Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمودرضا عراقی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: اختصاص این میزان اعتبار و لایروبی رودخانه‌ها توسط آب منطقه ای موجب باز شده مسیر آب و جلوگیری از انحراف آن به حاشیه رودخانه و ورود به منازل شد.

وی اظهار داشت: بارندگی تا صبح امروز در ببیشتر شهرستان ها ادامه داشت و بیشترین میزان آن مربوط به نهاوند با ۱۲۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ میلمتر سپس تویسرکان با ۱۱۳.۸ میلمتر  است که با حضور و تدبیر به موقع تیم مدیریت بحران در نهاوند از برون بحران جلوگیری شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان ادامه‌ داد: تیم مدیریت بحران شبانه روز با حضور در مناطق بحرانی به ویژه روستاهای «لیلان» و «بالا جوب» از رودخانه ها و مسیر سیلاب بازدید کردند.

عراقی اضافه کرد: در این منطقه هر چند سیلاب شاخه های درختان را حمل و در کنار پل انداخته و آب وارد روستا شده بود اما خسارت جدی وارد نشد؛ بنابراین با استفاده از بیل مکانیکی و پاکسازی و لایروبی دهانه، مشکل حل شد.

وی ادامه داد: هم اینک نمی توان آمار دقیقی از میزان خسارت سیل به استان همدان ارائه کرد بلکه باید بر اساس فهرست های پیش بینی شده، مولفه های مختلفی مورد ارزیابی قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان بیان کرد: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته ۱۲۱ میلمتر آب باران را از استان همدان عبور دادیم و کمترین خسارت مالی به اهالی این استان وارد شد.

عراقی یادآوری کرد: اگر پیشتر رودخانه ها و دهانه پل ها لایروبی نشده بودند هم اینک به بسیاری از روستاها آسیب جدی وارد شده و احتمال تلفات جانی و مالی بالا می رفت.

وی با عنوان اینکه تجربه سیل فرودین امسال موجب شد که ما به خوبی این موضوع را مدیریت کنیم اظهار داشت: باز کردن سدها پیش از بروز سیلاب صورت گرفته بود و آنها ظرفیت ۱۰ میلیون متر معکعب آب را داشتند؛ هر چند مقرر شد که دوباره دریچه برخی سدها به منظور افزایش ظرفیت باز شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا استان همدان سیل مدیریت بحران رودخانه انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی رودخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۵۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی ۵۲.۳ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های حوزه آبریز دریاچه ارومیه

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی از لایروبی ۵۲.۳ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های حوزه آبریز دریاچه ارومیه در سال گذشته خبرداد.

مجید رستگاری در گفت و گو با ایسنا افزود: طی سال گذشته رودخانه و مسیل‌های شهرستان‌های ارومیه با ۱۵.۸ کیلومتر، میاندوآب با ۱۳.۶ کیلومتر و بوکان با ۸.۴ کیلومتر بیشترین میزان لایروبی را داشتند. 

وی در خصوص عملکرد آزادسازی تصرفات غیرمجاز حریم رودخانه‌ها نیز گفت: ۶۵.۹۴ هکتار از تصرفات غیرمجاز حدود قانونی رودخانه‌ها و مسیل‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه نیز طی سال گذشته آزادسازی شد. 

رستگاری در خصوص انسداد انهار در فصول زراعی در شهرستان‌ها طی سال گذشته گفت: طی بازه زمانی مذکور، ۳۶ مورد از انهار شهرستان ارومیه (شهرچای، باراندوزچای، نازلو چای) و ۱۱ مورد از انهار نقده، ۶ مورد از انهار اشنویه و ۱۲ مورد از انهار میاندوآب (سیمینه رود)  در فصول زراعی مسدود شده است. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ستاد مدیریت بحران سیب و سوران تشکیل جلسه داد
  • اقدامات پیشگیرانه سیل در شهرستان‌های خاتم و مروست
  • اقدامات پیشگیرانه سیل در شهرستان های خاتم و مروست
  • حضور میدانی مدیران اجرایی برای مهار سیلاب
  • بیش از ۳۴ کیلومتر از رودخانه‌های استان یزد لایروبی شد
  • لایروبی بیش از ۳۴ کیلومتر از رودخانه‌های استان یزد در سال گذشته
  • ۵.۳ کیلومتر از رودخانه های حوضه آبریز دریاچه ارومیه لایروبی شد
  • لایروبی بیش از ۵۲ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های حوزه آبریز دریاچه ارومیه
  • خسارت ۱۰ میلیارد ریالی سیلاب به پل‌های فریمان
  • لایروبی ۵۲.۳ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های حوزه آبریز دریاچه ارومیه