Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به اتخاذ اقدامات مقابله‌ای در شیوع ویروس کرونا از تعطیلی مراکز عرضه قلیان و فروش حیوانات در شهرستان ری خبر داد. ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۲ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تهران، حسین توکلی کجانی امروز در جلسه هماهنگی پیشگیری از ویروس کرونا اظهار داشت: در شهرستان ری تمامی اقدامات صورت گرفته اقداماتی پیشگیرانه در راستای حفظ سلامتی مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سپس با اشاره به سودجویی برخی افراد از شرایط بحرانی پیش آمده تصریح کرد: برخی افراد فرصت‌طلب در شرایط موجود به دنبال سودجویی و سوءاستفاده هستند که لازم است قاطعانه با آن‌ها برخورد شود.

فرماندار ویژه شهرستان ری افزود: در این شرایط باید به منظور پیشگیری از ویروس کرونا تمامی مراکز عرضه قلیان و فروش حیوانات در شهرستان ری تعطیل شود.

قلیان‌ها در مراکز عمومی استان بوشهر جمع‌آوری می‌‌شودپلیس از هرگونه فعالیت قلیان سراها در آذربایجان‌شرقی ممانعت می‌کندتمام قلیان سراهای همدان تعطیل شد؛ مردم موارد تخلف را گزارش کنند

توکلی کجانی همچنین ادامه داد: علاوه بر این ضروری است تا مراکز ترک اعتیاد و زندا‌ن‌ها نیز به صورت مستمر مورد بررسی و گندزُدایی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: جانبازان، کهنسالان و بیماران قلبی و ریوی در معرض خطر هستند و باید ملزومات بهداشتی لازم در میان این افراد توزیع شود.

فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی ویروس کرونا صرفاً از طریق وزارت بهداشت و دستگاه‌های زیرمجموعه آن است و اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان ری تنها از این طریق جویای آخرین اخبار باشند.

انتهای پیام/ 220/ ع

R7840/P1494/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرستان ری ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۷۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ابتلا به عفونت‌های حاد تنفسی در استان بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، رهام یوسف نژاد افزود: ۳۰ درصد از مراجعه کنندگان به مراکز درمانی به عفونت‌های حاد تنفسی مبتلا شده‌اند که مهمترین آنها ویروس‌های آنفلونزا، کرونا ویروس‌ها و رینو ویروس‌ها هستند.

وی ادامه داد: کودکان، سالمندان، زنان باردار و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و نقص سیستم ایمنی بیشتر به این ویروس‌ها مبتلا شده‌اند.

کارشناس بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گسترش عفونت‌های تنفسی را بیشتر از راه قطرات ریز تنفسی ناشی از عطسه یا سرفه بیماران و افراد ناقل عنوان کرد.

وی با بیان این‌که با ورود ویروس به بدن مخاط ملتهب و آلوده می‌شود، عنوان کرد: خارش گلو، سرفه، آب ریزش بینی، کاهش اشتها، بی حالی، بدن درد و سر درد از نشانه‌های معمول ابتلا به عفونت‌های حاد تنفسی است.

یوسف نژاد اظهار کرد: رعایت بهداشت در پیشگیری و انتقال بیماری مهمترین راه برای جلوگیری از ابتلا به عفونت‌های حاد تنفسی است.

وی شست و شوی مرتب دست‌ها، تهویه منازل و اداره‌ها و استفاده از ماسک در مکان‌های آلوده را در پیشگیری از ابتلا به عفونت موثر دانست.

کارشناس بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان این‌که مراجعه به موقع به‌پزشک می‌تواند عوارض بیماری را کاهش دهد، اضافه کرد: افراد پر خطر در زمان ابتلا دارو‌های ضد ویروسی را بنا به تشخیص و دستور پزشک مصرف و از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک‌ها خودداری کنند.

وی گفت: استراحت، نوشیدن آب و مایعات کافی برای بهبودی این بیماران توصیه می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازدید سرزده بازرسان شبکه دامپزشکی تربت حیدریه از فروشگاه‌های عرضه تجهیزات و غذای حیوانات خانگی
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در لاهیجان
  • کشف ۵۰۰ کیلوگرم انواع فرآورده‌های غیر بهداشتی در یزد
  • افزایش بازدیدها از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی شهرستان مه ولات
  • افراد از مراکز بهزیستی ترخیص نمی‌شوند تا به استقلال برسند
  • بازار مسکن پایتخت در اولین ماه سال/ فروشنده ها غیب شده اند
  • بازرسی ویژه رمضان و نوروز در مراکز عرضه فرآورده های خام دامی ایلام
  • افزایش ابتلا به عفونت‌های حاد تنفسی در استان بوشهر
  • تعطیلی ۶ واحد عرضه فرآورده‌های دامی غیربهداشتی در لاهیجان
  • کشور در محاصره ۳ ویروس و مسئولان در بیخیالی | در هفته چند نفر می‌میرند؟