Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@16:28:50 GMT

تدابیر پیشگیری از کرونا در فریدن عملیاتی شد

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۸۳۴۶

تدابیر پیشگیری از کرونا در فریدن عملیاتی شد

سید تقی معین الدینی شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، به جلسه روز گذشته در فرمانداری این شهرستان اشاره و بیان کرد: لغو مسابقات ورزشی، همایش های اداری، اجتماعی، مذهبی و تجمع مردمی،تعطیلی استخر و جمعه بازار، نمایشگاه ها، درمانگاه اختصاصی بیمارستان شهید رجایی داران(مرکز فریدن) و جایگزینی با سرویس دهی اورژانس همچنین تعطیلی خوابگاه مدارس و ضد عفونی آنها از جمله این تدابیر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از تشکیل تیم واکنش سریع به بیماری برای مقابله با موارد خاص در مراکز درمانی خبر داد و افزود: تامین امکانات خاص و مورد نیاز بیمارستان  شهید رجایی داران و مجموعه بهداشت و درمان شهرستان برای مراقبت های ویژه پیگیری می شود.

معین الدینی افزود: با توجه به  اعلام وزارت بهداشت و درمان در خصوص توزیع  اقلام مورد نیاز مانند ماسک و تجهیزات پزشکی از سوی مراجع رسمی، پیگیری در خصوص نیاز مردم  به این اقلام به شبکه بهداشت و درمان شهرستان محول شد.

فرماندار فریدن افزود: آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای همه اقشار و گروهها با محوریت شبکه بهداشت و درمان به صورت مستمر و بدون وقفه انجام می شود.

معین الدینی همچنین از انجام مراقبت های ویژه برای حفظ و بررسی وضعیت سلامت افراد در اماکن خاص مانند زندان خبر داد.

وی افزود: کنترل و نظارت بر محصولات دامی و کشاورزی برای صیانت از سلامت شهروندان  با همکاری جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت و درمان به جد پیگیری می شود.

فرماندار فریدن اضافه کرد: مقرر شد شبکه بهداشت و درمان شهرستان با همکاری شهرداری ها و دهیاری ها  برای ضدعفونی کردن همه بخش های حمل و نقل عمومی اعم از فضا و سطوح داخلی اتوبوس، مینی بوس ، تاکسی و غیره اقدام کنند.

به گفته وی نظارت بر رستورانها ، هتل ها ، اماکن عمومی و اقامتی در  مرحله تهیه مواد اولیه، طبخ و سرو غذا از دیگر اقداماتی است که به طور مستمر انجام می شود.

فرماندار فریدن با بیان اینکه به والدین و معلمان نیز آموزش ها و هشدارهای لازم در خصوص سلامت دانش  آموزان  و توجه به علائم کرونا داده شده است، افزود: تعطیلی مدارس در صورت نیاز باید با هماهنگی و اتخاذ تصمیم از مسئولان استانی و اداره کل مطبوع صورت پذیرد .

معین الدینی با بیان اینکه دستگاه ثبت اثر انگشت تا اطلاع ثانوی از ادارات جمع آوری شده است، افزود:  همچنین تا اطلاع ثانوی از ارائه درخواست غذا و پذیرایی برای جلسات اجتناب می شود، از ادارات نیز خواسته شده است که از ابلاغ مأموریت های غیر ضروری به نیروها خودداری کنند.

وی اضافه کرد:  آبدارخانه های ادارات به طور مستمر نظارت و ضد عفونی  و از ورود همکاران و افراد غیر مسئول  به آنها جلوگیری می شود.

معین الدینی توصیه کرد برای  ادای فرایض در نماز خانه ها حتی المقدور از مهر شخصی استفاده شود.

وی نظارت بر مهدکودک ها و ضدعفونی و گندزدایی آنها را از دیگر اقدامات انجام شده در این خصوص عنوان کرد.

فرماندار فریدن ادامه داد: عوامل متعددی مانند بخش اجرایی، بخش فنی و از همه مهمتر بعد روانی مساله موجب شد که کنترل یک بیماری به نقطه قرمز و بحرانی  برسد، بنابراین بعد روانی بر دیگر ابعاد این موضوع سایه افکنده است که آسیب های زیادی نیز به همراه خواهد داشت.

 وی افزود: اگر مردم در فرایند مقابله با شیوع کرونا همراهی نکنند تلاش های حوزه بهداشت و عوامل اجرایی نیز به جایی نخواهد رسید.

معین الدینی جلب اعتماد مردمی و برقراری آرامش در جامعه را در گرو اطلاع رسانی صحیح و بی وقفه دانست و افزود: تدابیری اتخاذ شد که این امر با همکاری مردم، رسانه ها و مسئولان و با محوریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان محقق شود که در این زمینه باید از همه امکانات و ابزارهای اطلاع رسانی مانند پمفلت، بروشور، بنر، فضای مجازی و غیره  استفاده شود.

رئیس شورای تامین شهرستان فریدن با بیان اینکه بخش بزرگی از جو روانی را افراد جامعه خود به وجود می آورند، افزود: متخصصان  استفاده از ماسک را برای عامه مردم توصیه  نکرده اند،  به طوری که هشدار داده اند استفاده از ماسک در افراد سالم گاهی ممکن است نه تنها سودمند نباشد بلکه مشکل ساز نیز باشد، اما اصرار مردم برای خریداری ماسک مشکل را دو چندان می کند و در این میان تنها دلال ها سود می برند که این شرایط به نفع مردم نیست.

