Web Analytics Made Easy - Statcounter

«بروس آیلوارد» کارشناس ویژه سازمان بهداشت جهانی با اشاره به مبارزه چین با ویروس «کووید-۱۹»، از همه کشورها درخواست کرد از تجربه چین برای کنترل شیوع این بیماری استفاده کنند.


آیلوارد با تحسین اقدامات مقامات چینی برای مقابله با ویروس کرونا افزود: هماهنگی میان مقامات رده پایین و مقامات ارشد دولتی و همکاری شهروندان قابل تحسین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس ویژه سازمان بهداشت جهانی گفت، ترجیح می دهد اگر به ویروس کووید-19 مبتلا شود در چین تحت معالجه قرار گیرد. او از سایر کشورهای درگیر با این ویروس درخواست کرد از تجربه دولت چین استفاده کنند.

آیلوارد پس از بازگشت از شهر «ووهان» مرکز شیوع این بیماری در چین خطاب به چینی‌ها گفت: «دنیا به شما مدیون است. صدها هزار نفر در چین از ابتلا به کووید-19 مصون ماندند و این به خاطر پاسخ سریع و قاطع دولت این کشور بود».

سازمان جهانی بهداشت که از زمان اعلام شیوع ویروس کرونا در چین، هشدارهای بالایی صادر کرده، هنوز این بیماری را فراگیر اعلام نکرده است. براساس این گزارش، چین ۷۷ هزار و ۲۶۲ مورد ابتلا به کرونا (کووید – ۱۹) را در این کشور اعلام کرده که شامل ۲ هزار و ۵۹۵ مورد مرگ و میر است.

۲۹ کشور دیگر نیز ۲ هزار و ۶۹ مورد تائید شده از ابتلا به کرونا را گزارش داده اند که شامل ۲۳ مورد مرگ ناشی از آن می شود.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد. این ویروس اکنون به حدود ۳۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا در مورد بهداشت جهانی، وضعیت فوق العاده اعلام کند./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سازمان بهداشت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۶۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: عضویت فلسطین در سازمان ملل را به رسمیت می‌شناسیم

به گزارش قدس آنلاین، وانگ یی وزیر امور خارجه چین روز پنج‌شنبه پیش از جلسه شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که از عضویت رسمی فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل حمایت خواهد کرد.

وی گفت: درگیری اسرائیل و فلسطین باعث یک فاجعه انسانی شده است و در این میان دولت چین خواستار آتش بس فوری و بدون قید و شرط و ایجاد مکانیسم کمک‌های بشردوستانه برای جلوگیری از تشدید بیشتر است.

هفته گذشته نیز مائو نینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین این خبر را در نشستی خبری و در پاسخ به سوالی درباره موضع چین نسبت به عضویت فلسطین در سازمان ملل بیان کرد.

تشکیلات خودگردان فلسطین اخیرا به شکل رسمی از شورای امنیت سازمان ملل خواستار بررسی مجدد درخواست عضویت کامل خود در این سازمان شد. این درخواست اولین بار سال ۲۰۱۱ مطرح شده بود.

مائو نینگ گفت: حمله اسرائیل به غزه و بحران انسانی شدید ناشی از آن باری دیگر یادآوری می‌کند که تنها راه پایان دادن به دور باطل این درگیری‌ها، اجرای کامل راه‌حل دو ملتی، ایجاد کشور مستقل فلسطین و جبران این بی عدالتی تاریخی است که فلسطینیان مدت‌ها متحمل آن بوده اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تاثیر کریپتو بر بازار جهانی طلا/ قیمت طلا کماکان صعودی خواهد بود
  • کووید باعث تحریک آسم در کودکان نمی شود
  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • سازمان بهداشت جهانی: حجم ویرانی بیمارستان‌ های غزه فاجعه‌آمیز است
  • چین: عضویت فلسطین در سازمان ملل را به رسمیت می‌شناسیم
  • کدام کشورها ۱۰۰ درصد برق خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌کنند؟
  • خبرگزاری تاس: درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • یک سالگی جنگ داخلی سودان
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • رای گیری در مورد عضویت فلسطین در سازمان ملل