Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در دیدار رییس شورای حقوق بشر گفت: جنایت آمریکایی فقط یک فرمانده شجاع را از ملت ایران نگرفت، بلکه بزرگترین مدافع حقوق ملت‌های منطقه را مورد هدف قرار داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، الیزابت تیچی فیسلبرگر رییس شورای حقوق بشر با علی باقری کنی معاون رییس قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در ژنو دیدار و گفت و گو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به ترور سردار سپهبد شهید سلیمانی، گفت: جنایت آمریکایی فقط یک فرمانده شجاع را از ملت ایران نگرفت، بلکه بزرگترین مدافع حقوق ملت‌های منطقه را مورد هدف قرار داد، لذا ساختارهای حقوق بشری دنیا باید در ردیف نخستین مدعیان خون شهید سلیمانی باشند و آمریکایی‌ها را به خاطر این جنایت رها نکنند.

 

معاون رییس قوه قضائیه با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران، افزود: مراجع حقوق بشری دنیا نباید با سکوت در برابر تحریم به مشروعیت بخشی به جنایت ضدانسانی آمریکا کمک کنند.

 

معاون قوه قضائیه با ارائه تصاویری از وضعیت فاجعه بار مصدومان شیمیایی جنگ تحمیلی به رئیس شورای حقوق بشر، گفت: از طنزهای تلخ تاریخ این است که کشورهای اروپایی که چند سال قبل سلاح شیمیایی در اختیار دیکتاتور بغداد قرار دادند تا مردم ایران و عراق را هدف قرار دهد، امروز مدعی حمایت از حقوق بشر شده و حامی قطعنامه حقوق بشری علیه ایران هستند!

 

رییس شورای حقوق بشر نیز در این دیدار با اشاره به نقش و جایگاه این شورا، افزود: تعامل میان کشورهای عضو سازمان ملل هدف اساسی شکل‌گیری شورای حقوق بشر است./

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ستاد حقوق بشر باقری شورای حقوق بشر ستاد حقوق بشر حقوق بشری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۸۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شب گذشته بزرگترین عملیات پهپادی جهان به نام جمهوری اسلامی ایران ثبت شد

سید رضا صدرالحسینی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در ارتباط با پاسخ شب گذشته کشورمان به جنایت‌های روز‌های اخیر صهیونیست‌ها گفت:  شب گذشته بزرگترین عملیات پهپادی جهان به نام جمهوری اسلامی ایران ثبت شد. در واقع نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران با حمایت مردمی اقتدار ملی را افزایش دادند و به درخواست عمومی پاسخی قاطع و عقلانی دادند.

وی افزود: با این حمله به رژیم صهیونیستی ثابت شد که هیمنه نظامی او در حوزه زمینی در مقابل مقاومت امکان عرض‌اندام ندارد و در حوزه پدافندی علی‌رغم کمک‌های قابل توجه‌ای که از جانب آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها دریافت کرده در آن حوزه هم شکست‌پذیر است و امکان مقابله با جمهوری اسلامی برای آن‌ها وجود ندارد.

کارشناس مسائل غرب آسیا بیان کرد: نکته مهم بعدی این مسئله  است که از طرف جمهوری اسلامی ایران تنبیه رژیم صهیونیستی انجام شده و همچنان که نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل اعلام کرد از نظر ما این تنبیه پایان یافته است و جمهوری اسلامی علاقه‌مند به جنگ نیست، اما آمادگی لاز م در خصوص اقدامات احتمالی رژیم صهیونیستی و حامیان او وجود خواهد داشت.

وی درباره شرایط منطقه پس از حمله شب گذشته افزود: شرایط منطقه به قبل و بعد از این عملیات تقسیم می‌شود و نشان‌دهنده آن است که توازن قدرت در منطقه تغییر کرده و به نفع جبهه مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی ایران شده است.

صدرالحسینی درباره پیام ایران به کشور‌های منطقه گفت: پاسخ شب گذشته این پیام را برای کشور‌های منطقه دارد که مجموعه توانمندی دفاعی جمهوری اسلامی تنها برای دفاع از امنیت ملی منطقه است و جمهوری اسلامی به دنبال منطقه قوی است و حضور بیگانگان در متطقه را نخواهند پذیرفت.

وی درباره جلسه شورای امنیت سازمان ملل بیان کرد: شورای امنیت سازمان ملل با توجه به آنکه رژیم صهیونیستی به‌دنبال مظلوم نمایی است، اما در طول شش ماه گذشته اقداماتی را انجام داده است که توانسته این موضوع را به شورای امنیت ثابت کند که جنایتکار جنگی و به‌دنبال نسل‌کشی و اقدامات آپارتایدی است و بر همین اساس نگرانی قابل توجه‌ای در حوزه سازمان ملل وجود ندارد علی‌رغم آنکه ممکن است به‌دنبال این مسئله باشند که اقداماتی به نفع صهیونیست‌ها انجام شود، اما جنایات شش ماه گذشته آن‌ها از این موضوع جلوگیری می‌کند که آن‌ها بتوانند مطلب مورد نظر صهیونیست‌ها را تصویب کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • لفاظی‌ های جدید رییس جمهور فرانسه علیه ایران
  • ترامپ : بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است
  • ترامپ: بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است
  • اقدام ایران، دفاع مشروع و مطابق با موازین حقوق بین‌الملل بود
  • ایران به دنبال توسعه تنش در منطقه نیست
  • نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره پاسخ ایران به تجاوز اسرائیل / گوترش: مصونیت ساختمان کنسولی ایران در حمله اسرائیل نقض شد
  • بزرگترین عملیات پهپادی جهان به نام ایران ثبت شد
  • عملیات وعده صادق پایانی خفت بار بر هژمونی آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب در منطقه بود
  • شب گذشته بزرگترین عملیات پهپادی جهان به نام جمهوری اسلامی ایران ثبت شد
  • یرمی فریمپونگ یکی از بزرگترین طرفداران مارسلو / عکس