Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-16@17:04:08 GMT

حسن مبارک به خاک سپرده شد +عکس

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۶۱۷۵

حسن مبارک به خاک سپرده شد +عکس

به گزارش روزنامه " الاهرام" مصر مراسم تشییع پیکر "حسنی مبارک" رییس جمهور مخلوع این کشور بعد از نماز ظهر با حضور " عبد الفتاح السیسی" رییس جمهور و هیات‌هایی از چند کشور در مسجد " المشیر" قاهره آغاز شد و سپس برای خاکسپاری با هواپیمای نظامی به مقبره خانوادگی وی منتقل شد.

پایگاه مصری "الوکاله نیوز" نیز گزارش داد: مقبره خاندان مبارک در زمینی به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع قرار دارد و شامل ۳ ورودی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"احمد المسلمانی" روزنامه نگار مصری در یکی از برنامه‌های "چاپ اول" خود خاطرنشان کرد: برای این قبرستان ۱۵ میلیون جنیه مصر هزینه شده است.

   

مقبره خانوادگی حسنی مبارک، شامل سالن‌هایی برای عرض تسلیت، استراحتگاه ها، و پارکینگ با دو ورودی با درب آهنی است، کف‌ها سنگفرش شده و ورودی‌های خارجی از آجر‌های سرخ ساخته شده است و همچنین هر مقبره دارای یک دروازه بزرگ آهنی با شیشه بازتابی است و درمقابل آن درختان و گیاهان زینتی کاشته شده است.

کف این مقبره پوشیده از فرش‌های قرمز ایرانی است، دیوار‌های آن از سنگ مرمر است.

ریاست جمهوری مصر درپی مرگ حسنی مبارک به مدت سه روز در سراسر این کشور عزای عمومی اعلام کرد.

تلویزیون دولتی مصر روز سه شنبه در خبری اعلام کرد که رییس جمهوری مخلوع مصر در سن ۹۱ سالگی درگذشت. محمد حسنی مبارک از جوانی از افسران جمال عبدالناصر رهبر انقلاب مصر بود و به دلیل موفقیت در جنگ با رژیم صهیونیستی لقب قهرمان ملی را دریافت کرد و فرمانده نیروی هوایی شد و بعد‌ها تا مقام معاونت "انور سادات" رییس جمهوری وقت رسید و از سال ۱۹۸۱ (۲۲ مهر ۱۳۶۰) بعد از ترور سادات به دست یک افسر ارتش به نام "خالد اسلامبولی" به مقام ریاست جمهوری کشورش رسید و تا سال ۲۰۱۱ (۱۳۹۰) به مدت ۳۰ سال بر این کشور عربی شمال آفریقا حکمرانی کرد.

سرانجام در ابتدای سال ۲۰۱۱ میلادی (۱۳۸۹) و در پی انقلاب مردمی مصر و دامنه دار شدن اعتراضات سراسری در این کشور حسنی مبارک در ۱۱ فوریه همان سال (۲۲ بهمن ۸۹) از سمت خود استعفا کرد.

وی بعد از استعفا دستگیر شد و با ابتلا به چند بیماری داخلی، به مدت شش سال در بیمارستان نظامی تحت مراقبت‌های پزشکی قرار داشت و البته هر بار در دادگاه‌های خود نیز تحت الحفظ حضور می‌یافت.

در نهایت با ثابت نشدن اتهامات دیگر علیه او سرانجام دادگاه عالی قاهره او را از اتهام کشتار معترضان انقلاب مصر تبرئه کرد و در روز جمعه ۲۴ مارس (چهارم فروردین امسال) از زندان آزاد شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: حسن مبارک مصر خاکسپاری پارسی خبر حسنی مبارک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۶۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر پدر شهید در بروجن به خاک سپرده شد

عسگری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری گفت: مراسم تشییع پیکر پدر شهید غلامرضا حبیبی با حضور مردم و مسئولان شهرستان بروجن برگزار شد.

وی افزود: شهید غلامرضا حبیبی یکم دی ۱۳۴۵ در شهرستان بروجن به دنیا آمد و تا دوم راهنمایی درس خواند.

بیشتر بخوانید

تشییع و خاکسپاری ۸ شهید گمنام در چهارمحال و بختیاری

وی از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و هفتم فروردین ۱۳۶۱ با سمت تک تیرانداز در محور دزفول- شوش بر اثر اصابت ترکش خمپاره شهید شد.

مزار او در روضۀالشهدای زادگاهش قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • مرگ در کمین مصرف‌کنندگان داروهای تقلبی و قاچاق
  • متقاضیان وام ۳۰۰ میلیونی بخوانند
  • هنرمندان با تولید آثار فاخر عملیات روانی دشمن را خنثی کنند
  • ۹۶ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد
  • سود سپرده های بانکی در سال ۱۴۰۳
  • تغییر محدوده نوسان قیمت صندوق های طلا در روز جاری
  • محدوده نوسان صندوقهای طلا مثبت و منفی ۱۰ درصد شد
  • پیکر پدر شهید در بروجن به خاک سپرده شد
  • دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد
  • دامنه گواهی سکه و شمش طلا چند در صد شد؟