Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: کل بودجه زیارت در کشور ۱۵ میلیارد تومان است که این بودجه بین استان های خراسان رضوی ، قم و فارس اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مجلس شورای اسلامی مردم مشهد و کلات در دوره دهم مجلس بعد از پیروزی در انتخابات مجلس یازدهم در جلسه ای با اصحاب رسانه بیان کرد:در خصوص بودجه سال ۹۹ تلاش زیادی صورت گرفت تا بودجه استان در تراز واقعی تخصیص دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویکی از پیگیری هایی که در مجلس داشتیم ،عقب افتادگی ها در بودجه خراسان رضوی بود.

وی ضمن بیان نقد خود به بودجه سال ۹۹ افزود:یکی از مشکلاتی که در بودجه سال ۹۹ وجود دار این است که درآن مصارف واقعی و منابع غیر واقعی پیش بینی نشده است.

پژمان فر با مهم دانستن این مساله که بودجه ها را نمی توانیم از یک ردیف به ردیف دیگر منتقل کنیم اظهار داشت:  دیوان محاسبات و سازمان بازرسی وظیفه دارند در این بحث نظارت و کنترل کافی را داشته باشند. دستگاه‌ها وظیفه دارند برای ردیفی که پیش بینی شده و هدف خاصی دارد، مدیریت لازم را انجام دهند و اگر پول در این خصوص خرج نشد، باید برگشت کند

وی با اشاره به اینکه فقط در کارگروه ملی زیارت ۱۵ میلیارد تومان برای گردشگری زیارت  در استان های خراسان رضوی، قم وفارس بودجه پیش بینی شده ادامه داد: در سال ۹۹ هیچ گونه بودجه ای برای مساله زیارت پیش بینی نشده و دولت و هرسه این استان ها باید جلسه ای تشکیل دهند و بودجه ای در این رابطه را تعیین کنند.

نماینده مردم مشهد وکلات در خصوص موضوع همسان سازی حقوق مستمربگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: در این رابطه با وزرا مکاتبات و پیگیری های زیادی داشته ام اما باید تصمیمات اخذ شده منجر به رای شود. ضمن اینکه  موضوع همسان سازی جزو قوانین برنامه ششم واجرای آن یک تکلیف قانونی برای دولت است.

هرچه بیشتر از پرونده پدیده می گذرد کوه یخ دارایی مردم آب می شود

وی با اشاره به پرونده پدیده بیان کرد: در این باره اول از همه باید وضعیت بانک ها روشن شود که طلبکار هستند یا سهام دار، وآنهایی که از رو اول همراهی کردند باید اکنون پاسخ گو باشند.

نماینده مردم مشهد وکلات تصریح کرد: در پرونده پدیده هرچه بیشتر می گذرد کوه یخ دارایی های مردم بیشتر اب می شود و به اینکه پول مردم را پس بدهند معترض نیستیم اما نباید طبق قیمت سال ۹۵ این پول پرداخت شود چراکه این ظلم بزرگی در حق مردم است وباید پول بانک ها بر اساس قیمت کنونی به مردم داده شود.

در کشور هیچ برنامه مشخصی در خصوص کورونا وجود ندارد

پزمانفر در ادامه صحبت های خود با اشاره به شیوع ویروس کورونا درکشور گفت: در کشور هیچ گونه برنامه ریزی وجود ندارد و نباید کشور را تعطیل کرد اما بدون برنامه پیش رفت.

نماینده مردم مشهد وکلات بیان کرد: بنده هیچ گونه آماری رسمی در خصوص تعداد قربانیان ویروس کورونا ندارم اما حرفم این است که در خصوص حوادث غیر مترقبه هیچ گونه برنامه ریزی وجود ندارد.و متاسفانه با شیوع این بیماری در کشور هیچ کسی نیست که به مردم آرامش بدهد.

شخص آقای لاریجانی باید نسبت به گرانی بنزین پاسخگو باشد

نماینده مردم مشهد وکلات با بیان اینکه موضوع گرانی بنزین امری بود که مجلس به آن نظر منفی داشت اما شخص آقای لاریجانی باید نسبت به این موضوع پاسخگو باشد که در جلسه سران قوا بر خلاف نظر مجلس اعلام عقیده کرده است.

وی همچنین با اشاره به اظهارات علی مطهری نماینده مجلس افزود: هیچ کسی نمی تواند به مجلس فشار وارد کند و نمایندگان مختار تصمیمات خود هستند که کاری را انجام دهند یا خیر لذا اگر کسی مستنداتی ارائه کند که افرادی مانع کار او در مجلس شده است می تواند ارائه کند تا پیگیری شود.

