Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@20:19:51 GMT

ورود جدی آموزش‌وپرورش یزد به پیشگیری از شیوع کرونا

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۴۹۲۹

ورود جدی آموزش‌وپرورش یزد به پیشگیری از شیوع کرونا

خبرگزاری مهر گروه استان‌ها: با مثبت اعلام شدن نتیجه آزمایش یک بیمار مشکوک به کرونا در روز گذشته و فوت این بیمار، اقدامات پیشگیرانه در یزد رنگ و شکل جدی‌تری پیدا کرد و تقریباً همه دستگاه‌ها به مقوله پیشگیری و آموزش ورود کرده‌اند.

روز گذشته شهرداری یزد اقدام به ضدعفونی وسایل حمل و نقل عمومی، ایستگاه‌های اتوبوس، سرویس‌های بهداشتی عمومی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

... کرد که بازتاب‌های گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت.

اما با توجه به اینکه دانش‌آموزان از گروه‌های در معرض خطر کرونا هستند، آموزش و پرورش نیز ورودی جدی به مقوله پیشگیری داشته که این اقدامات شامل ضدعفونی مدارس، لغو اردوها و مسابقات و.... بوده است.

تمام اردوها و مسابقات آموزش و پرورش یزد لغو شد

محسن گلستانی‌فر، رئیس روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در این باره به مهر گفت: همه اردوها و مسابقات و همایش‌ها لغو شده، بوفه‌های مدارس محدود شده‌اند و نظارت مستمر بر سیستم گرمایشی آب در حال انجام است.

وی افزود: در کنار این اقدامات آموزش مستخدمین و سرایداران و رانندگان سرویس‌های مدارس در دستور کار قرار گرفته و به طور جدی دنبال می‌شود.

گلستانی‌فر ادامه داد: گندزدایی و ضد عفونی مدارس سراسر استان نیز از روز دوشنبه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

کمیته کرونا در مدارس تشکیل می‌شود

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت رعایت اصول بهداشت فردی و اقدامات خودمراقبتی در مدارس و بر اساس مصوبات ستاد کشوری و استانی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس، مواردی قابل پیگیری و اجرا توسط مدیران مدارس به مدارس ابلاغ شده شده و مقرر است در اولین فرصت، کمیته پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در مدارس تشکیل شود و با حفظ آرامش و همدلی و مشارکت همکاران، دانش آموزان و اولیای آنان، گامی مؤثر در پیشگیری از شیوع بیماری و عبور از شرایط پیش آمده برداریم.

گلستانی‌فر تاکید کرد: با توجیه خانواده‌ها و رانندگان سرویس، تلاش شده تا از انتقال دانش آموزان بیمار و دارای علامت به مدرسه ممانعت شود.

ممانعت از ورود دانش آموزان دارای بیماری خاص و زمینه‌ای به مدارس

رئیس روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد عنوان کرد: مراقبین سلامت باید با استفاده از اطلاعات ارائه شده توسط خانواده در فرم سابقه پزشکی هنگام ثبت نام به نحوی برنامه ریزی کنند که تا اطلاع ثانوی دانش آموزان دارای بیماری خاص و زمینه‌ای در مدرسه حضور پیدا نکنند.

وی اظهار داشت: هر روز با کنترل و غربالگری دانش آموزان در مدرسه و کلاس، دانش آموزان دارای علائم مطرح شده در دستورالعمل‌ها با هماهنگی و اطلاع خانواده برای استراحت در منزل یا پیگیری وضعیت سلامتی آنها به والدین تحویل داده می‌شوند و تا زمان بهبودی کامل و رفع علائم از حضور آنها در مدرسه ممانعت شود.

گلستانی‌فر یادآور شد: همکاران فرهنگی شامل کادر مدرسه، آموزگاران، دبیران و… که دارای علائم بیماری و گواهی پزشک هستند، تا زمان بهبودی از مراجعه به مدرسه خودداری و مدیران نسبت به تعیین جانشین آنها اقدام کنند.

دانش‌آموزان سایر استان‌ها تا اطلاع ثانوی در مدارس یزد ثبت نام نمی‌شوند

وی، خودداری از ثبت‌نام دانش‌آموزان مهمان از سایر استان‌ها به ویژه قم، توجیه دانش‌آموزان در مراسم صبحگاه و زنگ‌ها تفریح نسبت به شست‌وشوی دست‌ها و نکات آموزشی برای مقابله با کرونا، خریداری صابون مایع به اندازه کافی در سرویس‌های بهداشتی و روشویی‌ها، تعبیه سطل زباله و کیسه زباله به اندازه کافی در مدارس و موارد مربوط به نظافت و ضدعفونی مدارس را از مواردی برشمرد که مورد تاکید و پیگیری قرار گرفته است.

به طور قطع استفاده از ظرفیت سفیران سلامت در ترویج و فرهنگ سازی خودمراقبتی و بهداشت فردی تعامل و همکاری با کارشناسان بهداشت محیط، پایگاه‌ها، مراکز خدمات جامع سلامت و مراقبین سلامت مدرسه نسبت به آموزش نیروهای خدماتی در زمینه نظافت، گندزدایی و ضدعفونی تجهیزات و فضاهای مدرسه نیز می‌تواند در پاکسازی فضای مدارس از ویروس کرونا اثرگذار باشد.

ارسال پیامک‌های آموزشی توسط وزارت بهداشت و اجرای برنامه‌های آموزشی توسط دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز تا حد زیادی توانسته آگاهی‌های مردم نسبت به ویروس کرونا و روش‌های مقابله با آن را ارتقا و نگرانی و استرس آنها را کاهش دهد.

کد خبر 4864149

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد ویروس کرونا انتخابات 98 ویروس کرونا انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی ایلام بوشهر تعطیلی مدارس بارش برف شهرکرد گرگان قزوین سیلاب بارش باران شیراز آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۴۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان مرکزی در حاشیه افتتاح اولین طرح ماهر استان در مدرسه شاهد دفاع مقدس اراک در جمع خبرنگاران گفت: مهارت‌آموزی، یکی از رویکرد‌های اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

مهدی حسینی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه کشوری طرح ملی ماهر بین جمعیت هلال احمر و وزارت آموزش و پرورش گفت:  در سال تحصیلی جاری برای توسعه آموزش مهارت‌های هنری، ورزشی و مهارت‌های اجتماعی دانش آموزان با همکاری هلال‌احمر برنامه‌های مختلف مشارکتی طراحی شده و در دست اجراست.

او با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی دانش‌آموزان ادامه داد: دانش آموزان با شرکت در این طرح همزمان با تحصیل، حداقل یک مهارت تعلیم می‌بینند به طوری که سرفصل‌های آموزشی در مهارت آموزی دانش آموزان در هر مقطع تحصیلی متفاوت بوده و متناسب با سن دانش آموزان، آموزش‌های مهارتی لازم ارائه خواهد شد.

معاون امور جوانان هلال‌احمر استان مرکزی گفت: طرح ماهر مختص دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی (چهارم، پنجم و ششم) است که با همکاری معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر در قالب آموزش مهارت‌های تخصصی، سطح آمادگی و تاب‌آوری دانش‌آموزان در مواجهه با حوادث طبیعی و غیرطبیعی افزایش می‌یابد.

حسینی افزود: در این دوره آموزشی دو ساعته دانش آموزان و والدین‌شان با سرفصل‌های آموزشی طرح ماهر مثل حفظ خونسردی در حوادث، آشنایی با شماره تلفن‌های اضطراری، آشنایی با نقاط امن و نحوه پناه‌گیری و خروج از نقاط امن آشنا می‌شوند.

گفتنی است در مرحله اول اجرای این طرح در مدارس استان مرکزی، تا پایان اردیبهشت ماه کانون‌های دانش آموزی هلال احمر در مدارس متقاضی افتتاح شده و در سال تحصیلی جدید سرفصل‌های آموزشی طرح در آن مدارس تدریس خواهد شد.

دیگر خبرها

  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • برپایی جشنواره کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین»
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • صدور مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان
  • دانش‌آموزان در برابر هجمه دشمن هوشیار باشند
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور