Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-28@13:07:09 GMT

چگونه انرژی بیان در بازیگر تقویت می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۶۵۷۲

چگونه انرژی بیان در بازیگر تقویت می‌شود؟

خبرگزاری میزان- بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد. تاریخ انتشار: 19:00 - 07 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۰۴۵۲

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین اکثریت مواقع بازیگری به عنوان یکی از مشاغل سخت جهان محسوب می‌شود، شاید از دور برای بسیاری اینکه بازیگری اتفاقی سخت باشد، قابل لمس نباشد اما اگر به صورت اصولی و به مفهوم واقعی به بازیگری نگاه کنیم، این هنر به واقع به تمرین، مطالعه، شهود و مطالعات فراوانی نیازمند است.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

پایین نیامدن انرژی آوایی

در فصل‌های قبل تمرینی از شما خواسته شد مبنی بر ضبط کردن صدای مردم (در اتوبوس واحد) در زندگی روزمره‌شان. الان دوباره به آن صدا‌ها رجوع کنید؛ در اکثرشان به یک نقص مشترک دست پیدا خواهید کرد: معمول شده که هر شخص، یکی دو کلمه‌ی اول گفتارش را با صدای گیرا آغاز می‌کند، اما در کلمه‌های بعد مدام این صدا پایین‌تر و پایین‌تر آمده و بدون اغراق کلمه‌های آخرشان اصلا شنیده نمی‌شود!

صادق باشیم خیلی از بازیگران بر روی صحنه و یا در فیلم‌ها نیز این نقص را در استفاده از منبع آوایی دارند یادمان باشد که یک جمله وقتی شنیده و فهم می‌شود که کلمه‌ی آخرش نیز با همان شدت کلمه‌ی اول ابراز شود.

حالا شعر خوانی و یا مرور متن‌های نمایشی به صورت مونولوگ با آهنگ شعر فارسی روزمره را در دستور تمرین درس قرار می‌دهیم. انرژی آوایی خود را از حرف و کلمه‌ی ابتدایی بررسی و تعیین کنید. تمام قطعه‌ی خود را با همان انرژی تا به آخر بیان کرده و از افت آن جلوگیری کنید.

جمله‌ای که در نظر می‌گیرید دارای تعداد بالای واژگان نباشد: خواجه مگو که این من ام- این نه من ام نه من من ام. حالا بررسی انرژی واژگان را به ترتیب روی هر واژه انجام داده و با واژه‌ی قبل مقایسه کنید؛ تا به آخر. دقت کنیم که حرف آخر یعنی "م" دارای مخرج بینی است و باید سعی کرد آن را در ارتفاع و شدت حرف اول (خ) که دارای مخرج دهانی است ابراز داشت. گیر انداختن تنفس و رها ساختن تدریجی آن به سمت مخرج ادای حروف تنها راه نگهداری از انرژی آوایی در یک سطح است.

شکل دادن به صوت

در طول تمام تمرین‌ها یک جمله را در ذهن خود پیرامون ساختن ذهنیتی دقیق از تمام تمرین درس‌ها تکرار کنید: صدا جسم است. همین جمله‌ی به ظاهر ساده، سرنوشت آوایی شما را تغییر می‌دهد.

عده‌ای بر اثر تنبلی‌هایی که من نامش را کسالت‌های درون خانگی می‌گذارم عادت کرده‌اند که بسیار شل و وارفته و لاقید حرف بزنند! گو اینکه برایشان اصلا مهم نیست حرفشان شنیده شود! حالا جای تعجب دارد که حرفی که نیازی به شنیده شدن ندارد پس چرا زده می‌شود؟! جالب این است که خیلی از پدر و مادر‌ها برای بد و شل و وارفته حرف زدن فرزندانشان مدام قربان آن‌ها نیز می‌روند! باید حرف زدن برایمان همچون عبور از آتش مهم باشد.

هر لحظه که واژه‌ای از دهانمان خارج شده، اما به مخاطب نرسد همچون سوختن در آتش است. مکالمه از نزدیک فقط ۴۷ درصد از معنای چیزی را که می‌خواهیم بگوییم انتقال می‌دهد. نباید با بی قیدی در حرف زدن همین میزان را نیز کاهش دهیم.

در این تمرین به اجسام پیرامون دقت کنید. هر کدام دارای سطح و کعب مختلفی هستند. تمام مسیر‌های قبل تا تولید صوت و آوا را انجام داده منتهی این بار به بدنتان شکل دهید. سعی کنید شکل‌ها بر اساس اشیا و حجم‌های پیرامون باشد. سپس تفاوت‌های به وجود آمده در هر آوا را به نسبت شکل جدید بدن بررسی کنید. یادتان باشد که آوا مجموعه‌ی صوت، صدا و گفتار است و همچون جسمیست که به بیرون پرتاب می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار سینما سینمای ایران کلمه ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۶۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش جالب سحر دولت‌شاهی به شنیدن کلمه خیانت (فیلم)



منبع:خبرآنلاین

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ضربه میکروفون خبرنگار به چانه صدراعظم اتریش (فیلم) واکنش متفاوت یوسفی به بازنشستگی خیابانی (فیلم) واکنش های عجیب دروازبانان (فیلم)

دیگر خبرها

  • این خانه را با یک کلمه توصیف کنید (عکس)
  • واکنش جالب سحر دولت‌شاهی به شنیدن کلمه خیانت (فیلم)
  • نخستین جشنواره فرهنگی و هنری «آبادان» برگزار می‌شود
  • هیات نظارت متا خواستار حذف ممنوعیت کلمه «شهید» شد
  • هیئت نظارت متا خواستار پایان ممنوعیت کلمه «شهید» شد
  • (ویدئو) خاطره مهران غفوریان از اولین تست بازیگری خودش
  • خاطره مهران غفوریان از اولین تست بازیگری خودش (فیلم)
  • انگلیس بازدارندگی هسته ای را تقویت می کند
  • مهران رجبی: نمایشگاه قرآن برای یک‌سال به آدم انرژی می‌دهد
  • روسیه: باید برای آتش‌بس دائمی در غزه تلاش کنیم