Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@07:27:38 GMT

چگونه از دستکش در مقابل کرونا استفاده کنیم؟

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۵۵۹۵

چگونه از دستکش در مقابل کرونا استفاده کنیم؟

 

به گزارش تابناک به نقل از فارس، مجید مرجانی متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اپیدمی بیماری کرونا در کشور و اهمیت رعایت بهداشت فردی در پیشگیری از این بیماری، گفت: افرادی که علائم شبیه به سرماخوردگی را دارند، بهتر است از وسایل حفاظتی برای جلوگیری از انتشار ویروس از جمله ماسک و دستکش استفاده کنند؛ البته استفاده از دستکش برای انجام امور روزمره در مکان‌های عمومی برای تمام افراد لازم است؛ این اقدامات مانع مواجهه ویروس با بدن ما و انتشار آن می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از طرفی ممکن است ویروس‌ها روی سطوح این وسایل بنشینند و در خصوص ویروس کرونا، تا مدت چند ساعت یا چند روز، زنده بمانند؛ در نتیجه ماسک‌ها و دستکش‌ها خود می‌توانند موجب انتقال بیماری شوند؛ بنابراین باید به گونه‌ای از سطح بدن جدا شوند که هیچ تماسی با پوشش خارجی آنها رخ ندهد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص نحوه خارج کردن دستکش و ماسک پس از استفاده، اظهار کرد: پوشش خارجی دستکش‌ها و ماسک را بدون ایجاد کوچکترین تماس با پوست بدن به سمت داخل مچاله کنید؛ آنها را درون کیسه فریزر انداخته و گره بزنید؛ سپس بسته خود را به داخل سطل آشغال دردار بیندازید.

مرجانی بر اهمیت شست‌وشو و ضدعفونی کردن دست‌ها پس از خارج کردن وسایل حفاظتی بسیار تأکید کرد.

این متخصص بیماری‌های عفونی افزود: ممکن است دستکش‌ها در زمان استفاده سوراخ شده یا در زمان خارج کردن آنها، تماسی با پوست بدن صورت گرفته باشد؛ در نتیجه شستن دست‌ها با آب و صابون به مدت ۳۰ ثانیه توصیه می‌شود.

وی به لزوم خشک کردن دست‌‌ها پس از شست‌وشو با حوله شخصی، تأکید و کرد و گفت: اگر در محیطی خارج از محیط منزل اقدام به شستن دست‌ها کردید؛ بهتر است با دستمال کاغذی یا دستگاه‌های خشک کن برقی، رطوبت دست‌ها را کاهش دهید، اما اگر این امکان وجود نداشت، اجازه دهید با جریان هوا خشک شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس کرونا در ایران آزادراه تهران شمال پنومونی ایرج حریرچی محسن طاهری حسنی مبارک کرونا ماسک دستکش ضدعفونی کروناویروس کرونا در ایران آزادراه تهران شمال پنومونی ایرج حریرچی محسن طاهری حسنی مبارک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۵۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به راه‌های انتقال بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو

محمدباقر مهبودی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه احتمال انتقال این بیماری در هنگام ذبح دام نیز وجود دارد، افزود: این بیماری، یک بیماری ویروسی مشترک بین انسان و حیوان است که ناقل آن کنه است.

کارشناس بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: به دلیل افزایش فعالیت کنه‌ها در فصول بهار و تابستان، خطر آلوده شدن دام‌ها به این ویروس و در نتیجه احتمال ابتلای انسان به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو افزایش می‌یابد.

این کارشناس بهداشتی با تأکید بر اینکه کشتار دام‌ها، حتی دام‌های اهدایی توسط خیرین و نذورات باید در کشتارگاه و با رعایت مسائل بهداشتی انجام شود افزود: در زمان ذبح دام و تماس با لاشه آن و همچنین در زمان قطعه‌قطعه کردن گوشت، از وسایل حفاظت فردی بخصوص دستکش استفاده شود.

مهبودی با تأکید بر اینکه انجماد گوشت بلافاصله بعد از ذبح، ویروس را از بین نمی‌برد، افزود: لاشه دام تازه ذبح‌شده باید حداقل به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال نگهداری شود تا ویروس‌های احتمالی موجود در آن از بین برود.

کارشناس بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هشدار داد: در سفر به مناطق روستایی، از تماس با دام‌ها خودداری شود و همچنین از جدا کردن کنه‌ها از روی پوست دام‌ها و له کردن آن‌ها با دست خودداری شود.

کد خبر 6076705

دیگر خبرها

  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • این بیماری هنوز دنیا را تهدید می‌کند؟
  • آبله یک تهید برای جهان؟
  • آیا آبله هنوز برای دنیا یک تهدید محسوب می‌شود؟
  • احتمال انتقال بیماری کریمه کنگو هنگام تکه‌تکه کردن گوشت
  • افزایش ابتلا به عفونت‌های حاد تنفسی در استان بوشهر
  • عفونت های تنفسی و موارد بستری در بوشهر افزایش یافت
  • ضرورت توجه به راه‌های انتقال بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو
  • افزایش بیماران عفونت‌های حاد تنفسی در استان بوشهر
  • کشور در محاصره ۳ ویروس و مسئولان در بیخیالی | در هفته چند نفر می‌میرند؟