Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@13:06:24 GMT

۵۳ موافقت اصولی توسعه گردشگری در همدان صادر شد

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۵۵۵۶

۵۳ موافقت اصولی توسعه گردشگری در همدان صادر شد

علیرضا قاسمی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: تعداد موافقت های اصولی تاسیسات گردشگری نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: موافقت نامه های اصولی برای متقاضیان راه‌اندازی تاسیسات گردشگری شامل هتل، هتل آپارتمان و مجتمع های گردشگری صادر شد.

معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان افزود: با راه اندازی و بهره برداری از این طرح ها برای افزون بر ۲۵۰ نفر در استان اشتغال ایجاد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تا پایان دیماه عملیات احداث ۱۴ طرح شامل هتل، مجتمع گردشگری و خانه بوم گردی نیز در این استان آغاز شده است.

فاسمی اضافه کرد: این طرح ها با مجموع اعتبار ۱۲۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در حال ساخت است و پس از بهره برداری برای افزون بر ۱۷۵ تن اشتغال ایجاد می کند.

وی یادآوری کرد: برای هفت طرح گردشگری این استان اعتباری بیش از ۱۲۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در قالب معرفی به بانک از سوی این اداره کل ثبت شده است.

استان همدان با یک هزار و ۸۰۰ آثر تاریخی به عنوان پایخت تاریخ و تمدن ایران معرفی شده است.

آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه، گنبد علویان، حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی و آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهمترین آثار تاریخی و باستانی این استان است که همه ساله مورد بازدید گردشگران داخلی و خارجی قرار می گیرد.

سنگ نوشته های گنج نامه، کلیساهای آنجلی و گریگوری، حمام قلعه، کاروانسرای صفوی، آب انبارها، خانه های قدیمی و باغ نظری در همدان از دیگر آثار تاریخی مورد توجه گردشگران این استان است.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا اشتغال تمدن گردشگران داخلی و خارجی گردشگری گردشگری و صنایع دستی انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۵۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت رودخانه‌های خلخال برای توسعه گردشگری

ودودمحمدی گفت: عبور سه رودخانه از داخل شهر خلخال ظرفیت مناسبی را برای ایجاد امکانات گردشگری آبی در مرکز این شهر فراهم کرده و باید از این ظرفیت به نحو مناسبی استفاده شود.

شهردار خلخال افزود: برای ساماندهی، دیوارکشی و کف سازی رودخانه هیروچای و یکی از سه رودخانه عبوری از این شهر بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد.

او از آغاز ساماندهی هیروچای از رودخانه‌های عبوری از مرکز شهر خلخال با تخصیص ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار خبر داد و گفت: این پروژه به طول ۶۵۰ متر و عرض ۲۴ متر از مسیر رودخانه هیروچایی دردست اجراست و علاوه بر لایروبی، دیوارکشی و کف سازی رودخانه، با ایجاد پیاده‌ راه زمینه تردد راحت عابرین پیاده در طول مسیر ۲ سمت رودخانه امکان‌پذیر خواهد شد.

شهردار خلخال با بیان اینکه اعتبارات درآمد محلی شهرداری خلخال جوابگوی طرح‌های عمرانی این شهر نیست، خواستار مساعدت فرماندار و مسئولان ذیربط استانی برای تامین اعتبار مورد نیاز این طرح شد.

محمدی گفت: هیچ کدام از قول‌های داده شده از سوی مسئولان استانی و کشوری به شهرستان خلخال برای تامین اعتبارات ساماندهی رودخانه‌های داخل شهر به خصوص از محل اعتبارات مدیریت بحران استان تا به امروز عملی نشده است.

شهردار خلخال اضافه کرد: در حال حاضر رودخانه‌های هیروچای ، قیز باخان و نورعلی چای از مرکز شهر خلخال عبور می کند که ساماندهی این رودخانه‌ها اعتبارات کلانی نیاز دارد.

محمدی کاهش آسیب رودخانه‌ها در مواقع بارندگی‌های شدید و سیل ، در کنار استفاده از ظرفیت رودخانه‌ها جهت توسعه صنعت گردشگری را از اهداف اجرای طرح ساماندهی رودخانه‌های این شهر اعلام کرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • نمایشگاه کتاب و ظرفیت «گردشگری ادبی»
  • نمایشگاه کتاب تهران «گردشگری ادبی» را ترویج می‌کند/ تهران می‌تواند «شهر خلاق ادبی» شود
  • سهم همدان از اقتصاد گردشگری افزایش یابد
  • منتظر ثبت چند اثر جهانی دیگر در قزوین
  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • ۱۰۰ هزار تن کالا از خراسان رضوی به پاکستان صادر شد
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • توسعه گردشگری نیازمند توجه به آموزش اصولی است/نبود برنامه ریزی چالش بزرگ گردشگری
  • استفاده از ظرفیت رودخانه‌های خلخال برای توسعه گردشگری