پژمانفر در خصوص مشارکت به نسبت به پایین مردم در این دوره مجلس گفت: بهترین مرجع اینکه بدانیم عدم مشارکت مردم چیست این است که به سراغشان برویم و از آنها بپرسیم.

پژمانفر همچنین خاطر نشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی ، مردم به صورت مستقیم در انتخاب نماینده خود نقش دارند. وباید برای حل مشکلاتشان از ظرفیت های قانونگداری استفاده شود. اما متاسفانه امروزه حرف مردم شنیده نمی شود ویا اگر شنیده می شود راهکاری برای آن ارائه نشده است.

۱۶۰ میلیارد بودجه برای حاشیه مشهد

نماینده مردم مشهد وکلات در خصوص مشکلات حاشیه شهر مشهد تصریح کرد: برای مشکلات حاشیه شهر مشهد باید سالی چند میلیارد تومان هزینه کرد اما در مجلس یک ردیف بودجه در این خصوص بنده مشخص کرده ام ، بیشترین بودجه ۱۶۰ میلیارد تومان وکمترین ۸۰ میلیارد بوده است هرچند این عدد و ارقام برای این موضوع بسیار کم است.

وی همچنین به پرسش خبرنگار برنا در خصوص وضعیت هنرمندان مشهد وکمبود سالن های تئاتر پاسخ داد: متاسفانه برای مسائل فرهنگی خراسان رضوی بودجه مستقلی نداریم و تمامی بودجه ها به صورت متمرکز در اداره ارشاد تهران است که به این مساله اعتراض داریم .

نماینده مردم مشهد وکلات همچنین ادامه داد: سعی کرده ایم که در خصوص مشکلات هنرمندان به منظور بهبود شرایط آنها نفوذ کنیم اما بنده اعتقاد دارم شرایط هنرمندان مشهد از سایر هنرمندان کشور بدتر نیست اما آیا این شرایط موجود در شان هنرمندان مشهدی است ؟ که باید این موضوع را پیگیری کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بودجه زیارت کرونا در مشهد کورونا در ایران میلیارد تومان خراسان رضوی وجود ندارد هیچ گونه پیش بینی سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۶۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای حج تمتع هیچ نماینده‌ای از مجلس اعزام نمی‌شود/ افزایش قیمت ارز نرخ حج را گران کرده است

حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره گرانی نرخ حج گفت: قیمت حج وابسته به قیمت ارز است و این یک واقعیت است.

وی اظهار کرد: تا یک الی دو سال گذشته بیشتر پرواز‌ها را سعودی‌ها انجام می‌دادند و ترابری ما ارزی بود همچنین اجاره هتل که یکی از مهمترین سرفصل‌های هزینه‌هاست با ارز انجام می‌شود.

دبیر اول کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس بیان کرد: سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری کار خیلی خوبی که انجام دادند این بود تا جایی که ممکن بود بقیه امکانات مثل دارو، اقلام خوراکی و مصرفی را از کشور به برای زوار می‌فرستند تا هزینه ارز را پایین بیاورند، اما بالاخره دو الی سه تا از سرفصل‌های اصلی مراسم حج ارز است.

نماینده مردم ملایر در مجلس افزود: با بالا رفتن قیمت ارز چاره‌ای وجود ندارد به‌غیر از اینکه قیمت حج هم بالا برود. 

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه گفت: اینکه یکی از مسئولان بانک مرکزی اشاره کرد که ما ارز ترجیهی و مبادله‌ای داریم و به جز این دو ارز اتفاق دیگری نمی‌افتد و ارز آزاد برای ما معنا ندارد اینجا معنایش مشخص می‌شود، چون امروز اگر یک نفر برای حج تمتع و یا عتبات بخواهد اقدام کند که اخیرا رقم سنگینی به آن اضافه شد مجبور است پس‌لرزه‌ها و تکانه‌های ارز آزاد را تحمل کند و چاره‌ای هم ندارد.

وی اظهار کرد: به مدت دو سال توانستیم با دولت یک رقم جدید برای ارز مورد نیاز حجاج تدبیر کنیم که ممکن است امسال هم این اتفاق بیفتد البته مبلغش هنوز مشخص نیست، اما بین ارز مبادله‌ای و ارز آزاد یک معدل گرفته شده است.

رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس با اشاره به اظهارات وزیر ارشاد مبنی بر اختصاص از مبادله‌ای برای حج گفت: بعید می‌دانم تمام ارز مورد نیاز حجاج بتوانند از ارز مبادله‌ای بگیرند، چون واقعیت جامعه برای ما چهارراه استانبول است و ارز ۶۲ الی ۶۳ هزار تومانی است و بعید است دولت بتواند این کار را انجام دهد، اما خدا کند این اتفاق بیفتد.

