Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور فیلیپین روز چهارشنبه گفت که کشورش بدون کمک آمریکا نیز قادر است با تروریست‌ها مقابله کند.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، «رودریگو دوترته» رئیس جمهور فیلیپین گفت که ارتش این کشور قادر است بدون کمک‌های نظامی آمریکا با افراطگرایان و تروریست‌های این کشور مقابله کند.

دوترته در ادامه گفت که نیروهای مسلح و ارتش فیلیپین برای مقابله با افراطگرایان نیازی به قدرت نظامی آمریکا ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور فیلیپین گفت: «آیا نیازی به آمریکا برای حفظ کشور داریم؟ آیا ما به قدرت نظامی آمریکا نیازی داریم تا با شورشیان و تروریست‌ها بجنگیم؟ نیروهای مسلح و پلیس ما گفتند که قربان، ما می‌توانیم خود این کار را انجام دهیم.»

فیلیپین به تازگی توافقنامه دفاعی حضور نظامیان ایالات متحده در خاک خود را لغو کرد و آن را به اطلاع مقامات آمریکایی رساند. به موجب این توافق نیروهای آمریکایی اجازه داشتند شمار زیادی از نیروهای فیلیپینی را آموزش دهند. این توافق امکان حضور نظامیان آمریکا و حضور موقت در این کشور را می‌داد.

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا از لغو این توافقنامه ابراز تأسف کرده است. «دونالد ترامپ» رئیس جمهر آمریکا نیز در واکنش به اقدام تازه رئیس جمهور فیلیپین گفت: «اگر آن‌ها مایل به انجام این کار هستند، مشکلی نیست و ما هم دارایی‌های خود را ذخیره می‌کنیم.»

ماه گذشته رئیس‌جمهور فیلیپین نسبت به لغو قرارداد دفاعی سال ۱۹۹۹ با آمریکا هشدار داده بود و علت این تصمیم نیز لغو روادید برای «رونالد دلا روزا» رئیس سابق پلیس و سناتور کنونی فیلیپینی بود که مشاور سیاسی وی نیز محسوب می‌شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: دوترته فیلیپین کمک های آمریکا رئیس جمهور فیلیپین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۷۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن : ایران به‌دنبال محو اسرائیل است

رئیس‌جمهور آمریکا در مقاله‌ای نوشت ایران به دنبال محو کامل رژیم صهیونیستی است.

به گزارش ایسنا، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در مقاله‌ای نوشت «ایران می‌خواهد اسرائیل را به‌طور کامل و تا ابد نابود و تنها دولت یهودی موجود در جهان را محو کند».

وی در این مقاله که در وال‌استریت‌ژورنال منتشر شد، مدعی شد: اگر ایران حملاتش علیه اسرائیل را گسترش دهد، آمریکا نیز وارد این درگیری خواهد شد. اسرائیل فناوری و آموزش لازم برای دفاع از خود را دارد.

بایدن در بخش دیگری از این مقاله خاطرنشان کرد: مجلس نمایندگان باید قانونی را در مورد امنیت اوکراین و اسرائیل و همچنین کمک به فلسطینی‌ها تصویب کند. اکنون زمان مناسبی برای پشت کردن به اوکراین و اسرائیل نیست.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین تاکید کرد: پیروزی پوتین در اوکراین بدین معناست که ائتلاف ناتو در خطر است. پوتین تلاش می کند که اراده غرب را بشکند اما ما این اجازه را به او نخواهیم داد.

وی همچنین مدعی شد چین فناوری‌های دقیق و بسیار مهم در صنعت دفاعی به روسیه می‌دهد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • روسیه: استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • بایدن: تهران می‌خواهد اسرائیل را برای همیشه نابود کند
  • بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است
  • بایدن : ایران به‌دنبال محو اسرائیل است
  • مراسم رژه روز ارتش با حضور رئیس جمهور و فرماندهان نیروهای مسلح
  • زلنسکی: بدون کمک آمریکا، شانس پیروزی نداریم
  • رئیس جمهور: کشورهای منطقه به نیروهای نظامی ایران تکیه کنند
  • فیلم/ رژه نیروهای مسلح در روز ارتش مقابل رئیس جمهور