Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-24@03:25:18 GMT

توقف تمامی پرواز‌ها میان ایران و ترکیه

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۷۹۶۰

توقف تمامی پرواز‌ها میان ایران و ترکیه

باشگاه خبرنگاران جوان: شبکه الجزیره در خبری فوری از لغو تمامی پرواز‌های ترکیه با ایران از جمله پرواز هواپیما‌های باری خبر داد.

این در حالی است که خبرگزاری تاس روسیه نیز از تعلیق صدور ویزا برای شهروندان ایرانی از تاریخ ۲۸ فوریه خبر داد.

«تاتیانا گولیکوا» معاون نخست وزیر روسیه که سرپرستی تیم ویژه پیشگیری از شیوع ویروس جدید کرونا را بر عهده دارد، امروز چهارشنبه گفت صدور ویزای روسیه برای شهروندان ایرانی به جز در موارد بازرگانی و بشردوستانه از تاریخ ۲۸ فوریه (جمعه) به حالت تعلیق در خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: ما در حال اعمال ممنوعیتی بر صدور ویزای ترانزیت، علاوه بر صدور ویزا (عادی) به جز در موارد بازرگانی و بشردوستانه از روز ۲۸ فوریه هستیم.

منبع: فردا

کلیدواژه: پرواز ایران و ترکیه کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۷۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ازسرگیری عمره پس از ۹ سال توقف

اعزام زائران ایرانی به عمره پس از ۹ سال وقفه، از بامداد دوشنبه سوم اردیبهشت‌ماه از سرگرفته می‌شود.

به گزارش ایسنا، ایران از سال ۱۳۹۴ به دنبال وقایعی که برای برخی زائران در فرودگاه جده رخ داد، عمره را تعلیق کرد. با ازسرگیری روابط دیپلماتیک ایران و عربستان، دو کشور برای بازگشت زائران ایرانی به عمره توافق کردند. قرار بود نیمه دوم سال ۱۴۰۲ با اعزام حدود ۷۰ هزار نفر، عمره بار دیگر برای زائران ایرانی برقرار شود، که طبق اعلام سازمان هواپیمایی به دلیل صادر نشدن مجوزهای پرواز و وجود برخی مشکلات فنی، این سفر به تعویق افتاد. تا آن زمان حدود ۴۱ هزار و ۲۰۰ نفر برای سفر عمره ثبت‌نام و هزینه را واریز کرده بودند، که با تعلیق عمره، سازمان حج و زیارت با حفظ اولویت اعزام، پول این زائران را برگرداند.

در فروردین‌ماه ۱۴۰۳ و پس از پایان ماه رمضان، سازمان هواپیمایی از صدور مجوز پروازهای عمره از سوی عربستان خبر داد. سازمان حج و زیارت نیز اعلام کرد کاروان‌ها از سوم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ آغاز می‌شود و براساس ثبت‌نام‌های قبلی، آن‌هایی که به لحاظ زمانی زودتر ثبت‌نام و پول را واریز کرده بودند، در اولویت اعزام هستند.

کاروان‌های عمره حدودا ۸۵ نفره خواهد بود و پیش‌بینی سازمان حج و زیارت، اعزام حدود پنج‌هزار نفر در قالب ۶۰ کاروان بود، ‌که اکنون گفته می‌شود جمع کمتری اعزام می‌شوند.

برای اعزام کاروان‌های عمره یک بازه زمانی ۱۰ روزه درنظر گرفته شده است، که پروازهای آن از بامداد دوشنبه سوم اردیبهشت‌ماه با اعزام روزانه دو کاروان آغاز می‌شود و آخرین پرواز رفت عمره ۱۳ اردیبهشت‌ماه خواهد بود. نخستین پروازها از بامداد دوشنبه و از دو فرودگاه تهران و مشهد انجام می‌شود و از آنجا که اعزام کاروان‌های حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت‌ماه آغاز خواهد شد، بازگشت عمره‌گزاران ایرانی به کشور، پیش از آن تاریخ برنامه‌ریزی ‌شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • معرفی انواع خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند
  • پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان توسعه می یابد
  • (ویدئو) رئیس‌جمهور عراق: حاکمیت عراق باید محترم شمرده شود
  • توسعه پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان
  • آغاز اعزام ایرانی‌ها به عمره پس از ۹ سال
  • ازسرگیری عمره پس از ۹ سال توقف
  • آفریقا ظرفیت جذب انواع کالاهای ایرانی را دارد
  • ترکیه موشک‌های ایرانی را رهگیری کرده است؟ | واکنش ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه
  • جای خالی فیلم‌سازان ایرانی در جنگ روایت‌ها