Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین کره جنوبی روز چهارشنبه ۷ اسفند ۲۸۴ مورد جدید عفونت را گزارش کرد و به این ترتیب شمار کلی موارد عفونت در این کشور به ۱۲۶۱ مورد رسید که بیشترین موارد عفونت در خارج از چین است. این کشور همچنین یازدهمین مرگ ناشی از بیماری را هم گزارش کرد.

نود درصد از عفونت‌های جدید در کره جنوبی در شهر دیگو و ایالت مجاور آن «جیونگ‌سانگ شمالی» رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات کره جنوبی اعلام کردند برای مهار ویروس «اقداماتی حداکثری» انجام دهند از جمله حدود ۲۰۰۰۰۰ نفر از اعضای یک کلیسای پنهانکار را که تصور می‌شود کانون شیوع بیماری در کشور بوده‌اند، از لحاظ ویروس کورونا آزمایش می‌کنند.

یک سرباز ۲۳ ساله آمریکایی که در یک پایگاه آمریکایی در نزدیکی شهر دیگو مستقر است، از لحاظ ویروس کورونا مثبت شده است و در محل سکونتش در خارج از پایگاه خودش را ایزوله کرده است.

در همین حال ایران سه مورد جدید مرگ ناشی از بیماری کووید-۱۹ را گزارش کرده است و به این ترتیب شمار موارد مرگ در ایران به ۱۶ نفر و شمار موارد عفونت به حدود ۱۰۰ نفر رسید. ایران از هفته پیش پس از  اعلام دو مرگ ناشی از ویروس کورونا در شهر مذهبی قم در تلاش بوده است که مانع انتشار ویروس به شهرهای دیگر شود.

نخستین مورد مشکوک به ویروس کورونا در آمریکای لاتین سه‌شنبه از برزیل گزارش شد. مقامات برزیل می‌گویند آزمایش یک مرد ۶۱ ساله در شهر سائوپائولو مثبت شده است. بر اساس گزارش‌ها این مردم اخیر از ایتالیا به برزیل بازگشته بود.

ارتباط چندین شهر و شهرک در ایتالیا برای جلوگیری از سرایت بیماری با دنیای خارج قطع شده است و هتل‌هایی در جزایر قناری اسپانیا و اتریش به علت شناسایی موارد مشکوک تعطیل شده‌اند. ایتالیا که تا به حال ۱۰ مورد مرگ و بیش از ۳۰۰ مورد عفونت را اعلام کرده است، ۱۱ شهرک در شمال این کشور را در قرنطینه کامل قرار داده است و دستور داده است مسابقات فوتبال سری A در ورزشگاه‌های خالی انجام شود.

آزمایش یک مرد بازگشته از ایتالیا در کرواسی به عنوان نخستین مورد عفونت در منطقه بالکان مثبت شد.

وزیر بهداشت فرانسه سه‌شنبه شب دومین مرگ ناشی از ویروس کورونا در این کشور را گزارش کرد.

این مورد مرگ یکی از سه مورد جدید بیماری در فرانسه در این هفته است و به این ترتیب شمار کل موارد ثابتشده در این کشور به ۱۷ مورد می‌رسد. قبلا یک گردشگر چینی که آزمایش کورونایش مثبت شده بود، در فرانسه درگذشته بود.

به‌هم‌ریختگی ناشی از شیوع ویروس کورونا باعث سقوط بازارهای سهام شد. روز چهارشنبه شاخص ASX200 بازار سهام استرالیا ۲.۵ درصد سقوط کرد و میلیاردها دلار از دست رفت.

در آمریکا، که چندین مورد عفونت شناسایی شده است، مقامات بهداشتی از دولت‌های محلی، کسب‌وکارها و مدارس خواسته‌اند طرح‌هایی مانند لغو گردهمایی‌ها یا طرح‌های کار از راه دور را در نظر داشته باشند، چرا که کشور باید آماده شیوع ویروس کورونا باشد.

کد خبر 487343 برچسب‌ها كروناويروس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مسابقات فوتبال سری A كروناويروس ویروس کورونا مرگ ناشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۶۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون «پنوموکوک» برای نوزادان در آبادان

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله شکری پیش از ظهر امروز دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار نظر کرد: ایمن‌سازی یکی از مؤثرترین روش‌های پیشگیری از بیماری‌های دوران کودکی است، نقش واکسیناسیون در سلامت جامعه خیلی مهم است. پس از تأمین آب آشامیدنی سالم هیچ مداخله‌ی دیگری حتی آنتی‌بیوتیک‌ها چنین تأثیر عمده‌ای در کاهش مرگ‌ومیر و ناتوانی نداشته است.

وی افزود: در حال حاضر در کشور ما کودکان علیه ۱۰ بیماری خطرناک و کشنده از جمله سل، فلج اطفال، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک، سرخجه، اوریون، هپاتیت ب و هموفیلوس آنفلوانزا واکسینه می‌شوند.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان ادامه داد: با فعالیت‌های بهداشتی و درمانی در کشور ما توانستیم در راستای کنترل، حذف و ریشه‌کنی برخی از بیماری‌های واگیر و مهلک گام برداریم.

وی گفت: در حال حاضر واکسن پنوموکوک برای کودکان، تا یک‌سالگی به واکسیناسیون روتین کشور ما اضافه شده که نویدبخش کنترل و کاهش بار بیماری‌های ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی است.

شکری افزود: این واکسن سبب کاهش بار جهانی بیماری‌های ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی می‌شود. این باکتری‌ها، عامل عفونت‌های مهاجم باکتریال در کودکان، طیف وسیعی از بیماری‌هایی مانند مننژیت، عفونت باکتریال تب‌دار، عفونت گوش میانی، سینه پهلو، سینوزیت و سپتیسمی (عفونت خون) است. این بیماری‌ها، یکی از علل اصلی مرگ‌ومیر در کودکان زیر پنج سال در سراسر جهان و پیشگیری از آنها با واکسن پنوموکوک امکان‌پذیر است.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان بیان کرد: این واکسن به صورت تزریقی در سن ۲ ماهگی، ۴ ماهگی و یک‌سالگی علیه عفونت‌های پنوموکوکی تزریق می‌شود.

کد خبر 6085308

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • عفونت‌های ادراری و پروستات از جمله بیماری‌های شایع
  • سامانه بارشی امروز از زنجان خارج می‌شود
  • (ویدئو) انتشار ویروس جدیدی به نام پزشک‌بلاگری
  • روسیه : پیشروی‌های ما در اوکراین همچنان ادامه دارد
  • آغاز واکسیناسیون «پنوموکوک» برای نوزادان در آبادان
  • آغاز واکسیناسیون پنوموکوک نوزادان در آبادان
  • واکسیناسیون پنوموکوک در آبادان آغاز شد
  • پاسور ایرانی از قهرمانی اروپایی دور شد