Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-16@09:50:43 GMT

مشکلات کنونی برجام از نگاه چین

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۸۵۸۷

«وانگ گون» نماینده چین در سازمان‌های بین‌المللی خروج آمریکا از برجام را منشا مشکلات فعلی پیرامون این توافق توصیف کرد.

اخبار سیاسی - او در پایان نشست کمیسیون مشترک برجام که امروز چهارشنبه در شهر «وین» پایتخت اتریش برگزار شد، در جمع خبرنگاران به این نکته اشاره کرد که کشور‌های حاضر در توافق هسته‌ای در تلاش برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وانگ گون گفت: مشکلاتی که در حال حاضر ما با آن مواجه هستیم تا حدود زیادی مربوط به خروج آمریکا از برجام و به راه انداختن کمپین فشار حداکثری علیه ایران است.

او افزود: راه حلی که کشور‌های حاضر به دنبال آن هستند یک «فرمول ویژه گام‌به‌گام بر اساس اقدامات متقابل» است که از یک طرف می‌تواند به ایران کمک کند تا از مزایای اقتصادی حاصل از برجام بهره‌مند شود و از سوی دیگر تضمین می‌کند که تمامی طرف‌ها باید روند اجرای کامل برجام را از سر بگیرند.

نماینده چین در سازمان‌های بین‌المللی تاکید کرد که راه‌اندازی مکانیسم حل اختلاف برجام دستور کار نشست امروز وین نبوده و طرف‌های شرکت کننده توافق کردند بر روی مواردی متمرکز شوند که عملا قابل ارائه است و می‌تواند روند را به جلو هدایت کند و به چندجانبه‌گرایی در برجام کمک کند.

نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزرای خارجه ایران، چین، روسیه، فرانسه، انگلیس، آلمان و هلگا اشمید به نمایندگی از اتحادیه اروپا که پیش از ظهر امروز به وقت اتریش در هتل کوبورگ وین آغاز شده بود پس از یک ساعت و نیم به کار خود پایان داد.

این پانزدهمین نشست عادی و دوره‌ای کمیسیون مشترک برجام بود که بطور معمول هر سه ماه در سطح معاونین وزرا و مدیران سیاسی برگزار می‌شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اخبار سیاسی برجام ایران چین روسیه سازمان های بین المللی برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۸۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی وزیران خارجه ایران و هند درباره اوضاع منطقه

وزیر خارجه هند در گفت‌وگو با همتای ایرانی خود، درباره وضعیت کنونی منطقه رایزنی و بر اهمیت دوری از تنش، خویشتن‌داری و بازگشت به دیپلماسی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، «سوبرامانیام جایشانکار» و «حسین امیرعبداللهیان» وزیران امور خارجه هند و جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه و پس از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی، درخصوص وضعیت کنونی منطقه رایزنی و تبادل‌نظر کردند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه شنبه و در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران ردر دمشق، با ده‌ها موشک و پهپاد اهدافی را در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داد. 

جایشانکار همچنین درباره آزادی ۱۷ خدمه هندی کشتی MSC Aries مرتبط با رژیم صهیونیستی که ایران روز شنبه آن را توقیف کرد، با وزیر امور خارجه ایران گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه هند در گفت‌وگو با امیرعبداللهیان درباره وضعیت کنونی منطقه رایزنی و بر اهمیت دوری از تنش، خویشتن‌داری و بازگشت به دیپلماسی تاکید کرد.

همچنین توافق به عمل آمد تا تماس‌ها ادامه یابد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توافق تراکتور با خمس برای جدایی | سرمربی اسپانیایی با رقم سنگین حاضر به رفتن شد
  • تحلیل متفاوت اولیانوف از پاسخ ایران به تجاوز اسرائیل
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه یکی از نتایج امتناع غرب از احیای برجام است
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه از نتایج امتناع غرب برای جلوگیری از احیای برجام است
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه از نتایج تصمیم آمریکا و اروپا برای جلوگیری از احیای برجام است
  • شرایط لازم برای تأمین سوخت صیادان استان بوشهر فراهم شود
  • رایزنی وزیران خارجه ایران و هند درباره اوضاع منطقه
  • رئیس‌جمهور عراق: جنگ تنها مشکلات را عمیق‌تر می‌کند
  • سازش ۹ فقره پرونده قتل درچهارمحال وبختیاری
  • تلاش دولت سزدهم برای حل مشکلات عشایر قابل تحسین است