دبیر اول کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس افزود: عربستان سعودی برای ما یک کشور مقصد است و ما پنجاه درصد کار در تبادلات ترانزیت حج هستیم. یکی از مهمترین هزینه‌های ما هتل‌هاست و در هتل‌ها حرف آنها وحی منزل است و سعودی‌ها هستند که حرف آخر می‌زنند البته ما در کیفیت هتل و انتخاب آنها حق انتخاب داریم، اما قیمت را عربستانی‌ها تعیین می‌کنتد و در این زمینه دست ما بسته است.

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه گفت: رایزنی‌های بسیار زیاد و نفس‌گیری برای برقراری حج عمره انجام شده است و انصافا یکی از شاهکار‌های سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری بود البته سال گذشته تلاش مضاعف برای بازگشایی عمره مفرده انجام شد، اما به دلایلی در سال گذشته ناکام ماند و علی‌رغم ثبت‌نام‌هایی که انجام شد سفری انجام نشد، اما عزم جدی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت وجود داشت که عمره مفرده راه‌اندازی شود.

وی تصریح کرد: کاهش تعداد روحانیون کاروان‌ها یک سیاست برای خدمت‌رسانی به زوار است به همین دلیل عوامل اجرایی هم در بعثه مقام معظم رهبری و هم در خدمات را کاهش دهیم تا بر تعداد زائران بیفزاییم و این یک سرفصلی بود که در دولت آقای رئیسی انجام شد و فراکسیون حج و زیارت مجلس هم کمک کرد تا عوامل را کاهش دهیم و حتی یک زائری که در صف نوبت است بتواند به حج برود. 

این نماینده مجلس تاکید کرد: برای حج تمتع قرار نیست نماینده‌ای از مجلس اعزام شود کمااینکه سال قبل هم نماینده‌ای اعزام نشد. 

رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس گفت: سال قبل که برخی از نمایندگان مجلس به سفر حج رفتند یا روحانی کاروان بودند البته از بستر روحانی کاروان بودن اعزام نشدند بلکه با مرخصی از مجلس به حج مشرف شدند یا اینکه با هزینه شخصی خود به سفر حج رفتند وگرنه اینکه نماینده‌ای از فراکسیون حج و زیارت مجلس بخواهد اعزام شود را نداشتیم.

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه تاکید کرد: به‌عنوان رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس عرض می‌کنم دستگاه‌های اجرایی که وظیفه ذاتی و اجرایی دارند طبیعتا به اندازه نیاز و کاری که برعهده دارند افرادشان را اعزام کنند و غیر از این اگر حتی یک نفر هم باشد ما به‌عنوان متولی با آن برخورد می‌کنیم. 

دبیر اول کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس بیان کرد: فراکسیون حج و زیارت یک نهاد نظارتی است و مجلس می‌تواند بعد نظارتی خود را تقویت کند و از نزدیک می‌تواند بر فرآیند حج نظارت کند، اما در سال گذشته کسی را اعزام نکردیم و هیچ مطالبه‌ای هم از سازمان حج نداشتیم.

وی اظهار کرد: امکان قسطی شدن نرخ حج برای زائران وجود ندارد، چون هزینه‌ها مشخص است و در یک برهه زمانی باید پرداخت شوند و سازمان حج باید آن را تسویه کند لذا سازمان حج نمی‌تواند قسطی کار کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • برای حج تمتع هیچ نماینده‌ای از مجلس اعزام نمی‌شود/ افزایش قیمت ارز نرخ حج را گران کرده است
  • حدود ۲ هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است
  • قالیباف: پیش از تصویب جداول تخصیص‌های بودجه‌ای علی‌الحساب است
  • پیش از تصویب جداول، تخصیص‌های بودجه‌ای علی‌الحساب است
  • پیگیر موضوع افزایش سهم مشهد از بودجه ملی زیارت هستیم
  • محمودوند، نماینده خرم‌آباد: آقایانی که حرف رهبر انقلاب در خصوص دختربچه‌های مظلوم و معصوم را قبول نداشتند، همه‌کاره انتخابات بودند! درد از این بزرگ‌تر؟
  • زیرساخت‌های جزیره خارگ تقویت می‌شود
  • انتقاد شهاب الدین صدر از نمایندگان؛ چرا صدای مجلس بلند نمی‌شود
  • افراط و تفریط در حوزه حجاب باعث فاصله گرفتن مردم از تصمیم‌گیران می‌شود