Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@08:55:39 GMT

طوفان با سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت یزد را درنوردید

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۷۴۵۶

طوفان با سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت یزد را درنوردید

به گزارش خبرنگار مهر، وزش باد شدید از عصر امروز در مناطق وسیعی از استان یزد آغاز شد که این بادها در اوایل شب به طوفان تبدیل شد.

سرعت طوفان در مناطقی از استان به ۹۰ کیلومتر در ساعت نیز رسید و دید افقی را در اغلب مناطق استان محدود کرد.

با وقوع طوفان، گرد و غبار شدیدی آسمان اغلب شهرهای استان به ویژه یزد را فرا گرفت به نحوی که وضعیت هوای یزد را به مرز هشدار رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سطح خیابان‌های یزد بسیاری از خودروها به دلیل کاهش دید متوقف شده‌اند و در برخی مناطق دید افقی به شدت کاهش یافته است.

در جاده‌های برون شهری به ویژه یزد کرمان، یزد میبد و یزد تفت، خودروها در حاشیه جاده متوقف شده‌اند زیرا شدت طوفان به حدی است که حرکت بسیار به کندی انجام می‌شود.

بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی استان یزد، وزش باد شدید و وقوع طوفان تا دو سه روز آینده در بسیاری از مناطق استان ادامه دارد.

دمای هوا نیز امروز نسبت به روز گذشته با کاهش محسوس پنج تا هفت درجه‌ای همراه بوده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا گرد و غبار وزش باد هواشناسی یزد طوفان انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۷۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبور ۶ هزار کیلومتر رودخانه از مناطق شهری و روستایی

محمدحسن نامی در ستاد پیشگیری و هماهنگی فرماندهی عملیات پاسخ به بحران لرستان اظهار داشت: یکی از مشکلات کشور واگذار نکردن کار به شرکت‌های خصوصی است.

او با بیان اینکه رودخانه‌های کشور باید لایروبی شود، اضافه کرد: توجه به حفظ خاک و منابع آبی باید به‌صورت ویژه در اولویت قرار بگیرد.

 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور یادآور شد: ۱۴۴ هزار و ۶۲۰ کیلومتر رودخانه در کشور وجود دارد و حجم بالایی از این مقدار معادل بیشتر از ۶ هزار کیلومتر از مناطق مسکونی شهری و روستایی عبور می‌کند.

نامی با تأکید بر بررسی اصلاح مسیر رودخانه‌های کشور یادآور شد: منابع آبی امکان ورود به کشور را دارد، اما جایگزین‌کردن خاک امکان‌پذیر نیست.

او با اشاره به اهمیت پوشش گیاهی ارتفاعات زاگرس و البرز در کشور، بیان کرد: شخم‌زدن عمودی خاک را از بین می‌برد و بالای تراز ۲۰۰ باید درخت کاشته شود تا پوشش گیاهی حفظ شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه کشور‌های پیرامون ما در حال افزودن به فضای سبز هستند، تاکید کرد: توجه به فضای سبز باید در سطح کشور پیگیری شود.

نامی با بیان اینکه ایران هزار و ۶۴۸ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، گفت: ۴۰۲.۵ کیلومتر از این مقدار رودخانه است، اما سهم رانش ایران از عراق بیشتر است.

او خاطرنشان کرد: هشت هزار هکتار زمین در صورت اصلاح مسیر رودخانه‌های هم‌مرز با کشور‌های همسایه به کشور باز می‌گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • روز ۱۹۶ طوفان‌الاقصی|اصرار اسرائیل برای حمله به رفح
  • بارش‌های برخی مناطق جنوب در نیم قرن اخیر بی‌سابقه بود / حتی از طوفان گونو هم بیشتر بارید
  • سامانه بارشی امروز از هرمزگان خارج می شود
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۳۰ فروردین
  • آیا واقعاً می‌توانیم مانند فیلم‌ها روی قطار در حال حرکت بدویم؟
  • از سیاره زهره کربن و اکسیژن نشت می‌کند
  • فیلم | سیل در فرودگاه دبی پرواز ها را لغو کرد
  • «رضوان»؛ ناشناخته‌ترین موشک بالستیک ایرانی که روانه پایگاه‌های اسرائیل شد/ نسل‌های ارتقاء یافته خانواده شهاب همچنان می‌درخشند +عکس
  • عبور ۶ هزار کیلومتر رودخانه از مناطق شهری و روستایی
  • طوفان امارات را مختل کرد + عکس