Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-19@03:16:47 GMT

تصمیم گیری درباره اعتکاف منوط به وضعیت کرونا است

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۵۸۰۸

تصمیم گیری درباره اعتکاف منوط به وضعیت کرونا است

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام علی دوست محمدی در خصوص آئین اعتکاف اظهار کرد: بحث اعتکاف از سحرگاه روز یکشنبه ۱۸ اسفند امسال همزمان با ۱۳ رجب آغاز می‌شود که حداقل مدت زمان اعتکاف سه روز کامل است.

وی با اشاره به آغاز ثبت نام از متقاضیان حضور آئین اعتکاف از پنج اسفندماه گفت: افراد متقاضی باید برای ثبت نام به سامانه https://www.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ekr.ir مراجعه کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کرمان در خصوص این سوال که با توجه به اپیدمی کرونا در کشور چه تمهیداتی برای برگزاری آئین اعتکاف در نظر گرفته شده است؟ گفت: جلساتی در این خصوص با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان و نماینده ولی فقیه در استان کرمان برگزار و مقرر شد ثبت نام با ظرفیت کم انجام شود.

وی گفت: در هنگام ثبت نام در قالب دو بند به فرد ثبت نام کننده اعلام می‌شود که اولاً در حال حاضر صرفاً فرآیند ثبت نام اعتکاف انجام و برگزاری آن در موعود مقرر با رعایت مصلحت سلامت عمومی و مشروط به نظر مراجع ذی صلاح خواهد بود. دوماً در صورتی که مراسم اعتکاف به هر دلیل برگزار نشود مبلغ پرداختی برگردانده می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کرمان با اشاره به اینکه امسال تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا استقبال از اعتکاف کم بوده است، گفت: پیش بینی می‌شد امسال حدود چهار هزار نفر در شهر کرمان برای این مراسم ثبت نام کنند اما تا کنون حدود ۴۰۰ نفر ثبت نام کرده اند.

کاهش ۴۰ درصدی ظرفیت پذیرش مساجد

وی بیان کرد: همچنین با توجه به لزوم پیشگیری از شیوع کرونا ظرفیت هر مسجد را ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش داده ایم تا در صورت برگزاری اعتکاف فاصله افراد زیاد باشد؛ به عنوان مثال ظرفیت ۶۰۰ نفری مسجد جامع را ۴۰۰ نفر حساب کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه مساجد برگزار کننده آئین اعتکاف در شهرستان کرمان مشخص شده اند، اظهار کرد: امسال مراسم اعتکاف در ۱۸ مسجد ویژه بزرگسالان و در شش مسجد ویژه گروه سنی بین ۹ تا ۱۸ سال برگزار می‌شود.

دوست محمدی اعتکاف را فرصتی برای خودسازی و دوری از دنیا دانست، افزود: با توجه به استقبال زیاد دانش آموزان از آئین اعتکاف شش مسجد ویژه این قشر در نظر گرفته شده تا برنامه‌های ویژه این رده سنی داشته باشیم. دانش آموزان در صورت تمایل می‌توانند در مساجد ویژه بزرگسالان هم حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: هزینه اعتکاف مانند سال گذشته ۶۵ هزار تومان با چهار وعده غذا، میوه، سایت و خدمات فرهنگی است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: آئین اعتکاف ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۵۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طغیان رودخانه در شهرستان رودبارجنوب استان کرمان + فیلم

با آغاز فعالیت سامانه بارشی در استان کرمان و وقوع بارندگی‌های سنگین به ویژه در شهرستان‌های جنوبی استان از صبح امروز رودخانه رودبارجنوب طغیان کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، با آغاز فعالیت سامانه بارشی در استان کرمان و وقوع بارندگی‌های سنگین به ویژه در شهرستان‌های جنوبی استان شاهد طغیان رودخانه‌ها و مسدود شدن تعدادی از محورها در شهرستان‌های جنوبی استان کرمان هستیم.

به گفته محمدمهدی، فداکار استاندار کرمان شدت بارندگی‌ها در رودبار جنوب و منوجان بیشتر از سایر نقاط استان بوده و ستاد بحران در همه شهرستان‌ها تشکیل و کارها تقسیم بندی و وظایف هر دستگاه و نهاد نیز مشخص شده است.

وی از آماده باش همه نیروهای امدادی و خدماتی در استان خبر داد و گفت: صبح امروز تجهیزات لازم برای برخی نقاط که نیازمند کمک بودند ارسال شده و طبق پیش بینی‌های هواشناسی شدت بارش‌ها از عصر امروز تا اوایل امشب بیشتر می‌شود.

به گزارش تسنیم از صبح امروز با آغاز بارش شدید باران در جنوب استان کرمان رودخانه شهرستان رودبارجنوب طغیان کرده است.

.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • آئین بزرگداشت استاد مصطفی کمال پورتراب برگزار شد
  • طرح رژیم صهیونیستی برای تغییر وضعیت موجود در مسجد الاقصی
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه
  • ادامه طرح ویژه کالابرگ الکترونیکی نیازمند تصمیم مجدد است
  • راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است
  • «مجلس ایرانشهر» در تنگستان برگزار می‌شود
  • طغیان رودخانه در شهرستان رودبارجنوب استان کرمان + فیلم
  • پنج کانون بسیج هنرمندان در کهگیلویه و بویراحمد فعال است
  • برگزاری مراسم تکیه‌خوانی و عَلَم‌کشی در شمیران
  • آئین نکوداشت مصطفی قلیزاده علیار در آذربایجان‌غربی برگزار شد