Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: همان‌طور که هواشناسی پیش‌بینی کرده بود در ساعات بعدازظهر امروز به‌تدریج سامانه بارشی از جو استان لرستان خارج شد، سیلاب در این استان تا حدودی فروکش کرده است اما همچنان برخی شهرستان‌ها درگیر خسارات بعد از سیلاب هستند.

کار بازگشایی راه حدود ۲۰۰ روستای استان در حال پیگیری بوده، مسئولان وصل گاز معمولان را منوط به فروکش کردن آب رودخانه کرده‌اند و خسارت به حوزه راه‌های روستایی و شهری هم جدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شهرستان نورآباد برخی محلات با طغیان رودخانه‌های شهر دچار آب‌گرفتگی شده‌اند و ورود سیلاب به خانه‌های مردم خساراتی را به همراه داشته است. در پلدختر هم ساکنان حاشیه رودخانه و ضلع غربی شهر به خانه‌هایشان برگشته‌اند.

مطابق اعلام هواشناسی از فردا تا روز شنبه آسمان آرام و پایدار است اما در ساعات بعدازظهر پوشش ابر و وزش باد پدیده‌های غالب جو منطقه می‌باشد. همچنین در ساعاتی از روز یکشنبه علاوه بر پوشش ابر، در مناطقی از شمال و جنوب شرق استان بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

از نظر نوسانات دمایی، دماهای کمینه تا ۲۴ ساعت آینده بین ۳ تا ۶ درجه کاهش می‌یابند.

آخرین اخبار از مناطق سیل‌زده لرستان را در زیر می‌خوانید.

آب شرب ۷۱ روستا قطع است / بازگشت مردم پلدختر به خانه‌هایشان

رضا آقامیرزایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به قطع گاز شهر معمولان در پی وقوع سیلاب، اظهار داشت: تا کنون گاز این شهر وصل نشده است.

سیلاب خسارت‌های زیادی به لرستان وارد کرده است

وی با بیان اینکه سیلاب خسارت‌های زیادی به زیرساخت‌های لرستان وارد کرد، بیان داشت: فعلاً میزان خسارت‌ها دقیق نیست، بررسی و برآوردها در این رابطه از سوی دستگاه‌های اجرایی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان با اشاره به اینکه راه ارتباطی، برق و آب برخی روستاهای لرستان به دنبال وقوع سیلاب در حال حاضر قطع است، افزود: در حال حاضر برق ۳۷ روستا، آب شرب ۷۱ روستا و راه ارتباطی ۱۷۵ خسارت دیده و در حال حاضر قطع است.

ایجاد راه ارتباطی موقت برای روستاها تا یک هفته آینده

آقامیرزایی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی مرتبط ظرف یک هفته آینده راه ارتباطی همه روستاها به صورت موقت وصل خواهند کرد، گفت: اما خسارت‌های زیادی به زیرساخت‌های استان وارد شده و در مرحله ارزیابی و برآورد خسارت هستیم.

وی با بیان اینکه به دستگاه‌ها گفته‌ایم که میزان خسارت‌ها را به ما اعلام کنند، تصریح کرد: همچنین واحدهای مسکونی زیادی به خصوص در شهر نورآباد خسارت دیده است.

مدیرکل مدیریت بحران، بیان داشت: مدیرکل بنیاد مسکن قول داده که کار ارزیابی خسارت‌های وارد شده به واحدهای مسکونی را تا روز شنبه شروع خواهد کرد.

مردم پلدختر در حال بازگشت به خانه‌های خود هستند

آقامیرزایی با اشاره به اینکه دیوار حفاظتی پلدختر نشان داد که درست احداث شده و قطعاً اگر ۱۰۰ درصد احداث شود شهر پلدختر برای همیشه ایمن خواهد شد، گفت: همچنین مردم پلدختر در حال بازگشت به خانه‌های خود هستند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به حجم بالای خسارت‌های سیلاب در شهرستان دلفان و شهر نورآباد، عنوان کرد: نزدیک ۱۵۰ میلی متر باران در نورآباد ثبت شده است و این میزان خیلی زیاد است و جای شکر باقی است که تلفات جانی نداشته‌ایم.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان با بیان اینکه ما تجربه سیل سنگین پلدختر را داریم و این نوید را به مردم می‌دهیم که به زودی ورود پیدا کنیم و مشکلات مردم را حل کنیم، تصریح کرد: با توجه به اطلاع رسانی که از چهار روز قبل از وقوع سیلاب صورت گرفت و همچنین کسب تجربه مردم از سیلاب گذشته، ما عملاً در سیلاب اخیر هیچ گونه بسته مواد غذایی نیاز نبود بین مردم توزیع کنیم و مردم از قبل خود را برای این شرایط آماده کرده بودند.

