Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حسن ارداقیان گفت: ضدعفونی مدارس و اتوبوس‌های شهری و برون شهری در دستور کار قرار دارد و در دانشگاه علوم پزشکی هیچ طرحی برای مراجعه به درب منازل در راستای تست کرونا و اندازه گیری تب همشریان در سطح خیابان نداریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ محمد حسن ارداقیان در نشست خبری دانشگاه علوم پزشکی قزوین با موضوع پیشگیری از شیوع کرونا که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: در دانشگاه علوم پزشکی هیچ طرحی برای مراجعه به درب منازل در راستای تست کرونا و اندازه گیری تب همشهریان در سطح خیابان نداریم و این موارد از نظر علمی نیز اشتباه هستند و باید مردم نسبت به آن هوشیار باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: روز جمعه درباره ادامه تعطیلات و بازگشایی بخش آموزشی تصمیم گیری می‌شود، تاکنون نیز در موارد بستری در بیمارستان‌ها مورد مثبتی نداشتیم، اما درباره ورود بیماری به استان نمی‌توان اظهارنظر کرد و رعایت مسائل بهداشتی با دقت و وسواس ضروری است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین ابراز کرد: ضدعفونی مدارس قطعا انجام می‌شود، همچنین گندزدایی اتوبوس‌های شهری و خارج از شهر نیز در دستور کار قرار دارند.

وی افزود: رعایت نکات بهداشتی و استراحت در منزل برای افرادی که دارای علایم آنفولانزا و مشکلات تنفسی هستند، ضرورت دارد و در مرحله بعدی افراد با تشخیص پزشک به بخش بیمارستان ارجاع داده شده و در مراحل بعدی تست کرونا از آن‌ها گرفته می‌شود.

تست پنج نفر از افراد مشکوک به "کرنا" منفی بود

این مقام مسئول درباره بیماران فوت شده در بیمارستان بوعلی گفت: داشتن فوتی در بیماران به معنای مثبت بودن آمار کرونا در استان نیست و مورد فوتی برای بیماری آنفولانزا بوده و باید توجه داشت که افراد دارای نقص سیستم ایمنی، سرطان، بیماری‌های خاص و زمینه‌ای بیشتر در معرض خطر در برابر بیماری قرار دارند.

وی افزود: تاکنون از هشت مورد از افراد مشکوک تست گرفته شده که جواب پنج نمونه منفی بوده و جواب سه مورد هنوز پاسخ داده نشده، این نکته قابل ذکر است که تا امروز تمام آمار و اطلاعات اعلام شده و ضرورتی برای عدم بیان آن‌ها وجود ندارد.

ارداقیان عنوان کرد: در دانشگاه‌ها مواد غذایی ارائه شده با رعایت اصول کامل بهداشتی به دانشجویان عرضه می‌شود و باید سلامت مواد غذایی در سطح شهر به مطالبه عمومی تبدیل شود و شهروندان درصورت مشاهده تخلف موارد را گزارش دهند.

وی با اشاره به نحوه حضور و غیاب در ادارات اعلام کرد: هیچ یک از ادارات نباید از کارت زن‌های لمسی برای حضور و غیاب استفاده کنند و باید درصورت داشتن علایم در مجموعه کارکنان دولتی و خصوصی، کارفرمایان همکاری لازم را داشته و با مرخصی افراد دارای بیماری زمینه‌ای که بیشتر در معرض خطر هستند، موافقت کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین ابراز کرد: 80 درصد افرادی که مبتلا به ویروس می‌شوند بهبود می‌یابند و 20 درصد به بستری شدن نیاز پیدا می‌کنند که از میان آن‌ها نیز تعداد قابل توجهی بهبود می‌یابند و درواقع ابتلا به بیماری و بستری شدن به معنای فوت کردن بیمار نیست.

وی بیان کرد: کمبود ماسک طی روزهای آینده برطرف می‌شود و ضرورتی برای استفاده همه افراد وجود ندارد و بیماران و مراقبین آن‌ها، افراد در معرض خطر و هنگام ورود به مکان‌های با تجمع زیاد ملزم به استفاده از ماسک هستند، ضمن اینکه تاریخ مصرف هر ماسک نیز سه ساعت است و زمان توزیع گسترده آن هنوز مشخص نیست.
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۶۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، گفت: براساس بسته‌های حمایتی ابلاغی وزارت بهداشت، خدمات مورد نیاز به بیماران هموفیلی با هدف کاهش هزینه‌های تشخیص و درمان در مرکز آموزشی درمانی شهید آیت‌الله دستغیب شیراز به عنوان تنها مرکز جامع هموفیلی دانشگاه ارایه می‌شود.
مهرداد شریفی افزود: ویزیت بیماران توسط پزشک فوق تخصص خون و سرطان‌شناسی، فیزیوتراپی، دندانپزشکی، تهیه و توزیع فاکتور‌های انعقادی رایگان، تزریق فاکتور‌های نادر انعقادی و فرآورده‌های خونی، آموزش، مشاوره و مددکاری به بیماران مبتلا به هموفیلی ارائه می‌شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه بیشتر بیماران مبتلا به هموفیلی دارای پیشینه خانوادگی خونریزی هستند، ادامه داد: از مجموع بیماران شناسایی شده، حدود ۴۲۲ نفر به هموفیلی نوع A، بالغ بر ۵۵ نفر به هموفیلی نوع B و حدود ۴۴۱ نفر به سایر اختلالات انعقادی مبتلا هستند.
شریفی گفت: ۶۶۷ مرد و ۲۵۱ مورد زن مبتلا به هموفیلی تاکنون در شیراز و شهرستان‌های استان فارس شناسایی شده‌اند.
به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تغذیه سالم، ورزش منظم و مستمر، پرهیز از استرس و فشار‌های روانی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تا حد قابل توجهی می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های خاص پیشگیری کند.

دیگر خبرها

  • برگزاری هفده عنوان برنامه در هفته سلامت حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • کفش هوشمندی که به کمک افراد آلزایمری می‌آید
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • افق‌های جدید، پیش روی هاب پیوند کلیه ایران/ پذیرش بیمار از ۱۲ کشور جهان در بیمارستان فرهیختگان
  • ممنوعیت ارائه خدمات به افراد بی حجاب در ادارات
  • ‌شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور