Web Analytics Made Easy - Statcounter

دمیتری پسکوف روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: توافق در مورد دیدار حسن روحانی، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه برای حل مساله سوریه از کانال‌های دیپلماتیک جریان دارد و در زمان حاضر تصمیم قطعی در این مورد گرفته نشده است.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در پاسخ به این سوال که آیا وضعیت شیوع کرونا در ایران می‌تواند بر برگزاری اجلاس سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه در تهران تاثیر بگذارد، گفت: این مساله در زمان حاضر معلق است و من در زمان حاضر پاسخی برای ان ندارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و معاون وزیر امور خارجه این کشور اخیرا از احتمال برگزاری اجلاس سران ایران، روسیه و ترکیه در تهران برای بررسی بحران سوریه در اوایل ماه مارس آینده خبر داد.

میخاییل بوگدانف روز چهارشنبه هفته گذشته به خبرگزاری دولتی تاس گفت: اجلاس سه جانبه سوریه با شرکت حسن روحانی، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه درصورت کسب موافقت رهبری ترکیه ممکن است اوایل ماه مارس در تهران برگزار شود.

به گفته بوگدانف، طرف ایرانی پیشنهاد کرده است که در اوایل ماه مارس اجلاس سران کشور‌های ضامن مذاکرات فرمت آستانه در تهران برگزار شود. تا آنجا که اطلاع دارم ایران و روسیه در این مورد توافق کرده اند و زمان اعلام شده مناسب است.

پسکوف در پاسخ به این سوال که در مساله برگزاری احتمالی اجلاس چهارجانبه درباره سوریه با شرکت سران روسیه، ترکیه، فرانسه و آلمان، نکته جدیدی وجود دارد، گفت: خیر.

تاکنون سران کشور‌های ضامن صلح آستانه پنج بار با هم دیدار داشته اند که دوبار آن در مسکو، دوبار در استانبول و یک بار به میزبانی تهران برگزار شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: روسیه ایران و روسیه بحران سوریه روحانی اردوغان پوتین پارسی خبر روسیه و ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۸۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور ترکیه در سفر رسمی وارد بغداد شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه بغداد الیوم، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز دوشنبه در سفری رسمی وارد بغداد پایتخت عراق شد.

این نخستین سفر رئیس جمهوری ترکیه به عراق از ۱۳ سال پیش تاکنون، محسوب می شود. اردوغان در این سفر قرار است علاوه بر دیدار با مقامات عراقی در بغداد به اربیل سفر کند و در آنجا با برخی مقامات اقلیم کردستان عراق نیز دیدار و گفت و گو داشته باشد.

پیش از این، «هاکان فیدان» وزیرخارجه ترکیه در ارتباط با این سفر گفته بود که اردوغان قرار است با «عبداللطیف رشید» همتای عراقی خود، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق دیدار کند.

همچنین قرار است در این دیدار ۲۰ تفاهم نامه همکاری میان ترکیه و عراق به امضا برسد. گفته می شود توافق درباره ازسرگیری انتقال نفت از خط لوله بندر جیهان-کرکوک یکی از برنامه های سفر اردوغان است.

کد خبر 6085426 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • امضای دبیر شورای عالی امنیت ایران پای یک تفاهمنامه امنیتی با روسیه /دیدار احمدیان با مقامات چین و برزیل
  • امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • ائتلاف تهران مسکو، محوری در نظم جدید جهانی
  • پوتین: تروریسم یکی از جدی ترین تهدیدات قرن بیست و یکم است
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است
  • دیدار «پوتین» و «علی اف» در مسکو
  • اردوغان: عراق یک مرکز تجاری مهم برای ترکیه است
  • رئیس جمهور ترکیه در سفر رسمی وارد بغداد شد
  • اردوغان پس از ۱۳ سال وارد بغداد شد