Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-18@21:11:47 GMT

۷ دانشگاهی که تا پایان سال تعطیل شدند

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۵۳۳۰

۷ دانشگاهی که تا پایان سال تعطیل شدند

 

به گزارش تابناک به نقل از مهر، با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور پیشگیری از آن میان دانشجویان از چند روز گذشته دانشگاه ها اقدام به تخلیه خوابگاه ها کردند؛ در همین راستا برخی دانشگاه ها نیز اعلام کردند با توجه به اهمیت تداوم فعالیت های آموزشی، کلاس های نظری دانشجویان به صورت مجازی برگزار خواهد شد ولی با ذکر این نکته که در صورت تداوم تعطیلی ها، الکترونیکی شدن کلاس ها اجرایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در روزهای اخیر و به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر آن در محیط دانشگاه و خوابگاه ها، از روز گذشته برخی دانشگاه ها اعلام کردند تا پایان اسفند ماه کلاس ها به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

دانشگاه یزد: برگزاری جلسات دفاع هم تا پایان اسفندماه لغو می شود

یکی از این دانشگاه ها، دانشگاه استان یزد است. کمیته کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا اعلام کرده است؛ به منظور رفع نگرانی‌ها و دغدغه‌های دانشجویان و خانواده‌های آنان، تمام کلاس‌های آموزشی، جلسات دفاعیه، آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های این دانشگاه تا پایان تعطیلات نوروز ۹۹ تعطیل است. همچنین قرار است تغییرات متناسب با این اعلام وضعیت در تقویم آموزشی متعاقباً به دانشگاهیان اطلاع رسانی شود.

دانشگاه خواجه نصیر: تلاش برای تشکیل کلاسهای الکترونیکی

دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی نیز در اطلاعیه خود اعلام کرد که کلاس های حضوری دانشگاه تا پایان اسفندماه برگزار نمی شود. البته این دانشگاه گفته در تلاش برای برگزاری کلاس های الکترونیکی با همکاری اعضای هیات علمی و سایر همکاران ذیربط برای دانشجویان است. در ادامه اطلاعیه آمده که نحوه تشکیل کلاسهای الکترونیکی متعاقبا در هفته آینده به اطلاع دانشجویان این دانشگاه خواهد رسید.

دانشگاه فردوسی مشهد نیز اعلام کرد پیرو مصوبه شورای دانشگاه فردوسی مشهد کلاس های دانشگاه تا پایان سال ۱۳۹۸ به صورت مجازی برگزار می شود و لذا کلاس های حضوری برگزار نخواهد شد. همچنین در صورتی که به هر دلیل برگزاری کلاس مجازی در زمان خود امکان پذیر نباشد، کلاسهای جبرانی (حداقل به میزان دو هفته) در روزهای کاری و ایام تعطیل تا پایان نیمسال تحصیلی جاری برگزار خواهد شد.

دانشگاه تبریز نیز با اعلام تعطیلی کلاس ها تا پایان نوروز ۹۹ اعلام کرد؛ به منظور صیانت از برگزاری کلاس‌ها مطابق با سرفصل‌های مصوب دانشگاه‌ها، طبق مصوبات هیأت رئیسه این دانشگاه فعالیت‌های آموزشی با تمدید تقویم آموزشی و یا در طول ترم بعد از تعطیلات نوروز جبران می‌شود.

دانشگاه صنعتی اصفهان: کارکنان اداری دانشگاه تعطیل نیستند

دانشگاه صنعتی اصفهان نیز خبر داده است که فعالیت آموزشی دانشگاه تا پایان سال ۹۸ لغو می شود. این دانشگاه اما بر حضور فعال کارکنان و اعضای هیأت علمی طی دوره فوق جهت انجام تعهدات آموزشی غیر حضوری (به صورت قابل انجام)، پژوهشی، فناوری و اجرائی تأکید کرده است.

همچنین برگزاری امتحانات جامع و دفاعیه‌های تحصیلات تکمیلی بدون ضرورت اسکان دانشجویان در خوابگاه‌ها و با توافق و هماهنگی دانشکده و رعایت ضوابط بلامانع بوده و در صورت ضرورت تعویق آن ها، دانشجویان مشمول جریمه نخواهند شد.

دانشگاه خوزستان تا ۱۵ اسفندماه تعطیل شد

براساس آنچه که استانداری خوزستان اعلام کرده، مراکز آموزشی، دانشکده و دانشگاه های استان خوزستان هفته آینده ۱۰ تا ۱۵ اسفندماه تعطیل شده اند.

