله با بیماری کرونا در محل EOC دانشگاه و ارسال آنلاین اطلاعات بیماران مشکوک به ویروس کرونا به وزارت بهداشت را از دیگر اقدامات انجام شده اعلام کرد.

وی ضمن قدردانی از تلاش همه نیروهای اورژانس گیلان از مردم خواست، چنانچه دچار تب بالا، مشکل در تنفس و سرفه‌های شدید شدند با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند، ادامه داد: مردم به شایعات منتشر شده در فضای مجازی توجه نکنند و اطلاعات مورد نیاز خود را از وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی دریافت کنند.

کد خبر 4864143

منبع: مهر

کلیدواژه: اورژانس گیلان ویروس کرونا انتخابات 98 ویروس کرونا انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی ایلام بوشهر تعطیلی مدارس بارش برف شهرکرد گرگان قزوین سیلاب بارش باران شیراز پایگاه های اورژانس اورژانس گیلان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۴۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسوولان برای مقابله با سیل احتمالی چابهار در آماده باش کامل قرار دارند

جواد سپاهی روز اظهارکرد: آمادگی لازم برای وضعیت هشدار هواشناسی سطح قرمز و اتخاذ تمهیدات لازم وجود دارد و به تمامی دستگاه‌ها وظایف لازم محول شده و از تمامی صیادان خواسته شده که قایق ها را با فاصله از ساحل قرار دهند.

وی بیان کرد: گزارش لحظه به لحظه هواشناسی به ستاد و اعلام در فضای مجازی جهت اطلاع عموم مرتب در حال انجام است و همچنین اطلاع رسانی به مردم از طریق رسانه‌های ارتباط جمعی و فضای مجازی برای مراقبت و استحکام منازل مسکونی و ماندن درخانه و همینطور در صورت ناامن بودن منازل مراجعه به فضاهای عمومی که از قبل تدارک دیده شده، انجام شده است.

فرماندار چابهار ادامه داد: به شهروندان اعلام شده حتی الامکان از تردد غیر ضروری در سطح معابر شهری و سفرهای برون شهری در موقع فعالیت سامانه بارشی خودداری کنند و هشدارهای لازم درخصوص عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه ها صادر شده است.

وی تصریح کرد: هشدارهای لازم برای پرهیز از رفتن به ساحل و جلوگیری از تردد صادر و عملی و همچنین اطلاع رسانی درخصوص عدم تردد شناورها به دریا و هدایت شناورها و قایق‌ها به نقاط امن از طریق تعاونی لنج داران، شیلات، اداره بنادر و دریانوردی انجام و تشکیل جلسات داخلی توسط ادارات بنادر و دریانوردی، شیلات، شهرداری و همه ادارات مرتبط اجرایی برنامه ریزی شده است.

سپاهی به تجهیز و آمادگی تیم های امداد ونجات هلال احمر و فعالان و خیران مردمی در سطح منطقه خبر داد و خاطرنشان کرد: تمامی سالن‌های ورزشی و سالن های ویژه دانشگاه دریانوردی، اداره بنادر، منطقه آزاد به‌ طورکلی فضاهای عمومی و مساجد برای استفاده عموم که منازلشان در خطر سیل قرار دارد، بازگشایی و آماده شدند.

وی به تشکیل جلسات ستاد توسط بخشداران در بخش‌ها و دهیاران در سطح روستاها اشاره و بیان کرد: آماده کردن افکار عمومی برای مقابله و مواجهه منطقی با سیل و بارندگی‌ها از طریق فضای مجازی و رسانه‌های جمعی یکی از اقدامات مهم برای آگاهی‌سازی بیشتر بوده است.

فرماندار ویژه چابهار گفت: مسیر دفع آب، جداول، معابر، پُل‌ها و مسیل‌های داخل شهر و همینطور اصلاح درختان در معرض خطر توسط شهرداری انجام شده و تیم‌های اداره برق برای رفع قطعی و افتادگی تیرهای برق احتمالی و اداره آب و فاضلاب در صورت قطعی آب تجهیز شدند.

وی گفت: بستن آبراه های نزدیک به روستای جنگارک برای پیشگیری از ورود آب های سطحی صورت گرفته و همچنین از ترمیم سیل بندهای روستای هم انجام شده تا خسارت کمتر شود.

آمادگی منطقه آزاد چابهار و انجام اقدامات پیشگیرانه در مقابله با بحران‌ها بویژه بلایای طبیعی

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار نیز   اظهار داشت: در پی صدور هشدار هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه بارشی در سطح منطقه آزاد و به منظور انجام آمادگی‌های لازم، ستاد مدیریت بحران منطقه آزاد چابهار با حضور معاونان و مدیران سازمان، رئیس جامعه بازار، رئیس شورا و دهیار روستای تیس و جمعی از مدیران و نمایندگان شرکت‌های بخش خصوصی فعال در منطقه، تشکیل شده است.

حمیرا ریگی بر برنامه‌ریزی آگاهانه، اقدامات پیشگیرانه و آمادگی‌های لازم در مقابله با بحران‌ها بویژه بلایای طبیعی جهت کاهش خسارت‌ها و با انجام کار جهادی و همچنین بر ارائه آموزش‌های تخصصی لازم و استفاده از خدمات دستگاه‌های تخصصی مانند سازمان هلال احمر و اطلاع رسانی در این رابطه تاکید کرد.

وی همچنین از کمک‌ها، مشارکت و همراهی همدلانه فعالان اقتصادی منطقه آزاد در بحران‌های روی داده و برنامه‌های پیشگیرانه توأم با مسوولیت اجتماعی در سطح منطقه و نواحی همجوار تقدیر کرد.

معاون عمرانی فرماندار چابهار نیز به خبرنگار ایرنا گفت: از امروز تا فردا بعد از ظهر چهارشنبه برای مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای عمان وزش باد شدید با سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت گاهی هم بیشتر و توفانی شدن دریا و افزایش ارتفاع موج تا حدود ۲ تا ۲.۵ متر پیش بینی می شود.

دادکریم بلوچ افزود: از شنا و تفریحات دریایی و تردد تمامی شناورها خودداری شود و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم توسط فعالان دریایی در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: طبق آخرین بروز رسانی مدل های هواشناسی در سه استان سیستان وبلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان بارش های سیل آسا خواهیم داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آماده‌باش کامل اورژانس ۱۱۵ شهرستان ایرانشهر
  • بازگشت به زندگی مرد ۷۰ ساله در نیشابور
  • مسوولان برای مقابله با سیل احتمالی چابهار در آماده باش کامل قرار دارند
  • دستگاه‌های امدادی لامرد برای مقابله با سیلاب در آماده‌باش هستند
  • آماده‌باش اورژانس در ۵ استان در معرض سیل و بارندگی
  • پایگاه اورژانس بانوان در همدان راه‌اندازی می‌شود
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • آماده باش راهداران جنوب سیستان و بلوچستان برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی
  • عملکرد بهتر اورژانس تهران نسبت به سال گذشته
  • واژگونی مرگبار یک دستگاه اتوبوس در جاده اردبیل – آستارا