Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرنگار ایلنا در اهواز، در یادداشتی به وضعیت روانی و اجتماعی این استان در پی وقوع کرونا ویروس پرداخته است.

مریم جم مینویسد: در شهر که قدم میزنی گویی گرد مرگ پاشیده شده، همه با ترس به هم‌نگاه می‌کنند، انگار تو را منشاء ویروس کرونا می‌دانند.

از کنار هم که می‌گذرند، احتیاط می‌کنند که با هم برخورد نکنند تا خدایی ناکرده کرونایی نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راننده های تاکسی و فروشندگان نیز کمتر صحبت می‌کنند و بیشتر تمایل دارند مردم از آنها دور شوند.

نزدیک بیمارستان ها که می‌شویم، اکثر مردم ماسک زده و دستکش پوشیده اند، امکان‌ ورود به بیمارستان رازی اهواز که‌ پیش تر به عنوان محل قرنطینه بیماران‌مشکوک به کرونا ویروس مشخص شده بود، وجود ندارد.

از صبح امروز چهارشنبه ۷ اسفندماه، پس از انکارهای بیشمار دانشگاه علوم‌پزشکی جندی شاپور اهواز و مسئولین ذی ربط مبنی بر عدم مشاهده موارد مشکوک به کرونا ویروس در استان، وزارت بهداشت کشور از ابتلای قطعی ۳ نفر، مرگ یک تن و بستری شدن ۲۳ مورد مشکوک به این ویروس در خوزستان خبر دادند و پس از آن، نطق مسئولان خوزستان باز شد و رئیس بیمارستان رازی اهواز از قرنطینه این‌ بیمارستان و ممنوعیت ورود افراد غیر از مشکوک به کرونا به آن خبر داد.

بیش از ۱۰ روز است که از پیگیری‌های مداوم جهت کسب آمار صحیح و موثق تعداد مبتلایان و موارد مشکوک به کرونا ویروس در خوزستان می‌گذرد و هر بار با چهره های خندان و آرام اعضای مدیریت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و دیگر مسئولین ذی ربط مواجه می‌شویم.

در آخرین نشست خبری مسئولین این دانشگاه با اصحاب رسانه که دوشنبه ۵ اسفند ماه برگزار شد؛ همگی در یک کلام تاکید کردند هیچ گونه مورد مشکوک از این ویروس در خوزستان‌ مشاهده نشده و البته اشاره کردند که ارائه آمار و اطلاعات در خصوص این ویروس در اختیار وزارت بهداشت است.

برخی از این افراد در پاسخ به سوالات و پافشاری خبرنگاران مبنی بر ارائه آمار صحیح و موثق با چهره ای خندان عنوان کردند: "به دنبال چه هستید؟ ما میگوئیم مورد مشکوکی مشاهده نشده است. شما هم قبول کنید.

طبق گفته‌های مسئولان متولی وقتی هنوز کیت های تشخیص دقیق سازمان بهداشت جهانی به دستشان نرسیده بود و کیت های قدیمی در تشخیص این ویروس خطا داشته است، چگونه قاطعانه از نبود حتی یک‌مورد مشکوک در استان سخن می‌راندند و یک شبه ۲۳ مورد مشکوک، یک مورد فوت و ۳ مورد ابتلای قطعی به این‌ویروس در استان سبز می‌شود؟!

نکته قابل توجه اینجاست که اکنون صحبت از خدشه دار شدن اعتماد عمومی است که در پی پنهان کاری های اخیر به اوج رسید و اکنون با این شیوه اطلاع رسانی در خصوص کرونا ویروس در کشور به پایین تر حد خود نزول پیدا کرده و این یک علامت خطر بزرگ برای جامعه مدنی است.

 شیوه اطلاع رسانی قطره چکانی در خصوص شیوع این ویروس در کشور موجب گردیده عده ای خطر آفرینی این ویروس را به باد تمسخر گرفته و جدی نگیرند و موجب شیوع بیشتر آن شوند و برخی نیز به علت عدم اعتماد به مسئولین، آمار دقیق را بیش از رقم های اعلام شده، تخمین زده، و موجب نشر ترس، واهمه و نا امنی در کشور شوند.

اما حال و روز این روزهای ما در برزخی عذاب آور است که نمیدانیم چه کسی راست می‌گوید و چه کسی دروغ؟! حرف چه کسی را باور کنیم؟

آنچه بیش از پیش در این روزها موجب وحشت عمومی گردیده، تنها ترس از کرونا ویروس چینی نیست، اضطراب ناشی از بی اعتمادی به کسانی است که برای اصلاح امور بر مسند نشسته اند و مردم نمیدانند مسیری که به تاخت در آن در حال حرکت هستند رو به بهشت است یا جهنم؟!

باید بدانیم و نگران باشیم که با این باور و تفکر ناشی از عدم صداقت و شفاف سازی با مردم، تا کجا می‌توانیم‌ به سلامت از بزنگاه‌های حساس عبور کنیم؟!

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: خوزستان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز کرونا ویروس جدید مشکوک به کرونا کرونا ویروس مورد مشکوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۶۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم رژه‌ نیروهای مسلح در اهواز برگزار شد

‌به مناسبت روز ارتش مراسم رژه نیروهای مسلح امروز چهارشنبه در شهرستان اهواز با حضور استاندار خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، مراسم رژه نیروهای مسلح امروز _بیست و نهم فروردین_ به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در محل فرماندهی لشکر ۹۲ زرهی خوزستان برگزار شد.

علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان در این مراسم اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران برای دفاع از مظلومان همواره پای کار است و امیدواریم این مسیر توسط نیروهای جوان و کارآمد ارتش دنبال شود.

وی افزود: آنچه که ارتش را در کنار پاسداران و بسیجیان قرار داده است دلدادگی در راه خداوند است، امروز دنیا عظمت و قدرت نیروهای مسلح ایران را درک کرده است.

استاندار خوزستان ادامه داد: در پاسخ کوبنده ایران به رژیم صهیونیستی، موشک‌ها و بالگردها و پهپادهای کشور از سدها عبور کردند و هدف را زدند و این قدرت فنی و فکری بر مبنای تفکر الهی، عظمت نیروهای مسلح ایران را نشان می‌دهد.

در این مراسم یگان‌های پیاده و خودرویی ارتش، سپاه و نیروی انتظامی با حرکت از مقابل جایگاه، اقتدار خود را در دفاع از کیان و مرزهای میهن اسلامی به نمایش گذاشتند.

در مراسم رژه نیروهای مسلح تجهیزات سبک و سنگین نظامی، سامانه‌های پدافند هوایی و مخابراتی به نمایش گذاشته شد.

کد خبر 745434

دیگر خبرها

  • مافیای شعرا
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد کلیوند عباسی در اهواز
  • آلودگی هوا در ۲ شهر خوزستان
  • چرا شیرخشک در بازار خوزستان کمیاب شده؟
  • مراسم رژه‌ نیروهای مسلح در اهواز برگزار شد
  • روزنامه اطلاعات : عشق که یکطرفه نمی شود؛ مسئولین هم مردم را دوست بدارند
  • برگزاری مراسم رژه نیرو‌های مسلح در اهواز
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • کودتا در پورتو؛ طارمی به ترکیب برمی‌گردد؟
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز