Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@13:01:26 GMT

حکیم: راه و اندیشه شهید محراب ادامه خواهد داشت

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۸۵۹۹

حکیم: راه و اندیشه شهید محراب ادامه خواهد داشت

حکیم افزود که ما ایستاده‌ایم تا به این شهید بزرگوار بگوییم که  فرزندان توییم و برنامه‌ ات را به دوش می‌کشیم. امانت تو به دست ما حفظ شده و پرچم اندیشه‌ات همچنان در اهتزاز است و مسیری که برای ما ترسیم کرده‌ای همچنان پابرجاست.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عراق در این سال‌ها، از شهدای حمله تروریستی آمریکا ادامه داد: شهید حاج ابومهدی المهندس و مهمان بزرگ عراق شهید سپهبد قاسم سلیمانی فرماندهانی بودند که پیروزی را در عراق رقم زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حکیم با بیان اینکه سالروز شهادت شهید جاودان شهید محراب صرفا زنده نگهداشتن حادثه‌ای گذرا نیست، افزود: این روز مناسبتی است که آن را زنده نگه می‌داریم تا بر مواضع ملی استوار خود در قبال میهن و ملت‌ تاکید کنیم، آن را زنده نگه می‌داریم تا مسیرهای مردمی و تشکیلاتی پر امتداد خود را بازبینیم.

رهبر جریان حکمت ملی عراق بیان کرد: به لطف و توفیق الهی هر سال مردم عراق و در صف اول ایشان فرزندان شهید محراب از مرد و زن در برابر چالش‌ها و دشواری‌هایی که در پروژه و برنامه ملی برحق خود با آن مواجه می‌شوند، قدرتمندتر و با صلابت‌تر می‌ایستند.

حکیم در ادامه سخنان خود به مناسبت روز شهید عراقی با اشاره به حوادث اکتبر سال گذشته در عراق و حمایت از اعتراضات مسالمت‌آمیز و مطالبات برحق و مشروع مردم اظهار داشت: هرچند تلاش‌های بدخواهانه‌ای کوشیدند مسیر این تحرک مردمی مسالمت‌آمیز را از اهداف والای آن منحرف کنند، ولی اهداف و نتایج مهمی به دست آمد.

وی گفت این اهداف شامل آن است که هیچ صدایی بالاتر از صدای ملت و مطالبات مشروع نیست، نسلی شکل گرفته که اهل زدوبند برسر کرامت ملی و حاکمیت ارضی نیست. ما در برابر مسیری تازه و متفاوت هستیم که از سال ۲۰۰۳ آغاز شد؛ مسیری که در انتخابات پیش از موعد خود را به روشنی بیان خواهد کرد.

حکیم با بیان اینکه از مدت‌ها پیش گفته بودیم که ما با نسل تازه‌ای مواجهیم که با نگاهی بصیرتمندانه و روحیه مسئولیت‌پذیر تغییرات اجتماعی را زیر نظر دارد، گفت: ما با نسلی مواجهیم که با زمانه خویش رقابت می‌کند تا پیشرفت کند و همه دشواری‌ها و چالش‌ها را با امکانات تمدنی و عمق معرفتی خویش پشت سر بگذارد.

وی اضافه کرد: جوانان عراق همواره ستون اصلی کشور و امید ایجاد دولتی قدرتمند و مقتدر و دارای حاکمیت و عزت و کرامت بوده و هستند، آنها با آگاهی به جنبش و عزیمت و استواری و پایداری خویش متناسب با مسئولیتی که بر عهده دارند عمل می‌کنند.

حکیم نسبت به تلاش‌ها و نقشه‌های شوم‌ هشدار داد و تصریح کرد: هرچند به آگاهی و بیداری جوانانمان و غیرت آنها در قبال دین و میهن و آداب و رسوم اصیل عشایرشان اطمینان داریم، همزمان اجازه نخواهیم داد جوانان ما در برابر این دریای پر تلاطم تهمت‌ها و آنچه که از آن به جنگ نرم علیه جامعه و نظام ارزشی یاد می‌شود تنها بمانند.

برچسب‌ها سید عمار حکیم شهید عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید عمار حکیم شهید عراق سید عمار حکیم شهید عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۸۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فارغ‌التحصلان بدون مهارت مشکل پیش‌رو نظام آموزشی

دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: یکی از مسائلی مهمی که امروز پیش‌رو است، بحث فارغ‌التحصیلان بدون مهارت است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حجت‌الاسلام والمسلین عبدالحسین خسروپناه بعد از ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی با مدیران و جمعی از فعالان فرهنگی استان قزوین که در محل سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: ‌هیئت‌های اندیشه‌ورز به تدبیر دولت سیزدهم با هدف شناسایی و برسی پیشنهادات جهت حکمرانی مردمی شکل گرفته است.

وی ادامه داد: هیئت‌های اندیشه‌ورز در بخش‌های مختلف فرهنگی، فناوری، پزشکی و سلامت به صورت جدی ورود پیدا کرده که استان قزوین نیز در این حوزه ورود جدی داشته و با برگزاری یک همایش و دو نشست در حال نقش آفرینی در این حوزه است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: یکی از مسائلی مهمی که امروز پیش‌رو است بحث فارغ التحصیلان بدون مهارت است.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که وزارت علوم، تحقیقات دچار تعارض منافع نشده و بتواند در مسیر درست حرکت کند.

خسروپناه در پایان تاکید کرد: دانشگاه‌ها با شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور همکاری‌های لازم را جهت رشد و مهارت‌آموزی دانشجویان داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شاهد وحدت قابل توجهی بعد از وعده صادق هستیم
  • ۱۵ عنوان برنامه همزمان با هفته عقیدتی سیاسی در ساری اجرا می شود
  • ۱۵ عنوان برنامه هفته عقیدتی سیاسی در ساری اجرا می شود
  • گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی با ۱۵ برنامه در سپاه ساری
  • عمار حکیم: جامعه جهانی رژیم صهیونیستی را وادار به اجرای آتش‌بس کند
  • موضع‌گیری جدید عمار حکیم درباره غزه
  • فارغ‌التحصلان بدون مهارت مشکل پیش‌رو نظام آموزشی
  • اجرای هفته معلم با محوریت معرفی اندیشه‌های شهید مطهری
  • مرمت و بازسازی دیوار صوتی بزرگراه شهید حکیم
  • فردوسی متعلق به تمامی فارسی‌زبانان است