زیرساخت‌ها در حاشیه رودخانه‌ها احداث نشود

آقامیرزایی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم احداث زیرساخت‌های استان در مناطقی دور از حاشیه رودخانه‌ها، بیان داشت: متأسفانه شرکت گاز به هشدارهای داده شده در این رابطه توجه لازم را نداشته و همین امر موجب شد که گاز شهر پلدختر که در حاشیه رودخانه بود، قطع شود.

وی با اشاره به عملکرد مطلوب سایر دستگاه‌های خدمات رسان مانند شرکت برق و شرکت آب و فاضلاب در رابطه با رعایت این نکته فنی، گفت: ضرورت دارد که از این به بعد این موضوع نیز از سوی شرکت گاز نیز مورد توجه قرار گیرد.

دیواره ساحلی پلدختر امتحان خوبی پس داد / لزوم اختصاص اعتبار تکمیل پروژه

حسن رضائیان فرماندار پلدختر شامگاه چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه در حال حاضر دبی رودخانه کشکان در پلدختر به ۲۳۰۰ مترمکعب در ثانیه رسیده است، اظهار داشت: حدود ۴۵ روستا قطعی راه ارتباطی دارند و ابنیه و پل‌ها در آنها خسارت دیده است.

وی با بیان اینکه جاده دسترسی اصلی از خرم آباد به پلدختر خسارت دیده است، تصریح کرد: خوشبختانه در بارش‌های سیل آسای این روزها دیوار ساحلی که احداث کرده‌ایم از مقاومت و ایستایی خوبی برخوردار بود و امتحان خوبی پس داد.

فرماندار پلدختر خاطرنشان کرد: دیواره ساحلی در پلدختر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم با اختصاص اعتبار لازم تکمیل شود.

رضائیان با تاکید بر اینکه در حال حاضر به حالت عادی داریم برمی گردیم، افزود: گاز معمولان همچنان قطع است و در اولین فرصتی که سطح آب رودخانه پایین بیاید متصل می‌شود.

خط لوله گاز معمولان پس از فروکش کردن آب رودخانه متصل می‌شود

سرپرست شرکت گاز لرستان گفت: نیروهای ما به همراه تجهیزات لازم در معمولان مستقر هستند و به محض فروکش کردن آب رودخانه، خط لوله گاز شهر را راه‌اندازی خواهیم کرد.

فیروز خدایی شامگاه چهارشنبه در سخنانی با اشاره به قطعی گاز در معمولان اظهار داشت: باتوجه به آسیب دیدگی خط موقت شهر معمولان، اکیپ‌ها و تجهیزات ما در محل مستقر هستند.

وی با بیان اینکه منتظریم آب رودخانه فروکش کند و امکان دسترسی به آن سوی رودخانه را داشته باشیم، تصریح کرد: با این شرایط امیدواریم که امشب گاز معمولان را راه اندازی کنیم.

سرپرست شرکت گاز لرستان یادآور شد: با تمهیداتی که دیده شده بود و با آماده باش کل استان غیر از معمولان در نقاط دیگر مشکلی نداشتیم.

تلاش برای بازگشایی راه ارتباطی ۱۷۵ روستای لرستان ادامه دارد

میثم قدمی معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در گفت و گو با خبرنگار مهر در سخنانی با اشاره به وضعیت راه‌های روستایی لرستان بعد از وقوع سیلاب، اظهار داشت: برخی محورهای روستایی به دلیل ریزش و رانش قطع شده‌اند.

وی با بیان اینکه برخی محورها از سوی عوامل راهداری پنج بار بازگشایی شده و دوباره ریزش و رانش داشته‌اند، گفت: بر اساس آخرین آمار، راه ارتباطی ۱۷۵ روستا قطع است.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان، تصریح کرد: قطع یک پل ارتباطی موجب، بسته شدن راه ارتباطی روستاها می‌شود که تلاش برای برقراری ارتباط برای این روستاها در حال انجام است.

قدمی، تاکید کرد: روستاهایی که راه ارتباطی آنها قطع است، اکثراً راه دسترسی جایگزین دارند.

وی، تاکید کرد: در حال حاضر غیر از پل موقت «چم شهران» در محور پلدختر و پل «دو آب»، بقیه پل‌ها در سطح محورهای مواصلاتی لرستان مشکل خاصی ندارند و به طور عمده پل‌های استان دچار آب شستگی شده‌اند.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان، یادآور شد: در حال حاضر تمام محورهای اصلی استان باز است.

