Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@12:59:41 GMT

وابستگی بهای سکه به نرخ ارز و اونس جهانی

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۷۲۱۲

نادر بذرافشان در گفت‌وگو با فارس، درخصوص دلایل افزایش بهای طلا و سکه در هفته‌های اخیر، اظهارداشت: از یک سو افزایش اونس جهانی طلا را داریم که قیمت آن در 10 روز گذشته به خاطر ناامنی‌های سیاسی و اقتصادی به وجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا حدود 80 دلار گران شده است.

وی افزود: سرمایه‌گذاران روی طلا تمرکز کرده‌‌اند و همین باعث افزایش قیمت طلا شده است و پیش‌بینی شده است که اونس جهانی تا 1800 دلار افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: در بازار داخلی هم از اوایل هفته تقاضا برای خرید افزایش یافته و یک مقدار هم افزایش نرخ ارز بود که روی قیمت طلا و سکه هم تاثیر گذار بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قبل تحولات جهانی و رشد نرخ ارز تغییری در رفتار خریداران و فروشندگان طلا به وجود آمده است، گفت: بله، با افزایش نرخ ارز و اونس جهانی قیمت طلا رشد کرده و همین تقاضای سرمایه‌گذاری در بازار سکه را افزایش داده است. 

بذرافشان با بیان اینکه به مردم خرید طلای آب شده را توصیه نمی‌کنیم، افزود: چون حباب سکه به حداقل رسیده است تقاضای ما این است که در صورتی که کسی می‌خواهد وارد بازار طلا و سکه شود، فقط طلای ساخته شده و سکه خریداری کند زیرا مشکلات زیادی برای شناسایی عیار طلای آب شده وجود دارد و خرید آن توصیه نمی‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما قیمت‌ها روند صعودی دارد، گفت:‌ با توجه به پیش بینی قیمت اونس جهانی احتمال ادامه افزایش قیمت سکه و طلا وجود دارد اما در صورتی که بانک مرکزی بتواند نرخ ارز را کاهش دهد، عامل منفی در قیمت طلا و سکه خواهد بود و ثبات به بازار طلا و سکه بازمی‌گردد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: اونس جهانی طلا و سکه قیمت طلا نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۷۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت طلا در بازار امروز نسبت به دیروز ارزان شد.

آخرین نرخ اونس طلا

به گزارش اقتصادنیوز، هر اونس طلا، امروز به ۲،۳۱۴ (دو هزار و سیصد و چهارده) دلار رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۵۶ درصدی داشته است.

دیگر خبرها

  • تکمیل سامانه ملی اسکان و تعیین سقف افزایش اجاره‌بها براساس مصوبه مجلس
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • قیمت طلا امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بهای نفت در بازار جهانی کاهش‌ یافت
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • طلا دوباره اوج گرفت/ قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جهش بهای نفت در بازار جهانی
  • افزایش بهای جهانی نفت
  • گلایه‌مندی مردم گلپایگان از افزایش قیمت اجاره مسکن
  • ثبات نسبی بهای نفت در بازار جهانی