Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، ارتش سوریه صبح امروز (چهارشنبه) کاروان نظامی ترکیه در جاده «الباره -کنصفره» در جنوب ادلب هدف قرار داد.

به نوشته گروه اطلاع‌رسانی الاعلام الحربی، در این حمله توپخانه‌ای یک تانک ترکیه مورد هدف قرار گرفت و در آتش سوخت. هنوز آمار تلفات احتمالی ارتش ترکیه گزارش نشده است.

روز دوشنبه نیز در حمله جنگنده‌های روسی و سوریه به دیده‌بانی ترکیه در شهرک «کنصفره» ۱۰ نظامی ترکیه کشته و زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکیه از این نقطه بعنوان پوشش توپخانه‌ای برای ترریست‌ها استفاده می‌کند.

با وجود اینکه در هفته‌های گذشته ارتش سوریه بارها کاروان نظامی ترکیه را هدف قرار داده اما کماکان ورود تجهیزات و خودروهای نظامی برای کمک به تروریست‌ها از مرزهای ترکیه به داخل خاک سوریه ادامه دارد.

از سوی دیگر «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه از ورود هیأت روسی به آنکارا برای آغاز دور جدید گفت‌و‌گوها در خصوص ادلب خبر داد و گفت که پیش‌بینی می‌کند این دیدار موجب آتش‌بس در ادلب شود.

مرکز دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز گزارش داد که ارتش و همپیمانان سوریه توانسته‌اند در کمتر از ۶۰ ساعت گذشته ۳۰ روستا و شهرک را در حومه ادلب و حلب از اشغال تروریست‌ها خارج کنند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: نظامی ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۷۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱ پهپاد ارتش اوکراین در «بلگورود» روسیه منهدم شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ویاچسلاو گلادکوف» فرماندار استان بلگورود اعلام کرد که بامداد امروز پدافند هوایی ارتش روسیه ۲۱ پهپاد مهاجم ارتش اوکراین را در این منطقه رهگیری و منهدم کرد.

به گفته گلادکوف برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که در این حادثه دست‌کم یک نفر زخمی شده است.

وزارت دفاع روسیه نیز روز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در نتیجه درگیری ها در مناطق مختلف بسیاری از تجهیزات نظامی ارتش اوکراین منهدم شد. در این بیانیه آمده است که «در درگیری میان نیروهای روسی و اوکراینی در محور دونتسک، ارتش اوکراین ۴۲۰ نظامی خود را از دست داد. علاوه بر این یک تانک و یک هویتزر ارتش اوکراین هم منهدم شد. نیروهای روسیه موفق شدند مواضع خود را در این محور بهبود بخشند.»

بنا به این گزارش، نیروهای مسلح روسیه همچنین مواضع خود را در محور آودیوکا بهبود بخشیدند. در این محور نیروهای روسی ۷ حمله اوکراین را دفع کردند.

در نتیجه درگیری در این محور نیز ۲۹۵ نیروی نظامی اوکراینی کشته شدند. یک تانک ارتش اوکراین هم منهدم شد. در درگیری در محور دونتسک جنوبی تلفات ارتش اوکراین به بیش از ۹۰ نیروی نظامی رسید. وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که سامانه های پدافند هوایی روسیه ۲۷۰ پهپاد و ۶ موشک هیمارس ارتش اوکراین را سرنگون کردند.

کد خبر 6081624

دیگر خبرها

  • ۲۱ پهپاد ارتش اوکراین در «بلگورود» روسیه منهدم شدند
  • حملات فسفری اسرائیل به جنوب لبنان
  • خط و نشان فرماندهان بلندپایه نظامی چند روز بعد از حمله به اسرائیل /قدرت نمایی پهپادی، توپخانه ای و زرهی ارتش
  • روسیه : اوکراین بیش از ۸۰۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • تسلیحات هوایی و زمینی ایران مقابل ارتش اسرائیل
  • گزارش تسنیم از نمایش اقتدار ارتش در کردستان + فیلم
  • مهارت آموزی سربازان وظیفه اصفهان در پادگان نظامی
  • مهارت آموزی سربازان وظیفه اصفهان در پادگان نظامی + فیلم
  • روسیه: اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر از دست داد
  • روستای کاروان قشم رکوردار بارش باران