Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@06:39:20 GMT

توزیع گسترده مواد ضدعفونی‌کننده در سطح شهر

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۷۰۵۴

حسین مدرس خیابانی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده از سوی ستاد تنظیم بازار برای عرضه گسترده کالاهای اساسی متناسب با شرایط فعلی بازار گفت: با ابلاغ معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت مقرر گردید تا سهمیه ویژه کالاهای اساسی میزان دو برابر نیاز، به استانهای سراسر کشور اختصاص یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* عرضه گوشت منجمد وارداتی با قیمت 41 هزار و 800 تومان

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: علاوه بر این، در جلسه ستاد تنظیم بازار مقرر گردید تا عرضه گوشت از محل ذخایر با حداکثر 10 درصد سود در شبکه‌های توزیع، عرضه گردد؛ به نحوی که علاوه بر گوشت منجمد وارداتی با نرخ 41800 تومان برای مصرف‌کنندگان، قرار است گوشت ران با نرخ 44000 تومان به صورت حداکثری در شبکه‌های منتخب از جمله میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی توزیع شود.

* تخصیص سهمیه ویژه شکر به استان‌ها

مدرس خیابانی با تاکید بر شرایط بی‌نظیر کالاهای اساسی در کشور و عدم وجود مشکل در عرضه آن متناسب با نیاز مردم در شرایط کنونی، تصریح کرد: علاوه بر سهمیه‌های عادی عرضه شکر، قرار بر این است که سهمیه ویژه تخصیصی به استان‌ها به میزان 30 هزار تن شکر برای دو شبکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره‌بار در بسته‌بندی‌های یک کیلوگرمی تخصیص یابد تا با قیمت هر بسته 5 هزار و 900 تومان عرضه گردد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: با تمهیدات صورت گرفته، متناسب با نیاز مردم، کالاهای اساسی و اقلام بهداشتی از جمله شوینده ها، موادبهداشتی و ژل ضدعفونی‌کننده به میزان مورد نیاز مردم و با نرخ مصوب توزیع شود.

* توزیع گسترده شوینده‌ها و ژل ضدعفونی‌کننده تا ساعتی دیگر در سطح شهر

این مقام مسئول در وزارت صنعت با اشاره به جلسه امروز با معاون اول رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: توزیع گسترده با قیمت مصوب انواع شوینده‌ها و ژل ضدعفونی‌کننده در میادین میوه و تره‌بار، ایستگاه‌های مترو و نیز کانکس‌های سیار در سطح شهر به زودی و ظرف روزهای آینده آغاز خواهد شد، ضمن اینکه وزارت صمت با وزارت بهداشت نیز رایزنی‌هایی صورت داده تا بتوان علاوه بر توزیع رایگان ماسک در مراکز درمانی، شرایطی را فراهم کنیم که ماسک تنفسی با قیمت مصوب در داروخانه‌ها نیز توزیع گردد.

وی افزود: هم‌اکنون صادرات ماسک تنفسی ممنوع بوده و واردات آن هم با تعرفه صفر در حال انجام است، ضمن اینکه تولید داخلی نیز دو برابر میزان تولیدی در شرایط عادی، برنامه‌ریزی شده است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: کالاهای اساسی ضدعفونی کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۷۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به‌ حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حدود ۵۰هزار خودروی وارداتی در گمرکات کشور وجود دارد، گفت: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

به گزارش مشرق، عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره آخرین وضعیت واردات خودرو در سال جدید اظهار داشت: تا امروز برای واردات ۱۳۰ هزار خودرو ثبت سفارش انجام شده است و این روند کماکان ادامه دارد و مردم برای خرید خودروی خارجی عجله نکنند و آن را با قیمت بالا از افرادی که به‌دنبال سوءاستفاده هستند، خریداری نکنند.

وی افزود: حدود ۵۰ هزار خودروی وارداتی نیز در گمرکات کشور وجود دارد و به‌ترتیب به مردم واگذار می‌شود و سرعت تحویل خودروهای وارداتی به مردم به‌زودی افزایش می‌یابد.

به‌حدی خودرو وارد شده که دیگر در بنادر جا نداریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

وی تصریح کرد: ما به واردات خودرو افتخار نمی‌کنیم بلکه افتخار ما خودروهای ساخت داخل است که امیدواریم امسال خودروهای بسیار باکیفیت به مردم عرضه کنند و تحویل خوبی در صنعت خودروسازی در سال جدید رقم بزنیم.

افزایش قیمت خودرو به‌دلیل نوسانات دیگر بازار است

علی‌آبادی درباره عرضه و قیمت‌گذاری خودروهای داخلی گفت: تمام تلاش ما آن است که در بعد کیفی و کمّی و در ابعاد قیمتی رکوردی‌های مناسبی برای عرضه به مردم داشته باشیم اما باید توجه داشت که خودرو در کشورمان کالای سرمایه‌ای است هرچند من معتقد هستم که مصرفی است اما با وجود این، از نوسانات دیگر در بازار تأثیر می‌پذیرد.

وی اظهار داشت: مردم بدانند که در تولید و عرضه خودرو در بازار کسری وجود ندارد و اگر با حوصله برخورد کنند، نیاز آنها تأمین می‌شود.

دیگر خبرها

  • حداکثر کشتار دام در طول سال ۸ میلیون راس است
  • اجرای سامانه توزیع هوشمند مرغ گرم در تویسرکان
  • ۱۲۰۰ تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود
  • گوشت قرمز در وضعیت سفید | چرا قیمت گوشت قرمز کاهشی شد؟
  • عرضه تخم‌مرغ پایین‌تر از نرخ مصوب در بازار/ ضرورت حمایت از مرغداران برای مدیریت تقاضا
  • وزیر صمت : به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • به‌ حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • گوشت، شکر و برنج دولتی افزایش قیمت نداشته است
  • بازداشت ۳۰۰۰ خرده فروش موادمخدر در تهران | کشفیات گسترده و مهم پلیس
  • کمتر از ۳ درصد جمعیت دام زنده، کشتار شد