Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سفارت پکن در مسکو از مقامات روسیه خواست به آنچه که رفتار تبعیض آمیز نسبت به شهروندان چینی به دلیل شیوع بیماری کرونا خواند پایان دهند، زیرا که چنین اقداماتی به روابط دو کشور آسیب می‌زند و شهروندان چین را در مسکو مضطرب می‌سازد.

این انتقاد در نامه‌ای از سوی سفارت چین به مقامات روسیه ارسال شده که یک روزنامه روسی آن را منتشر ساخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه از نظارت همه جانبه بر شهروندان چینی به ویژه در حمل و نقل عمومی اظهار تاسف شده است.

این نامه سفارت مسکو پس از آن منتشر می‌شود که یکی از رسانه‌های محلی روسیه گزارش داد مقامات حمل نقل عمومی این کشور به رانندگان خود دستور داده‌اند مسافران چینی را شناسایی کنند و حضور آن‌ها را به پلیس اطلاع دهند. در این نامه آمده است: «شناسایی شهروندان چینی در سیستم حمل و نقل عمومی مسکو در هیچ کشور دیگری دیده نمی‌شود حتی در آمریکا و کشور‌های غربی.» سفارت پکن در ادامه هشدار داده است: «به دلیل بهبود شرایط اپیدمی در چین، نیازی به نگرانی شهروندان مسکو و تبعه‌های چین نیست.»

روسیه که روابط سیاسی و نظامی خیلی خوبی با چین دارد تاکنون هیچ مورد ابتلا به کرونا را اعلام نکرده، اما به طور موقت ورود اتباع چین را به این کشور ممنوع اعلام کرده است. مقامات روس همچنین به خانه و یا محل اقامت افراد مشکوک به کرونا مراجعه کرده و از فناوری تشخیص چهره برای اجرای اقدامات قرنطینه استفاده می‌کنند.

کاخ کرملین در واکنش به این خبر گفت از وجود چنین نامه‌ای بی‌خبر است، اما مسکو برای روابط خود با پکن ارزش قائل است و نباید رفتار تبعیض آمیز علیه شهروندان چینی صورت بگیرد.

تاکنون دو مورد ابتلا به ویروس کرونا در روسیه مشاهده شده که هر دو شهروند چین بودند و پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شده‌اند. کرونا از چین به بیش از ۳۷ کشور جهان اشاعه یافته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا بیماری واگیر شهروندان چینی شهروندان چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۶۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست اورنبورگ در جام حذفی روسیه با وجود درخشش قربانی

محمد قربانی در جام حذفی روسیه گلزنی کرد اما نتوانست 

طرفداری | اورنبورگ 4-2 از دینامو مسکو شکست خورد.

تیم فوتبال اورنبورگ در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی روسیه، به مصاف دینامو مسکو رفت و با نتیجه 4 بر 2 مغلوب این تیم شد. محمد قربانی، لژیونر ایرانی اورنبورگ، در این دیدار از ابتدا در ترکیب تیمش حضور داشت و عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشت.

اورنبورگ در این دیدار با نتیجه 2 بر 0 از حریف خود عقب افتاد. اما در دقیقه 68، محمد قربانی با هوشمندی و جاگیری مناسب، یکی از گل‌های خورده را جبران کرد تا امیدها به بازگشت اورنبورگ به بازی زنده شود. با این حال، دینامو مسکو در ادامه بازی 2 گل دیگر به ثمر رساند و در نهایت با نتیجه 4 بر 2 به پیروزی رسید. اورنبورگ در دقایق پایانی بازی نیز یک گل دیگر به ثمر رساند، اما این گل برای جبران شکست کافی نبود.

با این شکست، تیم فوتبال اورنبورگ از رقابت‌های جام حذفی روسیه حذف شد. این تیم در ادامه فصل باید تمرکز خود را روی لیگ برتر روسیه بگذارد و برای بقا در این رقابت‌ها تلاش کند.

از دست ندهید ????????????????????????

شب دلچسب عثمان دمبله مقابل تیم سابق اشک‌های ستاره نوجوان بارسلونا بعد از حذف حمله مجازی هواداران بارسلونا به آرائوخو: برو بایرن مونیخ! مایلی کهن: قلعه نویی بابت کلمه مردک شکایت کرده اما این که معنی بدی ندارد

دیگر خبرها

  • کلمبیا هم خواهان پیوستن به «بریکس» است
  • تحولات اوکراین|اوضاع در جبهه نبرد به نفع مسکو تغییر کرده است
  • لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی
  • شکست اورنبورگ در جام حذفی روسیه با وجود درخشش قربانی
  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند
  • درخواست اتاق بازرگانی از رهبر انقلاب برای تعطیلی شنبه‌ها
  • تشدید رفتار خشونت‌آمیز
  • بسترسازی «شی» در مسیر نظم چینی
  • سفر معاون وزیر خارجه ایران به مسکو
  • درخواست آلمان از چین برای کمک به پایان جنگ اوکراین