تعطیلی دانشگاه های لرستان و کاشان تا پایان اسفند ۹۸

دانشگاه لرستان نیز ضمن اعلام تعطیلی کلاس ها تا پایان اسفند، تاکید کرده است که بخش اداری (کارکنان) این دانشگاه تعطیل نیست.در بخشی از این اطلاعیه آمده است که برگزاری جلسات دفاعیه دانشجویان تحصیلات تکمیلی تا پایان اسفندماه ۹۸ نیز لغو می‌شود.

دانشجویانی که در سامانه گلستان درخواست دفاع مصوب دارند، دفاع آنان پس از تعطیلات نوروز، در اولین زمان ممکن با هماهنگی دانشکده مربوطه، برگزار خواهد شد. در ضمن، مقرر شد فراغت از تحصیل این دسته از دانشجویان (از نظر سنوات و شهریه)، به منزله دفاع در اسفندماه ۹۸ لحاظ شود.

دانشگاه کاشان یکی دیگر از دانشگاه هایی ست که کلاس های حضوری خود را تا پایان اسفند ۹۸ تعطیل اعلام کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس کرونا در ایران آزادراه تهران شمال پنومونی ایرج حریرچی محسن طاهری حسنی مبارک تعطیلی دانشگاه ها کرونا دانشگاه کروناویروس کرونا در ایران آزادراه تهران شمال پنومونی ایرج حریرچی محسن طاهری حسنی مبارک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۵۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، اکبر پیرستانی معاون فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در هشتمین رویداد نوآورانه «ترنج» که با هدف توانمندسازی راهبردی نوآوران جوان برگزار شده بود، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های دانشگاه آزاد، مهارت‌آموزی است و دنبال خلّاقیت و کارآفرینی دانشجویان دانشگاه هستیم.

وی افزود: به‌عنوان دانشگاهِ پیشرو، مبدع طرح پیش رو هستیم و تمایل داریم دانشجویان در کنار تحصیل مهارت‌آموزی هم داشته باشند و تیم‌هایی را پیدا کنند و کارآفرینی کنند.

معاون فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان عنوان کرد: اتفاقات بسیار خوبی در دانشگاه رقم خورده و دنبال جذب و اشتغال دانشجویان خود پس از تحصیل هستیم؛ از این رو طرح پویش (اشتغال همزمان با تحصیل)) را رقم زدیم.

پیرستانی افزود: یکی از امتیازات طرح پویش این است که اگر دانشجو در دوران دانشجویی وارد محیط واقعی کار شود؛ از منظر میزان دستمزد و حقوق مقایسه نمی‌کند و در انجام کار راحت‌تر است، همچنین در بررسی‌های صورت گرفته در مراکز کارآفرینی و به دلیل اینکه ارتباط و تعامل بین دانشجو و صنعت اتفاق نمی‌افتاد؛ عملاً تناسب بین علاقه و شغل بررسی نمی‌شد، اما اکنون کارشناسان
شرکت‌های بزرگ با حضور در دانشگاه با دانشجو مصاحبه کرده و از توانمندی‌ها و علایق دانشجو برای حضور در عرصه اطلاع پیدا می‌کنند.

وی عنوان کرد: این پروسه دو امتیاز دارد؛ نخست اینکه دانشجو پس از گذار از فیلتر‌های مورد نظر وارد دستگاه مورد نظر شده و حضور ماندگارتر و مفیدتری خواهد داشت و هم اینکه برای صنعت یا آن مؤسسه تولیدی این اطمینان حاصل می‌شود که حمایت معنوی دانشگاه پشت سر دانشجوست و به‌لحاظ حفظ اموال و دستاورد‌های علمی و اختراعات به یک اطمینان خاطری می‌رسد.

معاون فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تأکید کرد: پایان‌نامه‌ها را نیز هدفمند و با شناسایی مشکلات صنایع موضوعات را احصاء کردیم تا کاربردی کنیم؛ به این صورت که یا قابلیت تبدیل شدن به صنعت داشته باشد یا گره‌ای از صنعت باز کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شیوه‌نامه مشوق‌های خدمتی برای کسب مهارت دانش‌آموختگان دانشگاهی ابلاغ شد
  • لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی
  • مبلغ استفاده دانشجویان از سامانه نان برای پایان نامه ۲ برابر است
  • اصلاح حکمرانی آموزشی بر پایه دانش و اخلاق
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می شوند/ ضعف نظام آموزشی
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران آغاز به کار کرد
  • مدل دانشگاهی تمدن ایرانی الگوی ۲۰۰ دانشگاه در دنیا است
  • خدمت دانش آموختگان دانشگاهی باکسب مهارت عمومی و تخصصی
  • حمایت ۳.۵ میلیاردی دانشگاه امیرکبیر از پایان‌نامه‌های صنعتی