Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در این دیدار با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز با کشورهای زیادی کمیسیون همکاری مشترک دارد و تعداد این کمیسیون‌های مشترک با کشورهای همسایه و حتی کشورهایی که خارج از منطقه ما هستند رو به افزایش است، خاطر نشان کرد: هرچقدر این ارتباطات، رفت و آمدها و کمیسیون‌ها با موفقیت برگزار شود معنای آن این است که ما، هم منطقه امن‌تر و هم جهان امن‌تری خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه دیدارهای چهره به چهره و گفت‌وگوها بویژه در حوزه کشورهای همسایه بسیار حائز اهمیت است، افزود: این نوع تعاملات کمک می‌کند که همدیگر را بهتر بفهمیم و منافع مشترک و منافع غیر قابل تقسیم را بهتر درک کنیم و امنیت جمعی بیشتری داشته باشیم که این منافع برای هر کشوری بسیار مهم و حیاتی است.

دریادار حسین خانزادی با اشاره به اینکه ناحیه ژئوپلوتیک شمال جمهوری اسلامی ایران که دریای خزر در آن واقع است، مهمترین مؤلفه برای نزدیکی و تعامل نیروهای دریایی کشورهای همسایه است، گفت: ما تا امروز گفت‌وگوهای بسیاری در ارتباط با مسائل مربوط به دریای خزر در سطح دولت‌ها و همچنین ۵ نیروی دریایی حاشیه خزر داشته ایم و توافقاتی هم بدست آمده است.

وی خاطر نشان کرد: در گفت‌وگوی رؤسای جمهور در آخرین اجلاس توافق‌های بسیار مهمی حاصل شد که یکی از مهمترین محورهای آن اهمیت دریاچه خزر که برای ۵ همسایه بعنوان یک دریای صلح و دوستی است و اجازه نمی‌دهیم خارج از این پنج همسایه بازیگر دیگری وارد این فضا شود و این اساس کار است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه دریاچه خزر نیاز به امنیت دارد، تصریح کرد: این امنیت باید به شکل جمعی حفظ شود و توسعه پیدا کند و در این فضا ما هر ۵ نیروی دریایی گفت و گو، مذاکرات و همکاری‌ها را آغاز کرده‌ایم و بخشی از آن متوجه مجموعه مسابقات نظامی است و کشور جمهوری آذربایجان میزبان مسابقات جام دریا است.

امیر دریادار خانزادی افزود: همزمان با این دوره از مسابقات، میزبانی غواصی عمق با کشور جمهوری اسلامی ایران است که تا به امروز دو دوره از این مسابقات برگزار شده است و انشاالله برای سال ۲۰۲۰ میلادی در خلیج فارس در جزیره کیش برگزار خواهد شد که از نیروی دریای کشور آذربایجان جهت حضور در مسابقات غواصی دعوت می‌کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: بین دو نیروی دریایی ایران و آذربایجان ظرفیت‌های خوبی برای همکاری وجود دارد که یکی از مهمترین محورهای همکاری تبادل دانشجو است که بین دانشگاه‌های افسری تبادل دانشجو داشته باشیم و این آمادگی وجود دارد که هم به زبان فارسی و هم به زبان آذری و انگلیسی این آموزش‌ها را ارائه دهیم.

وی تبادل ناوگروه‌ها را یکی دیگر از محورهای همکاری دریایی در دنیا خواند و افزود: دید و بازدیدهایی در قالب ناوگروه‌های دو نیروی دریایی صورت گرفته است که خیلی علاقه‌مندیم که این نوع از برنامه‌ها همواره بصورت منظم انجام گیرد.

دریادار خانزادی در ادامه با اشاره به اینکه در طی ماه‌های گذشته شاهد برگزاری رزمایش مرکب دریایی بین ایران، روسیه و چین بودید، گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی برگزاری رزمایش دریایی بین دو نیروی دریایی ایران و آذربایجان را در سطوح مختلف تاکتیکی اعلام می‌کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران رزمایش‌های دریایی را بستر مناسبی برای روابط دوستانه بین دو نیروی دریایی دانست و گفت: برگزاری رزمایش‌ها ضمن به اشتراک گذاشتن تاکتیک‌های دریایی و رسیدن به یک امنیت جمعی، ایجاد یک زبان مشترک است که این کمک می‌کند تحت هر شرایطی در دریا دو شناور کشور خیلی خوب و دوستانه صحبت کنند و کار انجام دهند و یک فرهنگ دوستانه خوبی را حاکم می‌کند.

وی به اشتراک گذاشتن ظرفیت‌های فنی بین دو کشور در حوزه دریایی را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: نیروی دریایی ارتش در حوزه تعمیر و نگهداری و همچنین در حوزه ساخت شناورهای جدید در شمال و جنوب ظرفیت‌ها و توانمندی‌های قابل توجهی دارد و که این ظرفیت‌ها به شکل متقابل قابل به اشتراک گذاشتن است و کمک می‌کند تا روابط دو کشور و روابط دو نیروی دریایی و در مجموع نیروهای مسلح آن‌ها توسعه زیادی پیدا کند.

سرلشکر فواد محمد اف معاون وزیر دفاع کشور آذربایجان نیز در این دیدار گفت: سفر هیئت آذربایجانی به کشور ایران در راستای دومین جلسه‌ای است که وزارت دفاع آذربایجان و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و ستاد کل جمهوری اسلامی برنامه ریزی شده است که اولین جلسه این کمیسیون در سال ۲۰۱۷ در جمهوری آذربایجان برگزار شد.

وی افزود: این کمیسیون دو کمیته فرعی در حوزه فنی و نظامی دارد که امروز کمیته‌های فرعی مذاکرات خود را انجام و به توافقات و جمع بندی رسیدیم.

معاون وزیر دفاع آذربایجان ادامه داد: از جنابعالی در خصوص تعاملات فی مابین دو نیروی دریایی برای سفر به آذربایجان دعوت می‌کنیم.

سرلشکر فواد محمد اف تصریح کرد: حوزه‌های همکاری بین دو نیروی دریایی بسیار زیاد است و ما سعی می‌کنیم در یکسال آینده و قبل از سومین جلسه کمیسیون مشترک در حوزه نیروی دریایی گام‌های بلندتری برداریم.

کد خبر 4864309 جواد بخشی الموتی

منبع: مهر

کلیدواژه: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران آذربایجان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امیر دریادار خانزادی چین جمهوری آذربایجان انتخابات 98 مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان ستاد انتخابات کشور محمد جواد ظریف ویروس کرونا ایران عباسعلی کدخدایی محمدجواد ظریف انقلاب اسلامی ایران شورای ائتلاف نیروهای انقلاب حسن روحانی وزارت کشور اسحاق جهانگیری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بین دو نیروی دریایی برگزاری رزمایش ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۷۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری این سفر در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت

رئیس جمهور با اشاره به اینکه سفر به پاکستان و سریلانکا از قبل برنامه‌ریزی شده بود، اظهار داشت: اما برگزاری سفر در این مقطع این پیام را به منطقه و جهان داد که جمهوری اسلامی ایران کشور قدرتمندی است که هم می‌تواند از جایگاه اقتدار و عزت سخن خود را با دشمنان بیان کند و هم ارتباط خود را با دوستان تداوم و تحکیم بخشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی بامداد پنجشنبه پس از بازگشت از سفر رسمی به دو کشور پاکستان و سریلانکا، در گفت‌وگویی درباره نتایج و دستاوردهای این سفر اظهار کرد: بخش اول سفر ما به پاکستان بود که مردم آن علاقه بسیاری به انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی دارند.

رئیس جمهور با بیان اینکه شور و شوق و نشاط مردم پاکستان نسبت به مردم ایران بالاست، افزود: علیرغم برخی محدودیت‌های امنیتی برای حضور در اجتماعات، اما در آن بخش از اجتماعات نخبگان علمی و فرهنگی که حضور یافتیم، با استقبال و شور و نشاط بالای مردم پاکستان مواجه شدیم که این مقدار ابراز علاقه به امام راحل، رهبری معظم انقلاب، انقلاب شکوهمند اسلامی و مواضع جمهوری اسلامی طبیعی بود.

آیت‌الله رئیسی دیدارهای صورت گرفته با مسئولان عالی پاکستان را هم عمدتاً ناظر به کارها، همکاری‌ها و مسائلی دانست که در گذشته با پاکستانی‌ها دنبال می‌شد و به هر دلیلی دچار وقفه شده بود و اظهار داشت: از جمله درباره همکاری‌ها در حوزه انرژی تصمیماتی اتخاذ و مقرر شد این همکاری‌ها با قوت ادامه پیدا کند. همچنین در حوزه همکاری‌های تجاری و اقتصادی، با موافقت دو کشور رسیدن حجم مبادلات به ۱۰ میلیارد دلار در گام اول هدف‌گذاری شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در دیدارهایی که با فعالان اقتصادی پاکستانی داشتیم آنها مصمم بودند کار را به نحوی دنبال کنند که در زمان کوتاهی به حجم تجارت ۱۰ میلیارد دلاری برسیم، تصریح کرد: در حوزه کار فرهنگی نیز به دلیل قرابت‌های فرهنگی و ارتباطات همسایگی قلبی و قبلی تصمیمات خوبی اتخاذ شد و در مجموع آنچه ضرورت داشت میان دو کشور در جلوه اسناد همکاری متجلی شود، انجام شد. همچنین در مذاکرات صورت گرفته با مسئولان عالی دو ایالت پنجاب و سند نیز که همکاری‌های فرهنگی و اقتصادی زیادی با ایران دارند، توافق شد موانع گسترش همکاری‌ها رفع و کار با قوت دنبال شود.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به بخش دوم سفرش به سریلانکا، خاطرنشان کرد: اولین موضوع سفر به سریلانکا که ارتباطات خوبی با ما دارد، افتتاح طرح بزرگ و چند منظوره برق‌آبی در این کشور بود که از سوی شرکت ایرانی فرآب با تکنولوژی کاملاً به‌روز و سطح بالا و پیچیده و کار علمی قابل توجه اجرا شده بود. بهره‌برداری از این سد خبر خوبی برای مردم سریلانکا بود و قرار شد نسبت به صدور خدمات فنی و مهندسی از ایران به سریلانکا کار با قوت دنبال شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌های خوبی در عرصه‌های مختلف از جمله صدور خدمات فنی-مهندسی دارد که می‌توانیم بر اساس آنها همکاری‌های خوبی با کشورهای همسو، همسایه و آسیایی داشته باشیم، گفت: موضوع دوم سفر به سریلانکا گسترش تجارت و همکاری اقتصادی با این کشور بود که تصمیمات خوبی درباره آنها اتخاذ شد.

آیت‌الله رئیسی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه ارتباط با کشورهای آسیایی به ویژه پاکستان و سریلانکا در حوزه همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بیش از پیش گسترش یابد، افزود: این سفر در مقطع فعلی می‌تواند گام مثبتی در جهت توسعه روابط سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، تجاری، علمی و فناوری با همسایگان و کشورهای همسو و مستقل باشد.

رئیس جمهور همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط منطقه، تحولات اخیر و نیز مسئله غزه نَفس برگزاری این سفر چه دستاوردهایی داشت؟ گفت: این سفر از قبل برنامه‌ریزی شده بود، اما انجام آن در این مقطع نشان دهنده اقتدار، عزت و عزم جمهوری اسلامی برای توسعه روابط با همسایگان و کشورهای همسو و مستقل بود. منطقه و جهان این پیام را از این سفر دریافت کردند که جمهوری اسلامی ایران کشور قدرتمندی است که هم می‌تواند از جایگاه اقتدار و عزت سخن خود را با دشمنان بیان کند و هم ارتباط خود را با دوستان تداوم و تحکیم بخشد.

کد خبر 747730

دیگر خبرها

  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • تاکید بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی عملیات ارتش
  • فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • برگزاری این سفر در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت
  • جمهوری اسلامی آمادگی دارد در پیشرفت سریلانکا شریک شود
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • ◄ دیدار کنسول هند با 16 خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries
  • افزایش همکاری‌های مرزی ایران و کویت
  • گسترش همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی