Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدمسعود چایچی عصر چهارشنبه در این زمینه اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های انجام گرفته از سوی کمیته تحلیل حوادث و حرایق سازمانی مشخص شد، نزدیک به ۴۰ درصد از آتش‌سوزی‌های واحدهای مسکونی در نقاط فاقد پروانه ساختمانی رخ داده است.

وی افزود: بیشتر آتش‌سوزی‌های واحدهای مسکونی که در سال‌جاری از سوی تیم‌های عملیاتی اطفای حریق پوشش داده شد، در محل‌هایی رخ داد که از قدمت بالایی برخوردار بودند یا در واحدهای جدیدی که با تاسف رعایت اصول ایمنی در ساختمان صورت نگرفته و فاقد تاییدیه ایمنی و گواهی پایان کار بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان بیان کرد: اجرای اصولی مراحل طراحی و ساخت ساختمان‌ها زیر نظارت مهندسان مربوطه و کارشناسان آتش‌نشانی از الزامات قانونی در ساخت بناهای شهری به ویژه مسکونی است و موجب پیشگیری و کاهش رخ‌دادهایی مانند آتش‌سوزی در آنها می‌شود.

آتش‌نشانان کاشانی ۱۰ ماهه سال‌جاری نسبت به کمک‌رسانی و نجات جان ۳۲ نفر از شهروندان در جریان ۵۶۵ مورد آتش‌سوزی‌ اقدام کردند و تنها یک نفر جان خود را از دست داد که این آمار در مدت مشابه سال گذشته با ۲۱ نفر جان‌باخته، کاهشی چشمگیر داشت.

بر اساس آمارها آتش‌سوزی خودرو، مرکزهای تجاری و مکان‌های مسکونی از جمله بیشترین حوادث و مهم‌ترین علت آن روشن کردن آتش به صورت عمدی، اتصال برق، نشت مایعات آتش‌زا و گاز، نقص فنی کپسول و پیک‌نیک، پرتاب جرقه جوشکاری و حرارت زیاد محیط بوده است.

کاشان در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا آتش سوزی آتش نشانی آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری برق خودرو انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۷۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال صنعتی گناباد ۱۱۷ درصد افزایش یافت

به گزارش قدس خراسان، هادی ایزدی اظهار کرد: ۱۸ پروانه بهره‌برداری صنعتی جدید با حجم سرمایه گذاری چهار هزار و ۱۱۸ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۲۴۸ نفر طی سال قبل در شهرستان گناباد صادر شد که نسبت به دوره مشابه سال قبل از آن از نظر تعداد ۲۱ درصد و لحاظ سرمایه گذاری ۷۴۵ درصد و اشتغال ۱۱۷ درصد رشد داشت.

رییس اداره صنعت و معدن و تجارت گناباد ادامه داد:‌ پروانه‌های فوق در زمینه تولید آجر وجرم نسوز، فرآوری پرلیت و بنتونیت، تجهیزات پزشکی، صنایع فلزی، خوراک طیور، کود شیمیایی، انواع بلوک و قطعات بتونی و آجرسفال، اتاق کامیون و غیره صادر شد.

وی تصریح کرد: همچنین ۲۳ مجوز جدید با حجم سرمایه گذاری شش هزار و ۶۵۶ میلیارد ریال طی همین مدت در این شهرستان صادر شد و این بخش با مجموع ۹۴۰ شغل جدید رتبه نخست اشتغالزایی را بین سایر بخشها در گناباد کسب کرد.

ایزدی افزود: از مجموع ۹۴۰ نفر شغل جدید طی سال۱۴۰۲ در بخش صنعت و معدن و تجارت گناباد ۲۴۸ شغل در بخش صنعت و معدن و ۶۹۲ شغل در بخش تجارت بوده است و تاکنون از این تعداد ۵۵۶ مورد درسامانه رصد ثبت شد.

رییس اداره صنعت و معدن و تجارت گناباد گفت:‌ تعداد پروانه های کسب جدید در سال گذشته در گناباد با افزایش ۱۳ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ به ۶۹۲ پروانه افزایش یافت و ۵۱ پروانه کسب از این تعداد برای ایثارگران صادر و ۱۰۰ واحد کسب بدون پروانه در این شهرستان هم تعیین تکلیف و تعداد این واحدهای تعیین تکلیف شده به ۳۳۴ واحد افزایش پیدا کرد.

وی اظهار کرد:‌ دو هزار و ۱۵۸ میلیارد ریال تسهیلات از منابع داخلی ،تبصره ای، روستایی، بنیاد برکت، تبصره ۱۶ و مشاغل خانگی و غیره طی سال قبل به ۴۰ طرح و واحد تولید صنعتی و صنفی گناباد پرداخت شد.

ایزدی همچنین از صادرات ۹ هزار و ۷۲۹ تن کالاهای صنعتی شامل ظروف چینی، فرآورده‌های لبنی، گلوتن، زعفران و پسته و نمک بسته بندی شده، ظروف مقوایی، مواد شوینده، پودرهای معدنی و غیره به ارزش پنج میلیون و ۷۲ هزار دلار طی پارسال از شهرستان گناباد به ۱۵ کشور هدف صادراتی خبر داد و تصریح کرد:‌ این میزان صادرات با وجود محدودیت ها و تشدید تحریم‌های اقتصادی دشمنان نسبت به دوره مشابه سال قبل از آن لحاظ وزنی ۲۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

رییس اداره صنعت و معدن و تجارت گناباد با اشاره به ایجاد سامانه پایش و رصد واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل صنعتی گناباد طی سال قبل گفت:‌ هم اکنون ۶ و پنج دهم درصد از مجموع ۱۸۸ واحد صنعتی و تولیدی گناباد تعطیل هستند و ۱۵ جلسه کمیسیون حمایت قضایی از واحدهای تولیدی دارای مشکل این شهرستان طی سال گذشته برگزار شد که ۷۲ مصوبه برای رفع تنگناهای آنها به دنبال داشت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی در منزل مسکونی در اصفهان / خسارت جانی گزارش نشد
  • اشتغال صنعتی گناباد ۱۱۷ درصد افزایش یافت
  • نتایج یک تحقیق: واحدهای مسکونی در بریتانیا نسبت به کشورهای پیشرفته کیفیت و کمیت پایین‌تری دارند
  • آتش سوزی در یک مجتمع مسکونی ۱۸ طبقه در پایتخت
  • تخریب یک واحد مسکونی و مصدومیت چهار نفر براثر نشت گاز در مهاباد
  • آتش‌سوزی خودرو در پارکینگ یک مجتمع مسکونی
  • آتش‌سوزی در برج مسکونی ۱۸ طبقه در تهران+ عکس
  • آتش سوزی در پارکینگ یک برج مسکونی در غرب پایتخت
  • خسارت سیلاب به تعدادی از واحدهای مسکونی پلدختر
  • تعیین تکلیف ۱۸هزار پروانه کسب منقضی شده در چهارمحال وبختیاری