قطعی راه ۲۴۳ روستای لرستان / سیلاب ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت به راه‌ها زد

خداداد مقبلی معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای امروز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه از روز گذشته شاهد بارش‌های زیادی در لرستان بودیم، اظهار داشت: طغیان رودخانه‌ها راه ۲۴۳ روستای استان را قطع کرده است.

وی با بیان اینکه ۲۸۰ مسیر دچار آبگرفتگی شده است، تصریح کرد: همچنین شاهد ریزش و رانش مسیرها در لرستان بوده‌ایم.

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور یادآور شد: نیروهای راهداری در قالب ۴۰ اکیپ با ۲۸۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین در محورها مستقر بوده و از دیروز کار بازگشایی مسیرها را آغاز کرده‌اند.

مقبلی با اشاره به اینکه عمده مسیرهای روستایی مسدود در حاشیه رودخانه کشکان هستند، خاطرنشان کرد: به جهت اینکه هنوز ارتفاع آب بالا است شاید امکان مانور و بازگشایی مسیرها نباشد، لذا منتظر کاهش سطح آب هستیم.

وی با بیان اینکه مسیرهای اصلی عمدتاً باز هستند، تصریح کرد: تنها مسیر خرم آباد به معمولان و پلدختر بسته است که مسیر جایگزین آن آزادراه و محور پاعلم است.

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با تاکید بر اینکه مسیرهای ارتباطی روستایی عمدتاً خسارت دیده‌اند و برآورد اولیه‌ای که از خسارات به ابنیه فنی استان داشتیم بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد است، افزود: کارشناسان ما مسئول بررسی دقیق خسارت هستند، مسیر خرم آباد به پلدختر خسارت زیادی دیده است، چند پل تخریب شده و قاعدتاً بازگشایی زمان می‌برد و نیازمند اعتبار است.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا آسیب دیدگی دبی سازمان راهداری و حمل شرکت آب و فاضلاب مسکن انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی راهداری و حمل حاشیه رودخانه راه ارتباطی گاز معمولان حال حاضر آب رودخانه وقوع سیلاب رودخانه ها خسارت دیده زیرساخت ها دستگاه ها خسارت ها شرکت گاز جاده ای راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۷۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل آب شرب ۳روستا در پلدختر را قطع کرد

بخشدار مرکزی پلدختر از قطع آب شرب ۳روستای این بخش با جمعیت ۳۰۰۰نفر خبر داد. - اخبار استانها -

مریم نظری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در پلدختر گفت: آب شرب روستاهای مورانی، تیمورآباد و کیان‌آباد به‌دلیل شکستگی خط لوله مجتمع سقای کربلا در مورانی قطع شده‌است.

او اضافه کرد: آب شرب 3000 نفر در روستاهای بخش مرکزی پلدختر به‌دلیل شکسته‌شدن خط لوله آب مجتمع سقای کربلا از روز گذشته تاکنون قطع است.

ریزش کوه در محور پلدختر- خرم‌آباد/ اسکان 61 مسافر در معمولان

بخشدار مرکزی پلدختر اعلام کرد: تردد روستاهای گل‌گل، باغ گل‌گل، هلوش، چاله و خرسدر به‌دلیل آورده‌های سیل به داخل جاده به‌سختی انجام می‌شود و این این محورها باید پاک‌سازی شود.

نظری با بیان اینکه دستک‌های پل ورودی مورانی بر اثر سیلاب تخریب شده‌است، گفت: چمن مصنوعی روستای مورانی به‌دلیل آب‌گرفتگی دچار خسارت جدی شده‌است.

او بیان کرد: سیلاب به جاده‌های بین مزارع، زمین و محصولات کشاورزی خسارت جدی وارد کرده‌است و کشاورزان خسارت‌دیده باید به جهاد کشاورزی پلدختر مراجعه کنند.

انتهای پیام/646

دیگر خبرها

  • محور پلدختر به خرم‌آباد تا ۲ روز آینده بازگشایی می‌شود
  • جاده پلدختر - خرم‌آباد تا ۲ روز آینده بازگشایی می‌شود
  • محور خرم‌آباد - پلدختر تا دو روز دیگر بازگشایی می‌شود
  • محور خرم‌آباد - پلدختر ظرف ۲ روز آینده بازگشایی می‌شود
  • تسریع در در روند بازسازی کامل محور خرم‌آباد به پلدختر
  • محور پلدختر به خرم‌آباد تا دو روز آینده بازگشایی می‌شود
  • محور پلدختر به خرم‌آباد تا ۲روز آینده بازگشایی می‌شود
  • کنارگذرهای رودخانه خشک شیراز پاک‌سازی و بازگشایی شد
  • سیل آب شرب ۳روستا در پلدختر را قطع کرد
  • انسداد محور قدیم خرم‌آباد پلدختر