معین الدینی ادامه داد: همه این تدابیر روز گذشته در کارگروه اجتماعی، فرهنگی و سلامت خانواده و ستاد پاسخگویی به بحران به مسئولان ابلاغ شد و بر اجرای صحیح آن نظارت می شود.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده علائم بیماری با حفظ  مراقبت های بهداشتی در نخستین فرصت  به پزشک مراجعه و نسبت به طی مراحل درمان اقدام کنند.

بر اساس آخرین خبرها، اوضاع در شهرستان های غرب اصفهان برای مقابله با شیوع کرونا تحت کنترل است و تا اکنون خبر رسمی از ابتلا به کرونا در این مناطق منتشر نشده است.

بخش های از بیمارستان های چهار شهرستان غرب استان برای مراجعه افراد مشکوک و درمان آنها در نظر گرفته شده و مسئولان به طور مستمر در حال اطلاع رسانی راه های پیشگیری از کرونا از طریق توزیع بروشور و  انتشار مطالب آموزشی در شبکه های اجتماعی هستند.

در ۲ روز اخیر  اما بسیاری از خانواده ها  از رفتن فرزندان خود به مدرسه جلوگیری کردند، این در حالی است که تا اکنون خبر رسمی از ابتلای دانش آموزان به کرونا در این منطقه گزارش نشده است. بر اساس آخرین خبرها محیط مدارس به طور مستمر ضدعفونی می شود.

مردم در برخی شهرهای غرب استان نیز در حرکت خودجوش  مراسم ترحیم و جشن عروسی را لغو کرده اند.

پیست اسکی افوس و فریدونشهر نیز تا اطلاع ثانوی با هدف جلوگیری از شیوع کرونا تعطیل اعلام شد.

اکنون همه بیمارستان‌های استان در حالت آماده باش قرار دارند و برای جلوگیری از مراجعه بیماران مشکوک به کرونا، تصمیم بر آن شد تا تماس‌های مردمی با بیماران به کمترین حد ممکن کاهش یابد. ملاقات‌های مردمی در هیچکدام از بیمارستان‌های استان انجام نمی‌شود و بیماران بستری مانند گذشته فقط می‌توانند یک همراه داشته باشند.

شیوع ویروس کرونا، اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده و صدها نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری، قابل پیشگیری است و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.

مردم باید از تماس‌های غیرضروری و حضور در میان ازدحام جمعیت پرهیز کنند، فاصله منطقی را با همه افراد(یک متر) رعایت کرده و روبوسی و دست دادن‌های غیرضروری را کنار بگذارند.

همچنین افرادی که علائم بیماری سرماخوردگی دارند، در منزل بمانند و بسرعت مراقبت‌های درمانی را از طریق پزشکان در پیش بگیرند و با سایر افراد تماس نداشته باشند.

شستن مداوم دست‌ها با آب و صابون یکی از بهترین راهکارها برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

تنها بیمارستان شهید رجائی فریدن واقع در شهر داران بخش مرکزی این شهرستان، با قدمتی بیش از ۴۰ سال بیمارستان سطح ۲ ارجاع غرب استان است، میانگین مراجعه سالانه به اورژانس بیمارستان افزون بر سی هزار نفر است.

فریدن با جمعیت افزون بر ۴۹ هزار نفر در ۱۴۰ کیلومتری غرب استان واقع است.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا جامعه حمل و نقل عمومی زندان شبکه بهداشت و درمان وزارت بهداشت و درمان انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی بهداشت و درمان شهرستان شبکه بهداشت و درمان فرماندار فریدن طور مستمر اطلاع رسانی معین الدینی غرب استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۸۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۲ واحد صنفی متخلف در سیریک

مجتبی مهترپور مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی و ماه مبارک رمضان بیش از ۴۰۰ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی انجام شده است.

وی افزود: در این بازدید‌ها ۱۰ واحد صنفی متخلف از قوانین و مقررات بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و از این تعداد ۲ مورد نیز پلمب شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک گفت: بیش از ۱۵۰ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته معدوم و ۶۴ مورد اخطاریه‌های بهداشتی نیز صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • ۲۹۶ هزار واکسیناسیون رایگان دام سبک و سنگین در خوشاب
  • انتخابات مجلس در فضایی امن و توأم با آرامش و با مشارکت خوب مردم برگزار شد
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • هوشیار باشیم توطئه انشقاق بین مردم و نظام عملیاتی نشود
  • انجام اقدامات عملیاتی لازمه تحقق شعار سال است
  • چرا کشورهای شاد نرخ خودکشی بالایی دارند؟
  • همراهی مردم با پلیس برای پیشگیری از سرقت
  • وقوع ۳۸۳ مورد حیوان‌گزیدگی در تعطیلات نوروز در خوزستان
  • درمان آب سیاه چشم در خانه؛ از پیشگیری تا درمان طبیعی در منزل
  • پلمب ۲ واحد صنفی متخلف در سیریک