Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@22:25:10 GMT

تاثیر اجتماعی فیلم «انگل»

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۷۲۲۶

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندی وایر، دولت کره جنوبی قصد دارد تا کیفیت زندگی ۱۵۰۰ خانوار را که ساکن آپارتمان‌های نیمه‌زیرزمینی هستند، بهبود بخشد.

این اقدام از آنجا صورت می گیرد که فیلم «انگل» با موفقیت تاریخ‌سازش خانواده‌ای را تصویر کرده است که در آپارتمانی نیمه‌زیرزمینی زندگی می‌کنند. این آپارتمان یکی از اصلی‌ترین لوکیشن‌های فیلم و محل سکونت خانواده فقیر فیلم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در یکی از سکانس‌های فیلم همین آپارتمان که خانواده کیم در آن زندگی می‌کند بر اثر وقوع یک باران شدید به شدت آسیب می‌بیند.

«انگل» یا «پارازیت» با موفقیت خود به اولین فیلم کره‌ای بدل شد که نخل طلای کن را برد و نخستین فیلم غیرانگلیسی زبان شد که جایزه اسکار بهترین فیلم را نیز از آن خود کرد.

اکنون برمبنای گزارشی که در نشریه «کره هرالد» منتشر شده دولت کره جنوبی اعلام کرده با همکاری شهرداری سئول تا سقف ۳.۲ میلیون وون تسهیلات به خانوارهای این زیرزمین‌ها ارایه می‌کند تا سیستم گرمایشی این واحدها را بهبود بخشند و بتوانند برای نوسازی کف‌پوش‌ها و سیستم‌های تهویه اقدام کنند. رطوبت‌زدایی از این واحدها، نصب پنجره‌های جدید و امکان اعلام حریق نیز برای این واحدها در نظر گرفته شده است.

به گفته هرالد ۷۸ درصد خانوارهای ساکن آپارتمان‌های نیمه‌زیرزمینی از طبقه‌ای می‌آیند که زیر خط فقر زندگی می کنند. درآمد این خانواده‌ها ۶۰ درصد کمتر از درآمد متوسط جامعه است.

پیش از آنکه «انگل» به رکورد فروش ۵۰ میلیون دلاری در آمریکا برسد، در کره جنوبی نیز فروشی قابل توجه را ثبت کرده بود. این فیلم با رسیدن به رقم عظیم فروش ۷۲ میلیون دلاری در داخل کره ۴۳ درصد از فروش ۱۶۴ میلیون دلاری در بازارهای جهانی را کسب کرد. این فیلم تا به امروز ۲۰۴ میلیون دلار در سراسر دنیا فروش داشته است.

با موفقیت این فیلم جنبشی برای ساخته شدن موزه‌ای به نام بونگ جون سازنده فیلم شکل گرفته که قرار است در شهر «دیگو» زادگاه وی تاسیس شود. قرار است خیابان‌هایی نیز به نام این کارگردان شود.

بونگ جون هو سال ۱۹۶۹ در دیگو متولد شده و بعد با خانواده اش راهی سئول شد.

«پارازیت» هنوز در سینماهای آمریکا و جهان در حال نمایش است و مدتی است که به صورت دیجیتال نیز قابل مشاهده است. این فیلم از ۸ آوریل به صورت آنلاین از سوی هولو در دسترس قرار می‌گیرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۷۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۴۷۲۷ قلم لوازم ضروری زندگی به نیازمندان خراسان‌ جنوبی

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی از اهدای ۴ هزار و ۷۲۷ قلم لوازم ضروری زندگی بین نیازمندان استان در سال گذشته خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سیدرضا حسینی با اعلام این خبر اظهار داشت: از ابتدای سال گذشته تاکنون برای تهیه لوازم ضروری زندگی خانواده‌های تحت حمایت بالغ بر 165 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با اشاره به هفته ملی سلامت خانواده از اول تا هفتم اردیبهشت گفت: خرید و اهدای لوازم ضروری زندگی به مددجویان با هدف تأمین بخشی از وسایل مورد نیاز و آسایش آنها انجام می‌‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی افزود: در این راستا در مدت اشاره شده 4 هزار و 727 قلم لوازم ضروری زندگی به ارزش 165 میلیارد ریال بین مددجویان تحت حمایت توزیع شده است.  

حسینی با اشاره به اینکه این وسایل از تولیدات داخلی که شامل کولر آبی، بخاری گازی، یخچال، آبگرمکن گازی، ماشین لباسشویی و ... بوده است، خاطرنشان کرد: رفع فقر و محرومیت‌زدایی، تقویت بنیه فرهنگی و توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت یکی از مهم‌ترین رسالت‌های این نهاد است. 

 معاون حمایت وسلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی افزود: براساس ‌نیازسنجی‌های انجام‌شده به ‌منظور تأمین نیازهای ضروری تمامی خانوارهای تحت حمایت، ضمن قدردانی از مشارکت و همراهی خیرین، برای هم‌افزایی کمک‌های مردمی و ظرفیت‌های موجود در سازمان‌ها و نهادها نیاز به توجه هر چه بیشتر مسئولان است تا بتوانیم پاسخگوی نیازهای ضروری اقشار آسیب‌پذیر جامعه باشیم.

حسینی، همچنین از  4 هزار و 235 فرصت شغلی ویژه نیازمندان استان در سال گذشته خبر داد و گفت: 4 هزار و 12  طرح خوداشتغالی، مشاغل خانگی و پیمانکاری ویژه نیازمندان اجراشده که برای 4 هزار و 235 نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی افزود: در راستای توانمندسازی مددجویان تحت حمایت و مشارکت این افراد در بهبود وضعیت اقتصادی خانواده‌ها، طرح‌های مشاغل خانگی و خود اشتغالی در استان اجرا شد که در این راستا 4 هزار و 761 میلیارد ریال از منابع امدادی و بانکی پرداخت شده است.

 معاون حمایت وسلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی خاطرنشان کرد: از این تعداد یک هزار و 892 طرح در روستا و تعداد 2 هزار و 120 طرح در شهر اجراشده و یک هزار و 496 طرح توسط بانوان و تعداد 2 هزار و 516 طرح توسط آقایان در سطح استان اجراشده است.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • سریال مشاور و روایتی از باز کردن کلاف‌های پیچیده زندگی
  • تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تجلیل از ۲۹ زوج دهه شصتی در قزوین
  • تاثیر تحولات جامعه بر میزان توسعه کشور
  • تغییرات آب و هوایی چگونه زندگی متولدین ۲۰۲۴ را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟
  • از روز جهانی کتاب و حق مولف تا نقش کتاب در سبد خانواده‌ها
  • زندگی با چندفرزند لذت بخش است
  • اهدای ۴۷۲۷ قلم لوازم ضروری زندگی به نیازمندان خراسان‌ جنوبی