Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پایگاه میدل‌ایست‌آی در خبری اختصاصی نوشته اسناد نشان می‌دهد حکومت عربستان سعودی به روزنامه‌نگاران مستقر در این کشور دستور داده به انتقاد از این اجلاس بپردازند. 

به نوشته این رسانه، عربستان سعودی به حدی از برگزاری این اجلاس در کوالالامپور خشمگین شده که یک کارزار رسانه‌ای را برای کوچک‌نمایی اهمیت آن ترتیب داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریاض، برگزاری این اجلاس در کوالالامپور را عاملی برای به حاشیه رانده شدن «سازمان همکاری اسلامی» می‌داند که ریاست آن را به عهده دارد.

طبق این گزارش، وزارت رسانه عربستان سعودی اقدام به گردآوری مجموعه‌ای از پیام‌ها کرد و به سازمان‌های رسانه‌ای و تحلیلگران در این کشور دستور داده آنها را بازگو کنند.

سندی  از این وزارتخانه که به رویت میدل‌ایست‌آی رسیده نشان می‌دهد اهداف این کارزار رسانه‌ای موارد زیر بوده‌اند: تأکید بر نقش سازمان همکاری اسلامی در خدمت‌رسانی به آرمان امت اسلامی؛ تضعیف اجلاس مالزی و برجسته‌سازی کمکی که سعودی‌ها به جهان اسلام به خصوص فلسطین کرده‌اند. 

اجلاس مالزی روز ۱۹ دسامبر با حضور سران و نمایندگان ۶ کشور اسلامی اندونزی، پاکستان، ترکیه، ایران، مالزی و قطر آغاز شد. در این اجلاس هیئت‌های ۵۶ کشور دنیا حضور داشتند. 

 سازمان همکاری‌ اسلامی روز ۲۷ آذرماه با صدور بیانیه‌ای از نشست سران کشورهای اسلامی در پایتخت مالزی انتقاد کرده بود.

 سازمان همکاری اسلامی مدعی شده که نشست سران کشورهای اسلامی در مالزی منجر به تضعیف اسلام می‌شود. 

با این حال، «یوسف العثیمین»، دبیر کل سازمان همکاری اسلامی معتقد است که نشست‌هایی نظیر نشست سران اسلامی در کوالالامپور منجر به تفرقه میان مسلمانان می‌شود.

وی بدون اشاره مستقیم به نشست مالزی گفته بود که چنین نشست‌هایی در خارج از چارچوب سازمان همکاری اسلامی به نفع اسلام و مسلمانان نیست و تضعیف سازمان همکاری اسلامی به‌منزله تضعیف اسلام و مسلمانان است.

شاه سعودی نیز به نشست سران کشورهای اسلامی در مالزی دعوت شده بود اما از شرکت در آن خودداری کرد.

منبع: الف

کلیدواژه: سازمان همکاری اسلامی سران کشورهای اسلامی عربستان سعودی نشست سران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۷۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمدیان اهداف سفرش به روسیه را تشریح کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، «علی‌اکبر احمدیان» دبیر شورایعالی امنیت ملی درباره جزییات اجلاس مقامات عالی‌رتبه امنیتی کشورها و بریکس در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی پولکووا سن‌پترزبورگ اظهار کرد: این ۲ اجلاس از این منظر مورد توجه جمهوری اسلامی ایران هستند که وجه اشتراک آن‌ها، تلاش برای تقویت نگاه چندجانبه‌گرایانه و مقابله با انحصار غربی در حوزه امنیت و دیگر عرصه‌ها است.

وی افزود: با توجه به شرایط خاص امنیتی منطقه و حوادثی که امروز در دنیا می‌گذرد، از جمله مسأله فلسطین، ظلمی که به مردم غزه می‌شود و تجاوزهایی که رژیم صهیونیستی به کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران داشته است، نگاه ویژه‌ای به این اجلاس داریم و تلاش می‌کنیم نگاه خودمان را در این اجلاس بیان کنیم و شرایطی را برای احقاق حق مردم فلسطین و جمهوری اسلامی ایران فراهم آوریم.

دبیر شورایعالی امنیت ملی با بیان اینکه در سفر به سن‌پترزبورگ، دیدارهای دوجانبه‌ای نیز با همتایان خود از سایر کشورها خواهد داشت، افزود: در این دیدارها، مسایل مورد علاقه دوجانبه مورد بحث و گفت‌وگو خواهد بود و علاوه بر آن، موضوعاتی همچون تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری سفارت جمهوری اسلامی ایران و نیز تداوم ظلم این رژیم به مردم غزه و رفح در فلسطین از دیگر موضوعات مورد بحث خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت جاری، به نظر می‌رسد وحشی‌گری روزافزون رژیم صهیونیستی، سایر کشورهای منطقه را نیز دربرگرفته است و به نظر می‌رسد که عراق هم به فهرست کشورهای معترض به وحشی‌گری صهیونیست ها افزوده شده است.

دبیر شورایعالی امنیت ملی کشورمان با هدف شرکت در دوازدهمین اجلاس بین‌المللی امنیتی روسیه و نشست دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو گروه بریکس ظهر امروز (سه‌شنبه) وارد فرودگاه پولکووای سن‌پترزبورگ شد.

احمدیان نماینده‌ رهبر معظم انقلاب و دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به دعوت نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی روسیه و در رأس هیأتی، برای شرکت در دوازدهمین اجلاس بین‌المللی امنیتی روسیه، که با حضور وزرای دفاع و دبیران شورای امنیت ملی بیش از یکصد کشور در سن‌پترزبورگ برگزار می‌شود، به روسیه سفر کرده است.

وی در این سفر همچنین در نشست دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو گروه بریکس شرکت می‌کند.

احمدیان در حاشیه این نشست‌ها با برخی همتایان خود نیز به صورت دوجانبه دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

کد خبر 6086767 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • در کنگره سازمان همبستگی کشورهای اسلامی در مکه مکرمه
  • برگزاری رویداد فرهنگی سازمان همکاری اسلامی و دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی
  • تلاش عربستان و امارت در موازنه بین ایران و رژیم صهیونیستی
  • برگزاری اجلاس ACD فضای ملتهب رسانه‌ای علیه اصفهان را خنثی می‌کند
  • احمدیان اهداف سفرش به روسیه را تشریح کرد
  • هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه می‌رود/ علت چیست؟
  • نشست «دبیران شوراهای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس» برگزار می‌شود
  • معاون سیاسی طالبان: کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند
  • کنعانی: ایران حتما در اجلاس آتی سازمان همکاری اسلامی شرکت خواهد کرد/ «سطح حضور» در بازه زمانی نزدیک به اجلاس اطلاع‌رسانی می‌شود + فیلم