Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی از ابلاغ دستورالعمل‌های پیشگیری و کنترل شیوع ویروس کرونا در تاسیسات گردشگری از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خبر داد.

جلیل جباری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به ابلاغ دستورالعمل‌های پیشگیری و کنترل شیوع ویروس کرونا در تاسیسات گردشگری از سوی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: این دستورالعمل‌ها مبتنی بر آموزش، اطلاع‌رسانی اقدامات پیشگیری، نحوه کنترل و مقابله با ویروس کرونا بوده که به همه تاسیسات گردشگری اعم از مراکز اقامتی، مراکز پذیرایی و تفریحی ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تردد مسافران از شهرها و کشورهای جهان در تاسیسات گردشگری می‌تواند آن را به کانون انتشار آلودگی بین مهمانان و پرسنل تبدیل کند، افزود: برای همین منظور برخی اقدامات برای ایجاد آمادگی در برابر بیماری در تاسیسات گردشگری لازم است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی ادامه داد: کنترل پاسپورت مسافران و شناسایی افرادی که در ماه‌های اخیر به چین سفر کرده‌اند، پرسش در زمان پذیرش درباره معاینات و کنترل جسمانی و سلامت مسافران در فرودگاه‌های کشور، آموزش پرسنل در ارتباط با نحوه شناسایی و برخورد با مسافران مشکوک و اقدامات پیشگیرانه، تهیه دستورالعمل‌های ویژه مسافران و نصب اتاق‌ها، اطلاع موارد حاد به مراکز بهداشتی و درمانی، رعایت اصول برخورد با بیماران شناسایی شده و انجام اقدامات کنترل عفونت در واحدهای گردشگری از جمله اقدامات پیشگیری در تاسیسات گردشگری است.

وی بیان کرد: به پرسنل فعال در تاسیسات گردشگری آموزش داده می‌شود در صورت مشاهده مسافر با علائم کرونا در وهله اول موضوع را به مدیر خانه‌داری اطلاع دهند، ملحفه و حوله اتاق مهمان مشکوک به بیماری باید در کیسه‌های دربسته به لاندری منتقل شود.

جباری تصریح کر: هنگام نظافت اتاق بیماران حتما از ماسک و دستکش استفاده شود، پرسنل در حین کار روزانه دست‌ها را مرتب شسته و از تماس با چشم، دهان، بینی و گوش خودداری کنند، پرسنل هر روز قبل و بعد از کار استحمام کنند، گوشی موبایل را مرتب ضدعفونی کرده و از ژل‌های ضدعفونی دست در طول روز و هنگام تردد استفاده کرده و استراحت کامل و تغذیه مناسب را فراموش نکنند.

وی خاطرنشان کرد: عدم اشتغال پرسنل بیمار، تقویت سیستم تهویه در هتل‌ها، پخت کامل مواد غذایی در آشپزخانه‌ها، شستن محلفه و حوله‌ها با حرارت بالای آب در لاندری و استفاده از غذاهای مقوی در منوی غذایی پرنسل را از جمله دیگر اقدامات لازم در تاسیسات گردشگری برشمرد.

انتهای پیام/۶۱۰۲۲/

منبع: فارس

کلیدواژه: گردشگری آذربایجان غربی میراث فرهنگی آموزش گردشگری و صنایع دستی تاسیسات گردشگری دستورالعمل ها میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۵۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: همزمان با فرارسیدن سی‌ام فروردین‌، روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی بازدید از بناها و عمارت‌های تاریخی کردستان رایگان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، منصور مهرزاد اظهار کرد: علاقه‌مندان به موزه و آثار تاریخی می‌توانند در روز پنجشنبه سی‌ام فروردین‌ماه «روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی» به صورت رایگان از بافت‌ها، بناها و محوطه‌های تاریخی سطح استان بازدید کنند.

وی افزود: در این راستا منزل آزموده اردلان و عمارت‌های ملک‌التجار، وکیل و مشیر دیوان آماده بازدید علاقمندان، گردشگران و مردم استان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان خاطرنشان کرد: یک هزار و ۵۲ اثر ثبت ملی شده و یک اثر منظر فرهنگی هورامان به عنوان ثبت جهانی در استان کردستان وجود دارد.

کد خبر 745580

دیگر خبرها

  • پتانسیل های گردشگری استان کرمانشاه هنوز بخوبی معرفی نشده اند
  • کیفیت «گندم» کشور در سطح جهانی است
  • موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد
  • «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» بازنگری و به شبکه بانکی ابلاغ شد
  • جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود
  • ساخت کمپینگ گردشگری غار سهولان مهاباد در دستور کار
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • ثبت بیش از ۲۶ میلیون نفر بازدید از اماکن گردشگری خوزستان
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است