Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتداد- نهمین نشست دوره‌ای رئیس‌کل بانک مرکزی با اقتصاددانان با محوریت موضوعاتی نظیر اقدامات بانک مرکزی برای ثبات بازار ارز، کنترل نقدینگی و تأمین منابع مورد نیاز تولید، برنامه‌های مهار تورم، روند عملیات بازار باز، اهمیت صادرات غیرنفتی و تصمیم اخیر FATF ، عصر دیروز در بانک مرکزی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد، دکتر عبدالناصر همتی در این نشست با اشاره به شرایط خاص و حساس کشور گفت: بانک مرکزی با در نظر داشتن شرایط کشور، بیشتر تلاش خود را بر تأمین ثبات و آرامش بازارهای پول و ارز داشته است‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌کل بانک مرکزی ضمن قدردانی از پیشنهادات و ایده‌هایی که از طرف اقتصاددانان و سایر کارشناسان مطرح می‌شود، گفت: با توجه به مرجعیت گفته‌ها و نظرات صاحب‌نظران در جامعه از آنان دعوت می‌شود برای تقویت تولید ملی و خنثی‌سازی تحریم‌های ظالمانه و تداوم ثبات بازارها‌، با مسئولین همراهی و امید را در جامعه تقویت کنند.

رئیس شورای پول و اعتبار درباره حجم نقدینگی عنوان کرد: هر چند نرخ ۲۸درصد برای نقدینگی بالا است؛ اما با توجه به شرایط کشور و نیز کاهش درآمدهای نفتی، انحراف سه درصدی این نرخ از میانگین ۵۰ساله نقدینگی، نشان از کنترل شرایط دارد و برای کنترل آن از ابزارهای مختلف استفاده خواهیم کرد.

رئیس‌کل بانک مرکزی با اشاره به پیش‌بینی‌ها و فرضیات مطرح شده توسط حوزه معاونت اقتصادی این بانک برای نرخ تورم در سال آتی اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های به عمل آمده، تورم زیر ۲۰درصد دور از ذهن نیست، هر چند باید این امر را در نظر داشت که سال ۹۹، سالی دشوار است که تنها با انسجام و همدلی می‌توانیم از شرایط خاص آن عبور کنیم.

دکتر همتی افزود: بر اساس مصوبه اخیر شورای پول واعتبار، حساب‌های بانکی اشخاص حقیقی بر اساس تجاری و غیرتجاری از یکدیگر تفکیک می‌شود.

گفتنی است در این جلسه سه ساعته در خصوص بازار ارز، عملیات بازار باز، شرایط صادرات غیرنفتی، تصمیم اخیر FATF، وضعیت اصلاح نظام بانکی، روش‌های کنترل حجم نقدینگی، چگونگی کنترل و مهار نرخ تورم و حمایت از تولید، از جمله موضوعات مطرح شده از سوی اقتصاددانان و صاحب‌نظران این حوزه بود.

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: رئیس کل بانک مرکزی بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۶۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد

امتداد - رویداد عیدانه مدیران صنعت بیمه با حمایت سندیکای بیمه گران و همکاری شرکتهای بیمه اتکائی روز دوشنبه 27 فروردین ماه 1403 با حضور رئیس کل و هیات عامل بیمه مرکزی ج.ا.ا، دبیر کل سندیکای بیمه گران، مدیران عامل و اعضاء هیات مدیره و دیگر مدیران ارشد بیمه ای با هدف گردهمائی صمیمانه و تبادل نظر و اشتراک تجربیات برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، در این مراسم محسن پورکیانی دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران با اشاره به عملکرد صنعت بیمه در سال ۱۴۰۲ گفت: بر اساس آمار موجود، حق بیمه تولیدی با ۶۰ درصد رشد به ۲۵۰ همت و خسارت پرداختی با ۷۰ درصد رشد به بیش از ۱۴۰ همت رسید.

پورکیانی با بیان اینکه سال ۱۴۰۳ سال خاصی است و بدون شک مشکلات سال گذشته را همچنان خواهیم داشت، بر معضل کمبود نیروی انسانی متخصص در صنعت بیمه تاکید کرد و گفت: سرمایه گذاری بر روی نیروی انسانی و اعزام کارکنان به خارج از کشور جهت ارتقاء تخصص و تبادل دانش باید در دستور کار شرکت های بیمه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه تعدادی از شرکتهای بیمه دچار ناترازی هستند، تصریح کرد: در این راستا باید برنامه ترمیم مالی برای این شرکتها در دستور کار قرار گیرد و کمک شود تا عملکرد آنها بهبود پیدا کند. همچنین یکی از مهم ترین موضوعاتی که باید در سال جاری دنبال شود، تقویت تعامل، همفکری و صمیمیت بین اعضاء صنعت بیمه است. همه شرکتها به ویژه شرکت های بزرگ می بایست جهت رفع مشکلات شرکت های کوچکتر با انتقال تجربه به آنها یاری دهند، چرا که توسعه در صنعت زمانی اتفاق می افتد که همه در شرایط مطلوبی قرار داشته باشند.

دبیرکل سندیکای بیمه گران عنوان داشت: مدیریت وجوه نقد از دیگر چالش های صنعت بیمه است به طوریکه نسبت بدهکاران به حق بیمه روند افزایشی داشته و حدود ۱۵۰ همت مطالبات از بیمه گذاران بوده که رقم بسیار زیادی است و در این راستا باید برنامه های منسجمی برای وصول مطالبات تدوین شود.

