Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@23:40:25 GMT

پاسخ همتی به کاسبان FATF؛ نرخ ارز باز می‌گردد

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۸۶۱۱

ساعت 24 -رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی نوشت: این روزها،برخی نوشته ها ومصاحبه های من درخصوصFATF مورد استناد افرادی از گرایش های مختلف قرار میگیرد. در این زمینه ذکر این نکته را ضروری میدانم که بانک مرکزی، نهادی تخصصی وحرفه ای است و در مراکز تصمیم سازی و تصمیم گیری نظرات کارشناسی خود را گفته و بر آن اصرار می ورزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی نوشت: این روزها،برخی نوشته ها ومصاحبه های من درخصوصFATF مورد استناد افرادی از گرایش های مختلف قرار میگیرد. در این زمینه ذکر این نکته را ضروری میدانم که بانک مرکزی، نهادی تخصصی وحرفه ای است و در مراکز تصمیم سازی و تصمیم گیری نظرات کارشناسی خود را گفته و بر آن اصرار می ورزد.

کما اینکه، در موردFATF نیز در دولت، مجلس و در مجمع تشخیص مصلحت نظام،موضع بانک رابه صراحت بیان کردم.لذا، همانطور که در مجمع، براساس مصالح ملی نظرخودرا گفته ام،بهمان صراحت درمقابله با جو روانی که دشمنان، با تکیه بر تصمیم FATF ،برای لطمه زدن به اقتصاد کشور وبی ثبات کردن بازارها ، ایجاد میکنند،برمبنای وظیفه ومصالح ملی عمل کرده ام باز هم تأکید میکنم:کشورمان توانسته است تاحدود زیادی ارتباط تحریم ناپذیری با نظام پولی و مالی دنیا ، خارج از چارچوب FATF ، برقرار کند و بانک مرکزی نیز ، با همراهی سایر بخش های اقتصادی، تلاش خود را در جهت تسهیل پایدار نیاز های تجاری کشور، بی وقفه ادامه خواهد داد.

در همین راستا طی چند روزگذشته صدها میلیون دلار ارز مورد نیاز واردات مواد اولیه و واسطه ای کارخانجات توسط صادرکنندگان دربازارثانویه عرضه شده است،ولی به هرتقدیرحواشی تصمیمFATF،تلاش سودجویان و سفته بازان،نوسانات غیر ساختاری و نا پایداری در بازار ارز بوجود آورد. این نوسانات برای بانک مرکزی جدید نیست وبراساس تجارب گذشته و برنامه هایی که بانک مرکزی بر مبنای سازوکار بازار دارد،نرخ ارز به تدریج به تعادل ساختاری خود منطبق با متغیرهای واقعی اقتصاد کشور باز خواهد گشت.

برترین‌ها

منبع: ساعت24

کلیدواژه: عبدالناصر همتی بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۸۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است

به گزارش جام جم آنلاین، شیخ «حسن البغدادی» عضو شورای مرکزی حزب‌ الله لبنان در نشست «بررسی ابعاد عملیات وعده صادق» که به همت مجمع جهانی قادمون برگزار شد، گفت: «آمریکا به ‌واسطه قطر پیغام داد که اسرائیل را نزنید تا ما تلاش کنیم جنگ غزه تمام شود. ایران هم مهلت داد، ولی آمریکا گفت نمی‌توانیم جنگ را تمام کنیم!»

عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان افزود: «لذا جمهوری اسلامی پاسخی محکم و قدرتمندانه داد و اسرائیل فهمید ایران ترسی از رویارویی ندارد.»

شیخ حسن البغدادی گفت: «این ضربه مستقیم، امت اسلام را بیدار کرد و نشان داد که اسرائیل بسیار ضعیف است و ثابت کرد که آمریکا می‌ترسد واکنشی نشان دهد.»

دیگر خبرها

  • قالیباف: اگر بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه خود را ارائه خواهد کرد
  • کاسب حبیب الله‌،طرحی برای تجلیل از کاسبان خوشنام
  • پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان
  • اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین
  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد
  • معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان.
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور
  • تصمیم جدید درباره سقف برداشت از حساب‌های بانکی
  • بانک مرکزی پدر تولید و تولیدکننده را درآورده است؛ به داد بخش خصوصی برسید!