Web Analytics Made Easy - Statcounter

اظهارات سناتور دموکرات آمریکایی درباره جابجایی سفارتخانه آمریکا از قدس اشغالی به تل‌آویو، باعث عصبانیت رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش مشرق، «اسرائیل کاتص» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اظهارات «برنی سندرز» سناتور ۷۸ ساله و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا مبنی بر تصمیمش برای بازگرداندن سفارتخانه این کشور به تل‌آویو را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سندرز بامداد امروز طی صحبت‌هایی در برنامه مناظره نامزدهای حزب دموکرات، گفته بود در صورتی که در ماه نوامبر به عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده برگزیده شود، برای بازگرداندن سفارت این کشور در فلسطین اشغالی از شهر «بیت‌المقدس» به تل‌آویو اقدام خواهد کرد. 

بیشتر بخوانید: افزایش رأی «سندرز» در میان سیاه‌پوستان سندرز: اسرائیل توسط نژادپرستی مانند نتانیاهو اداره می‌شود

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، کاتص در مصاحبه با شبکه رادیویی ارتش، اظهارات سندرز درباره سفارتخانه آمریکا در فلسطین اشغالی را «تکان‌دهنده» توصیف کرد.

وی با حمله به این سناتور یهودی آمریکایی، به صورت تلویحی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده دخالت کرده و گفت: «کسانی که بسیار حامی اسرائیل هستند، از او حمایت نخواهند کرد».

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در این باره توضیح داد: «ما در فرایندهای داخلی آمریکا، که یک دموکراسی قوی است، دخالت نمی‌کنیم. این اظهارات سندرز که پیشینه‌ای یهودی دارد، دومین بار در نوع خود است که علیه موضوعات اصلی اعتقادات یهودی و امنیت اسرائیل انجام می‌گیرد».

به نوشته تایمز اسرائیل، کاتص با اشاره به صحبت‌های پیشین سندرز درباره وضعیت نوار غزه، اظهار داشت: «آن زمان او بدون داشتن درکی از واقعیت و تهدید راکت‌ها و تمام چیزی که ما از اسلام رادیکال با آن مواجه هستیم، صحبت کرد. در واقع او می‌خواست حق ما برای دفاع از خود را نفی کند».

وی در اظهاراتی که نشان‌دهنده عصبانیت از مواضع سندرز و همچنین پیشتازی او در جمع نامزدهای دموکرات بود، ادامه داد: «به نظرم رئیس‌جمهور [دونالد] ترامپ کار مهمی انجام دادند... او این واقعیت را که قدس پایتخت مردم یهود و پایتخت اسرائیل است را به رسمیت شناخت».

دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» طی سه سالی که از عمر آن گذشت، با حمایت بیش از حد از رژیم صهیونیستی، ابتدا قدس اشغالی را به پایتختی این رژیم جعلی و غاصب شناخت، سپس سفارتخانه خود را از تل‌آویو به این شهر منتقل کرد، حکومت صهیونیست‌ها بر جولان اشغالی را به رسمیت شناخت و نهایتاً با رونمایی از طرحی اشغالگرانه و تبعیض‌آمیز موسوم به «معامله قرن» شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری و اراضی خصوصی فلسطینیان را به دیگر بخش‌های اراضی اشغالی فلسطین ضمیمه کرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتخابات98 کرونا لیگ قهرمانان آسیا اسرائیل اسرائیل کاتص تل آویو تل آویو معامله قرن امریکا انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا قدس اشغالی فلسطینیان فلسطین اسراییل حزب دموکرات رژیم صهیونیستی رئیس جمهور ایالات متحده ترامپ دونالد ترامپ برنی سندرز تایمز اسرائیل رژیم صهیونیستی تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۶۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن لایحه کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی را امضا کرد

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا لایحه کمک‌های ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان را امضا کرد و گفت که ارسال این کمک‌ها تا چند ساعت دیگر آغاز می‌شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بایدن امروز چهارشنبه پس از امضای این لایحه برای تبدیل شدن به قانون، در خصوص ارائه کمک‌های آمریکا به اوکراین بیان کرد: کی‌یف تمایل و مهارت برای پیروزی در جنگ برابر روسیه را دارد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین در مورد کمک‌های نظامی به رژیم صهیونیستی ابراز داشت: این کمک‌ها به پر کردن مهمات دفاع هوایی اسرائیل کمک می‌کند.

تکمیل می‌شود...

دیگر خبرها

  • حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی برای مقابله با حملات ایران
  • اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
  • به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • اوضاع بی‌بی حسابی بیخ پیدا کرده است 
  • اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است 
  • بایدن لایحه کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی را امضا کرد
  • انتقاد سناتور سندرز در سنای آمریکا علیه کمک مالی به تل آویو
  • نگرانی تل‌آویو از صدور احکام‌ بین‌المللی بازداشت برای مقامات ارشدش
  • جنگ غزه با هدف از بین بردن بافت زندگی فلسطینی ها انجام می شود
  • چرا اسرائیل عمدا پاسخ ایران را کم اهمیت نشان می‌دهد