محسن پورکیانی در ادامه به ضرورت تقویت فناوری اطلاعات در صنعت بیمه در سال جاری اشاره کرد و گفت: اهمیت ایجاد پلتفرم های مختلف جهت به اشتراک گذاری داده ها بخصوص با افزایش تعداد شرکتهای بیمه دو چندان شده است.

وی در ادامه به لزوم افزایش سرمایه شرکتهای بیمه همگام با تورم، ضرورت توجه به سودآوری صنعت بیمه جهت افزایش نرخ بازدهی صنعت و جلب سرمایه گذاران جدید و لزوم تنوع سرمایه گذاری ها و همچنین ضرورت تولید محصولات نوین و مدیریت ریسک مطلوب اشاره کرد.

همچنین در ادامه مراسم محمد علوی پیشکسوت صنعت بیمه ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مدیران ارشد صنعت بیمه اذعان داشت: ترازنامه شرکتهای بیمه را که بررسی می کنیم، متاسفانه در وضعیت مطلوبی قرار نداریم، اگر چه که شرایط سخت است چون با صنعت جهانی بیمه مراوداتی نداریم.

به گفته وی راه برون‌رفت از شرایط سخت فقط رفاقت و همدلی است.

علوی عنوان داشت: شهادت می دهم جناب دکتر منصور، دکترمشایخی، دکتر ایزد پناه، دکتر جباری و دیگر بزرگان توصیه می کردند که در صنعت بیمه رقیب نداریم بلکه همراهی و رفاقت داریم.

در پایان این رویداد علی استاد هاشمی رئیس کل بیمه مرکزی ج.ا.ا با بیان اینکه صنعت بیمه سال گذشته ۶۰ درصد افزایش حق بیمه تولیدی داشت، به بیان اقدامات صنعت در سال گذشته و برنامه های سال جاری پرداخت و گفت: سالی که گذشت در برخی ابعاد خوب و در برخی ابعاد درگیر جنگی نابرابر بودیم چرا که بیمه هم به عنوان ضلعی از اقتصاد تحت  آسیب تحریم های یک جانبه قرار دارد.

استاد هاشمی تصریح کرد: مهمترین اقدامی که در سال ۱۴۰۲ کلید زدیم و در سال جدید ادامه می یابد، توسعه فناوری در محصول است.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: در نظر سنجی که از صاحب نظران انجام دادیم، یکی از اقدامات شاخص سال گذشته تصویب آیین نامه ۱۰۵ عنوان شد که نشان از تمایل شرکتها به نوآوری دارد.

به گفته وی در همین راستا ساده سازی فرایندهای بیمه ای و مردمی شدن آن با توجه به فناوری های نوین و تولید محصولات بیمه ای جدید متناسب با وضعیت اقتصادی باید در سال جدید دنبال شود.

استاد هاشمی با تاکید براینکه بیمه مرکزی رقیب شرکت های بیمه نیست به برنامه ایجاد شرکت ملی اتکائی فراگیر اشاره کرد و گفت: تلاش داریم شرکت اتکائی ملی فراگیر را تاسیس کنیم تا از رقابت بیمه مرکزی با شرکتهای بیمه کاسته شود.

 وی در عین حال تاکید کرد: از آنجا که نوعی از نظارت بیمه مرکزی در قالب اتکائی اجباری صورت می گیرد، لذا سهم اتکائی اجباری بیمه مرکزی نباید به صفر برسد.

رئیس کل بیمه مرکزی عنوان داشت: امسال تعیین نرخ بیمه نامه شخص ثالث با تغییراتی در فرآیند آن  انجام گرفت و مقداری بالاتر از نرخ دیه تعیین شد که حاصل تعامل با دستگاههای ذیربط بویژه قوه قضاییه و سندیکای بیمه گران ایران بوده است.

استاد هاشمی اذعان داشت: امضاهای طلایی در صنعت بیمه خذف می شود تا به صورت سلیقه ای عمل نشود بلکه فرآیندهای مجوزدهی گواهی محور باشد.

وی در ادامه به دیگر اقدامات بیمه مرکزی اشاره کرد و افزود: اصلاح اساسنامه شرکتهای بیمه ،ورود بیمه حافظ به سرزمین اصلی، پیاده سازی کروکی آنلاین و نسخ الکترونیک درمان از اقداماتی بود که باید در سال جدید تکمیل شود.

رئیس کل بیمه مرکزی در پایان در خصوص اهمیت شیوه های پربازده سرمایه گذاری در خدمت تولید، ضرورت فرهنگسازی بیمه و حضور فعالانه در رسانه ها و راهکارهای رشد شاخص های بیمه ای، نکاتی را بیان نمود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • بررسی مسائل و مشکلات کوی امام علی(ع) اراک
  • ماجرای ایران چک‌های ۵۰۰ هزار تومانی؛ آیا موج جدید تورم در راه است؟
  • لیست جدید ابربدهکاران حقوقی و حقیقی بانکی اعلام شد
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • زمزمه های ورود ایران چک های ۵۰۰هزار تومانی به بازار
  • چک‌های ۵۰۰ هزار تومانی در راه بازار / نقدینگی افزایش می‌یابد؟
  • زمزمه های ورود ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی به بازار
  • زمزمه های ورود ایران چک های ۵۰۰هزار تومانی به بازار/ زلزله رشد نقدینگی در راه است؟
  • رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد
  • (ویدئو) انتقاد تند و صریح رئیس سازمان بورس از بانک مرکزی