Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرج سلیمانی ستاره سال های دور تیم پرسپولیس و اولین گلزن ایرانی به تیم چلسی ۱۱ سال پیش در چنین روزی درگذشت.
سلیمانی ها سال ها پیشتر از علی دایی و علیرضا جهانبخش در اردیبهشت سال ۵۲ در تساوی یک – یک پرسپولیس مقابل چلسی اولین گل یک ایرانی را در مقابل تیم چلسی به ثمر رساند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

ایرج سلیمانی یکی از گلزنان پرسپولیس در دربی شش گله معروف به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازیکنی که فوتبال خود را از مسجدسلیمان آغاز کرد و در تهران به شهرت رسید و به یکی از تأثیرگذارترین بازیکنان پرسپولیس تبدیل شد.

سلیمانی کسی است که در اردیبهشت سال ۵۲ دروازه چلسی را باز کرد. در دیداری که سرخپوشان تهرانی میزبان چلسی لندن بودند، سلیمانی پاس محراب شاهرخی را تبدیل به گل کرد تا پرسپولیس در ورزشگاه خانگی خود بازنده حریف انگلیسی نباشد و در نهایت این دیدار را با تساوی یک بر یک به پایان ببرد.

او پس از انقلاب به عنوان معلم مدرسه و مربی فوتبال کار خود را در لرستان ادامه داد و در اواسط دهه شصت برای همیشه از فوتبال رفت. ایرج سلیمانی در تاریخ هفت اسفند ۱۳۸۷ یعنی چند ماه پس از قهرمانی دراماتیک پرسپولیس، با دنیا وداع کرد و در کرج آرام گرفت.

او سابقه سه قهرمانی با پرسپولیس در لیگ تخت جمشید و یک نایب قهرمانی با این تیم را دارد و یکی از نمادهای این باشگاه محسوب می‌شود.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: چلسی ایرج سلیمانی ایرج سلیمانی تیم پرسپولیس چلسی محبوبترین تصاویر پرسپولیس استقلال رئال مادرید بارسلونا لیگ برتر استقلال تهران پرسپولیس تهران تیم ملی تیم پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا تراکتورسازی تیم ملی ایران کارلوس کی روش یوونتوس تیم ملی فوتبال ایران لیونل مسی جام جهانی برانکو تیم استقلال وینفرد شفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۵۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اولین یادواره ۱۱۴ شهدای ارتش تویسرکان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛  جمعی از مسولان با نثار گل بر مزار شهدای ارتش با آرمان‌های ایشان تجدید میثاقی دوباره داشتند سپس به دیدار خانواده شهیدان ارتشی، احمد سلیمانی و یارحسین سلیمانی رفتند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نمایش «شاماران» به سعدی افشار تقدیم شد
  • قابی ماندگار و زیبا؛ دیدار علی دایی با دختر معلول پرسپولیسی + عکس
  • برگزاری آئین بزرگداشت نخستین سالگرد شهید آیت الله سلیمانی
  • گلزن جوان گل‌گهر مانند برق و باد!
  • برگزاری اولین یادواره ۱۱۴ شهدای ارتش تویسرکان
  • آشنایی با اولین گلزن ایران در جام ملت‌های ۲۰۲۴ تایلند
  • سالگرد درگذشت دست‌نشان با حضور کادرفنی نساجی
  • تقابل سخت با صنعت نفت؛ انگیزه پرسپولیسی ها برای فراموشی کابوس دیدار رفت
  • زننده سریع‌ترین هت‌تریک کامل در تاریخ جزیره؛ یک گلزن در انگلیس متولد شده است
  • برگزاری دهمین سالگرد درگذشت باستانی پاریزی در بنیاد موقوفات افشار