Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@14:11:37 GMT

عملیات ضدعفونی اماکن عمومی نیشابور آغاز شد

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۶۰۲۵

عملیات ضدعفونی اماکن عمومی نیشابور آغاز شد

علی نجفی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این عملیات در پاساژهای سطح شهر نیز ادامه خواهد یافت افزود: از سه روز گذشته ۸۰ دستگاه اتوبوس‌ ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری نیشابور به طور مرتب هر شب ضدعفونی می‌شود.
وی اظهار داشت: در راستای اقدامات پیشگیرانه، رعایت نکات بهداشتی و افزایش ضریب ایمنی و سلامت شهروندان، تمامی بازارهای تحت مدیریت شهرداری نیشابور از قبیل چهارشنبه‌ بازار، بازار احشام و طیور تعطیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: جلسات داخلی شهرداری نیشابور نیز لغو شده و با بهره‌گیری از زیرساختهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این جلسات از شنبه آینده به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌گردد.
نجفی افزود: برای تهیه مواد ضدعفونی کننده با کمبود روبرو هستیم و طی مشورتی که از اداره بهداشت گرفته شد چند محلول ضد عفونی کننده پیشنهاد گردید که مواد اولیه آن موجود نیست و تنها موفق به تهیه الکل شده‌ایم که آن را هم باید به صورت آزاد از بازار تامین کنیم.
وی ادامه داد: یکی از مواردی که موجب تشدید آلودگی‌ می‌شود بازیافت کنندگان غیرمجاز هستند که از شهروندان انتظار می‌رود این اشخاص را که در معرض تهدید مستقیم این بیماری هستند، به صورت ارشادی و توصیه‌ای از خطرات شیوع ویروس کرونا آگاه کنند.
وی گفت: به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری دستکش و ماسک بین پاکبانان و راننده‌های اتوبوس و تاکسی‌ در حال توزیع است.
مرکز شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا نیشابور شهرداری نیشابور پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا نیشابور شهرداری نیشابور ویروس کرونا نیشابور شهرداری نیشابور شهرداری نیشابور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۶۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت عمارت امیرسلیمانی در تهران آغاز شد | برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید

همشهری آنلاین- زینب زینال زاده: تهران شهری با تمدن بیش از ۸هزار ساله است و وجود اماکنی چون عمارت مسعودیه، خانه موزه مقدم، باغ نگارستان، خانه اتحادیه و... ازجمله ظرفیت‌هایی هستند که می‌توان از آنها برای جذب گردشگری و توریست استفاده کرد؛ چرا که امروزه گردشگری به یک صنعت پولساز تبدیل شده و بسیاری از کشورها ازجمله ترکیه با استفاده از این صنعت موفق شده‌اند به درآمدهای پایدار دست یابند. در این دوره، مدیریت شهری تلاش می‌کند تا زمینه رونق صنعت گردشگری در پایتخت را فراهم کند. با تشکیل سازمان گردشگری و ایجاد مدیریت واحد در این حوزه قطعا اتفاقات خوبی در صنعت گردشگری تهران رخ می‌دهد. بنا به‌گفته‌های سیداحمد علوی، رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران فرایند مرمت، بازسازی و بهره‌برداری از عمارت‌های تاریخی همچنان در دستور کار قرار دارد و سعی می‌کنیم مسیر گردشگری در تهران هموار شود.

بازدیدهای مستمر از اماکن میراثی

در راستای صیانت از اماکن تاریخی، میراثی و گردشگری، بازدید مستمر و پایش وضعیت این اماکن طبق مصوبه شورای شهر تهران انجام می‌شود. آنطور که رئیس کمیته گردشگری شورا عنوان کرده: «این اماکن در مناطق مختلف ازجمله ۱۱، ۱۲، ۱۵ و... پراکنده هستند و باید برای جلوگیری از تخریب، مرمت و احیاء شوند. به هر حال این اماکن ظرفیت‌های گردشگری محسوب می‌شوند و با مرمت آنها می‌توان زمینه بازدید توریست‌های داخلی و خارجی را فراهم کرد.» عمارت کوشک امیرسلیمانی در منطقه۱۵ قرار دارد که مرمت و بازسازی آن آغاز شده و به‌زودی بهره‌برداری می‌شود. البته طبق پیش‌بینی‌ها کافه کتاب و نگارخانه هم در این عمارت راه‌اندازی خواهد شد.

برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید

زندان هارون‌الرشید ثبت ملی شده و از آثار تاریخی ری محسوب می‌شود. به‌گفته علوی، مجموعه میراثی زندان هارون‌الرشید املاک اوقافی است و سازمان اوقاف هم اهتمامی برای بازسازی این مجموعه میراثی ندارد. آنطور که رئیس کمیته گردشگری شورا به آن تأکید کرده: «این مجموعه میراثی از نقاط گردشگری تهران محسوب می‌شود و از این‌رو نیاز است تا شهرداری تهران و سازمان اوقاف برای بازسازی و بهره‌برداری از این ظرفیت گردشگری برنامه‌ریزی کنند.»

ایجاد مسیر گردشگری

یکی از راه‌های جذب توریست ایجاد مسیرهای گردشگری است و مدیریت شهری برای تحقق این هدف برنامه‌هایی پیش‌بینی کرده است. رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران هم با تأیید این موضوع و ضرورت ایجاد مسیرهای گردشگری گفت: «در مسیرهای گردشگری این امکان فراهم می‌شود تا توریست‌ها و گردشگران با انواع غذاهای بومی و محلی، آداب و رسوم، صنایع‌دستی و حتی انواع موسیقی و... شهرها و استان‌های ایران آشنا شوند.» به‌گفته علوی، ایجاد مسیرهای گردشگری در دنیا یک اولویت است و در تهران هم گام‌هایی برای تکمیل و به‌روزرسانی گذرهای گردشگری برداشته شده است.

گذرهای گردشگری قدیمی تهران گذر سی‌تیر: خاص‌ترین خیابان تهران است که دهه۹۰ عرضه مواد غذایی در آن با فعالیت ۱۰چرخ دستی آغاز و خیلی زود در میان شهروندان محبوب شد. در این خیابان ۳۸دکه موادغذایی وجود داشت که به تازگی شهرداری تهران برای ارائه خدمات مطلوب، طرح ساماندهی آن را در دستور کار قرار داده است. گذر باب همایون: این گذر در ضلع جنوبی میدان امام‌خمینی(ره) قرار گرفته که ۴۰غرفه دارد. ۲۳غرفه اغذیه فروشی، ۴غرفه صنایع‌دستی و ۱۳غرفه سوغاتی. گذر خیابان اجتماعی: این گذرگردشگری در خیابان بدرالزمان قریب منطقه ۹ایجاد شده و دارای ۱۸غرفه است. ۱۴غرفه اغذیه‌فروشی، ۲غرفه صنایع‌دستی و ۲غرفه سوغاتی. گذر برکت (شاهد): این گذرگردشگری با ۲۹غرفه در بلوار شاهد منطقه۸ احداث شده که ۲۲غرفه اغذیه فروشی، یک‌غرفه صنایع‌دستی، ۴غرفه سوغاتی و ۲غرفه عرضه محصولات فرهنگی دارد.

کد خبر 846843 برچسب‌ها سفر - گردشگری شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • ️پوشش ۱۰۰ درصدی طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور
  • دستگیری سارقان اماکن خصوصی در بهار
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • مرمت عمارت امیرسلیمانی در تهران آغاز شد | برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید
  • آغاز فصل جدید نمایش پاتوق فیلم کوتاه نیشابور
  • برگزاری رویداد «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر
  • زمان آغاز به کار تاکسی‌های برقی/ تسهیلاتی برای تاکسی‌رانان
  • محمدخانی: هیچ هزینه‌ای برای عملیات‌های امداد و نجات دریافت نمی‌شود
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان