Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@12:22:40 GMT

مصوبات ستاد مدیریت و پیشگیری کرونا

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۷۶۲۸

وزیر بهداشت (پس از نشست ستاد مدیریت و پیشگیری کرونا): مقرر شد در هر استان، ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استانی تشکیل شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  دکتر نمکی در مصاحبه با شبکه خبر گفت: صدا و سیما و وزارت بهداشت به عنوان مرجع اصلی خبر‌رسانی تعیین شده است
وزیر بهداشت با بیان این که به جای قرنطینه شهر‌ها محدودیت رفت و آمد برای افراد مشکوک به کرونا در نظر گرفته می‌شود افزود: در ورودی شهر‌ها با تجهیزات لازم (حرارت سنج، تب سنج و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..) ورود و خروج‌ها کنترل خواهد شد.
او گفت: اگر شهروندی در مبادی شهر‌ها مشکوک به کرونا تشخیص داده شود به مدت ۱۴ روز قرنطینه خواهد شد.   نمکی درباره تعطیلی مدارس هم گفت: مدارس در مناطقی که در آن‌ها آلودگی وجود دارد موقتاً و به مدت سه روز تعطیل می‌شوند و  روز جمعه (۹ اسفند) اسامی شهر‌هایی که مدارس آن‌ها تعطیل می‌شوند، به اطلاع عموم می‌رسد. 
وزیر بهداشت گفت:  دانشگاه‌ها نیز به طور موقت و به مدت یک هفته (حضوری) تعطیل خواهد شد؛ آموزش از راه دور ادامه دارد. 
نمکی گفت: در بقاع متبرکه (حرم مطهر امام رضا، حضرت معصومه، شاهچراغ، عبدالعظیم و...) محدودیت ورود به حرم اعمال خواهد شد. 
وزیر بهداشت افزود: در ورودی‌های بقاع، تجهیزات لازم (مایع ضد عفونی کننده، ماسک و.) برای جلوگیری از انتشار ویروس در اختیار مردم قرار می‌گیرد   او با بیان این که نماز جمعه به مدت یک دوره در شهر‌هایی که آلوده تشخیص داده شده برگزار نخواهد شد افزود:  سامانه ۴۰۳۰ از امروز برای پاسخ گویی مردم راه اندازی شده است
مصوبات نشست ستاد مدیریت و پیشگیری کرونا باید به تأیید رئیس جمهور برسد.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: نمکی وزیر بهداشت ستاد مدیریت و پیشگیری کرونا قرنطینه کرونا نماز جمعه وزیر بهداشت خواهد شد شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۷۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال محلی مالاریا در خوزستان در ۱۰ سال اخیر

ایسنا/خوزستان مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه در ۱۰ سال اخیر موردی از انتقال محلی بیماری مالاریا در استان خوزستان مشاهده نشده است، از حذف این بیماری در استان خبر داد.

همایون امیری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ۲۵ آوریل روز جهانی مالاریا اظهار کرد: سازمان جهانی بهداشت با نامگذاری روزی به نام روز جهانی مالاریا، بر مبارزه جمعی و آگاهانه با هدف جهانی عاری از مالاریا، تاکید می‌کند. شعار سازمان جهانی بهداشت برای روز جهانی مالاریا در سال ۲۰۲۴، «پیاده‌سازی استراتژی‌های جدید و اقدامات نوآورانه در حذف مالاریا به ویژه در مناطق محروم » تعیین شده است.

 مالاریا یکی از قدیمی‌ترین بیماری‌های عفونی شناخته شده در جهان است و هنوز در بسیاری از کشورها از مشکلات مهم بهداشتی است. انگل این بیماری توسط نیش پشه‌های آنوفل آلوده، از فرد بیمار به فرد سالم منتقل و موجب بروز بیماری می‌شود. پشه آنوفل بومی ایران است.

وی با بیان اینکه در تمام مناطق کشور، گونه‌های مختلف این پشه وجود دارد، گفت: استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان بیشترین موارد مالاریا بومی کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

مهمترین علائم بیماری شامل تب، لرز، تهوع و استفراغ، خستگی و رنگ پریدگی است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت خوزستان افزود: با توجه به اهمیت این بیماری، بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران برنامه حذف مالاریا را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

امیری گفت: در خوزستان با انجام اقداماتی مانند بیماریابی فعال، اجرای نظام مراقبت سندرمیک و اجرای مراقبت حشره‌شناسی، در ۱۰ سال اخیر هیچ موردی از «انتقال محلی» بیماری مالاریا مشاهده نشده و همه بیماران شناسایی‌شده، در خارج از خوزستان آلوده شده‌اند و این روند موجب شده است خوزستان به هدف حذف مالاریا دست یابد.

وی بیان کرد: بیماریابی فعال در جمعیت‌های هدف به منظور پیشگیری از انتقال بیماری انجام می‌شود و پرسنل بهداشت علاوه بر اینکه در طول ماه در مناطق مختلف کار شناسایی این بیماری را از طریق نمونه‌گیری از افراد مشکوک و بررسی آب‌های راکد رصد می‌کنند، در صورت شناسایی یک فرد مبتلا، اخذ نمونه از اطرافیان وی و همچنین درمان و پیگیری مبتلایان را نیز بر عهده دارند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت خوزستان گفت: تمامی مراکز، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت آمادگی ارائه خدمات بیماریابی و درمان مالاریا را دارند. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • به دنبال مسئول سازی، اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌ها هستیم
  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • حذف انتقال محلی مالاریا در خوزستان در ۱۰ سال اخیر
  • برخورد قانونی با ترک فعل دستگاه‌های متولی پیشگیری از تصادفات
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • بهره‌مندی ۱۱۶۳ واحد تولیدی همدان از مصوبات ستاد تسهیل استان