Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@07:26:54 GMT

ساماندهی جداره‌های بازارچه نائب‌السلطنه

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۶۱۹۷

ساماندهی جداره‌های بازارچه نائب‌السلطنه

به گزارش خبرگزاری مهر، کاوه حاجی علی اکبری با اعلام این خبر تصریح کرد: ارتقا کیفیت زندگی شهروندان تنها به نوسازی خانه‌ها معطوف نمی‌شود. همچنان که مفهوم محله تنها چیدن خانه‌ها در کنار یکدیگر نیست و کیفیت فضای میان ساختمان‌ها و محل عبور و مرور شهروندان نیز از سهم به سزایی در ارائه کیفیت مناسب شهری برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تلاش مدیریت شهری همواره بر آن است تا با حذف زواید و الحاقات شکل گرفته بر روی جداره‌ها، مرمت و اصلاح مصالح آن، موجبات پیرایش جداره‌های شهری را فراهم کند، عنوان کرد: این موضوع در بافت تاریخی مرکز تهران به علت قدمت جداره‌ها و ارزش‌های تاریخی نهفته در پس این زوائد، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

علی اکبری افزود: از این رو عملیات پیرایش جداره بازارچه نایب‌السلطنه به عنوان یکی از مبادی ورودی تهران صفوی، در سال ۱۳۹۸ در دستور کار سازمان نوسازی شهر تهران قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران توضیح داد: محله سیروس یکی از پنج محله حصار صفوی در قلب تاریخی تهران است که امید است با انجام پروژه‌هایی از این دست و همچنین توانمندسازی ساکنین و کسبه آن، به حیات و سرزندگی در شأن خود دست یابد.

علی اکبری با اشاره به اینکه در حال حاضر عملیات اجرایی فاز اول بازارچه نایب‌السلطنه با مساحت تقریبی ۱۸۵ مترمربع در دستور کار قرار گرفته و پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری به اتمام رسد، گفت: به نظر می‌رسد با توجه به استقبال کسبه و درخواستهای مکرر جهت ادامه بهسازی جداره، فازهای بعدی انجام این پروژه نیز در سال ۹۹ در دستور کار سازمان نوسازی شهر تهران قرار گیرد.

کد خبر 4864210

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان نوسازی شهر تهران علی اکبری ویروس کرونا شورای شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش انتخابات 98 قوه قضاییه شهر تهران دستگیری سارق محسن حاجی میرزایی محسن هاشمی نیروی انتظامی آتش نشانی علی اعطا تعطیلی مدارس جداره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۶۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی معتادان متجاهر و جمع‌آوری ۱۹۵ تن پسماند در جنوب تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین اخگر پور سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ تهران با اشاره به دستور شهردار تهران مبنی بر اجرای طرح سراسری ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در مناطق بیان کرد: این طرح در محلات نواحی ۵ گانه با کنترل و نظارت مستمر ادامه دارد.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل صادر شده مبنی بر جمع‌آوری و ساماندهی معتادین متجاهر، این طرح در تمامی معابر، فضاهای بی‌دفاع شهری و بزرگراه‌های نواحی پنجگانه در حال اجرا است و تاکنون ۵۵۹ نفر معتاد متجاهر و بی خانمان شناسایی و در مراکز تعیین شده ساماندهی شدند.

به گفته این مسؤول بیشترین معتاد متجاهر به تعداد ۲۸۰ نفر در ناحیه سه و کمترین آن ۷۰ نفر در ناحیه یک شناسایی شده‌اند.

اخگر پور با اشاره به توقف فعالیت عوامل جمع‌آوری غیر مجاز پسماند خشک در قالب طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی خاطر نشان کرد: از آغاز اجرای طرح ۱۹۵ تن انواع پسماند جمع‌آوری و نسبت به توقیف ۷۲ مورد چرخ دستی، ۲۶ دستگاه موتور سه چرخ ،۱۰ دستگاه خودرو وانت و جلوگیری از ادامه فعالیت ۸ مرکز غیر مجاز تفکیک پسماند اقدام شده است.

سرپرست شهرداری منطقه در ادامه به اجرای طرح یکپارچه جمع‌آوری پسماند اشاره کرد و گفت: با فراهم شدن زیرساخت‌های اجرای طرح نوماند در منطقه، جمع‌آوری پسماند خشک به شیوه هوشمند انجام می‌شود و با توجه به اهمیت مشارکت شهروندان در تفکیک پسماند از مبدا، برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در مدارس، مساجد و مراکز آموزشی و فرهنگی در حال اجرا است.

کد خبر 6082275

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات ساخت مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند
  • پرداخت تسهیلات ساخت، مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند
  • ساماندهی معتادان متجاهر و جمع‌آوری ۱۹۵ تن پسماند در جنوب تهران
  • تعیین ردیف بودجه برای حفظ و مرمت آثار تاریخی اراک
  • حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری خطیب نماز جمعه این هفته تهران
  • حجت‌الاسلام حاج علی اکبری خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • ساماندهی و توسعه صادرات از مرز بین المللی مهران ضرورت دارد
  • ساماندهی وضعیت بازارچه‌های مشاغل خانگی در قم
  • بازارچه دست‌فروشان تهرانسر، توسعه می‌یابد