Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-25@09:56:25 GMT

◄ مترو، با فشارهای سیاسی به آمل می‌رود؟

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۸۷۳۹

◄ مترو، با فشارهای سیاسی به آمل می‌رود؟

تین نیوز

در حالی که مدیرکل راه و شهرسازی مازندران عنوان کرده «فاز اول طرح مطالعاتی اتصال مترو پردیس به پلور در شهر آمل تا پایان امسال نهایی شده و برآورد می شود با مثبت بودن ارزیابی مطالعاتی این پروژه بزرگ عمرانی حداکثر در یک پروسه زمانی پنج ساله خاتمه یابد» یک کاربر تین نیوز معتقد است، این طرح فقط با فشارهای سیاسی و به نفع جمع بسیار کوچکی اجرا می‌شود و البته ابداً پنج ساله ساخته نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین‌نیوز، این کاربر در بخش نظرهای کاربران همچنین  با تاکید بر این‌که این پروژه  به طول 120 کیلومتر به اندازه پروژه ملی و حیاتی چابهار زاهدان مشهد به طول 1400 کیلومتر بودجه  لازم دارد، اظهار کرد: این طرحی نه نفع ملی دارد و نه حتی اولویت منطقه‌ای و دلیلش هم جنس بافت شمال کشور است.

او بیان کرد: در شمال کشور شهرها به فاصله کمی از یکدیگر قرار دارند و جمعیتی که به شمال و مازندران می‌روند در تمام این شهرها و به پهنه مازندران پخش می‌شوند حال اگر مترو تا آمل رفت، مسافران مترو با ساک و چمدان‌‌های خود در آمل از مترو پیاده می‌شوند، آنها از آمل چمدان و ساک به دست، چگونه به چند شهر مقصد در مازندران پهناور بروند درحالی‌که  سیستم حمل مسافر درستی به شهرهای بزرگ مازندران وجود ندارد؟

بیشتر بخوانید:

وعده ساخت مترو آمل، مانور خبری بدون پشتوانه‌ فنی و اجرایی؟ مترو تهران آمل؛ طرحی که جامعیت و توجیه ندارد

این کاربر تین نیوز، خاطرنشان کرد: اغلب این مسافران به شهرهای بزرگ هم نمی‌روند بلکه ممکن است ویلایی داشته یا اجاره کرده یا مهمان باشند و در کل پهنه مازندران تا روستاهای کوچک پخش می‌شوند.

وی با بیان این‌که احتمال سفر مردم با متور به شمال بسیار اندک است، گفت: طراحان این طرح هم می‌دانند جذابیت این طرح برای چنین هدفی بسیار اندک است اما باز فشارهای سیاسی گریبان  کشور و عمران و آبادی و ملت را گرفته است آنهم در شرایط کسری بودجه.

او ادامه داد:  متاسفانه از این دست فشارهای سیاسی و هدررفت منابع کشور و ضرر ملت قبلاً هم وجود داشت که نمونه آن خط ریلی یکی از شهرهای غربی کشور است که اگرچه با عدم استقبال مواجه شده اما نماینده مجلس پرنفوذ برای برقی کردن آن بودجه گرفته است.

جزئیات طرح مطالعاتی مترو آمل

 به گزارش تین نیوز، سید محمد نظری مدیر کل راه و شهرسازی مازندران آذر ماه امسال گفته بود: قرارگاه خاتم الانبیاء (ع) عملیات اجرایی فاز اول مطالعاتی این پروژه بزرگ عمرانی ریلی را طبق تفاهمنامه با وزارت راه و شهرسازی در دستور کار قرار داده است و بر اساس برنامه‌ریزی فاز اول مطالعاتی این پروژه تا اواخر سال جاری ( اسفندماه ) تکمیل و در صورت مثبت بودن ارزیابی مطالعاتی، توافق برای شروع عملیات اجرایی با پیمانکار انجام خواهد شد.

وی در مورد تامین اعتبار این پروژه هم توضیح داده بود: پس از پایان طرح مطالعاتی و قرارگیری پروژه در فاز اجرایی برای تامین اعتبار این پروژه با کارفرمایی وزارت راه و شهرسازی تصمیم گیری می شود و این پروژه در صورت اجرا مشکل مالی نخواهد داشت.

نظری برآورد ارزش ریالی این پروژه را در شرایطی که طرح مطالعاتی این پروژه خاتمه نیافته زودهنگام دانست و گفته بود: پس از پایان طرح مطالعاتی یکی از بخش هایی که در این حوزه مورد تحقیق و ارزیابی قرار می گیرد، مسایل مالی است و تا پایان طرح نمی توان برآورد ریالی از این پروژه را ارایه کرد.

وی افزوده بود: این پروژه قطعا در چند فاز اجرایی خواهد شد که فاز اول از پردیس به پلور و پس از آن نیز در طول زمان اجرای پروژه فازهای بعدی مطالعاتی برای رسیدن مترو به شهر آمل و یا سایر شهرهای استان نیز اقدام عملی انجام خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مترو فشارهای سیاسی راه و شهرسازی طرح مطالعاتی تین نیوز فاز اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۸۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت: اجرای طرح مطالعاتی دستگاه پاکدم یا قلیان اکسیژن به صورت آزمایشی تحت نظارت وزارت بهداشت با هدف کاهش مصرف قلیان دخانی در ۱۰ استان کشور آغاز شده است.

طرح مطالعاتی دستگاه «پاکدم» یا «قلیان اکسیژن» در حال حاضر به صورت آزمایشی، تحت نظارت وزارت بهداشت حدود دو سال است که در ۱۰ استان کشور در حال اجراست. این وسیله ثبت اختراع شده و بعد از اینکه تأییدیه آن از سازمان غذا و دارو گرفته شد به عنوان تجهیزات پزشکی ثبت و در سازمان غذا و دارو استاندارد‌هایی برای آن در نظر گرفته شده است. در این وسیله از ترکیب گاز‌های اکسیژن و N ۲ O با رعایت حدود تعیین شده در سازمان غذا و دارو برای اطمینان از اینکه ضرری برای سلامتی افراد نداشته باشد استفاده می‌شود.

به دلیل نگرانی وزارت بهداشت از افزایش مصرف قلیان که نسبت به سال۹۵ بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است، گسترش بی‌رویه مراکز عرضه قلیان بعد از همه گیری بیماری کرونا و ضعف در اجرای قانون ممنوعیت استعمال دخانیات در مراکز عرضه قلیان که مستلزم همکاری تنگاتنگ ارگان‌های برون بخشی است، اجازه داده شد که طرح بررسی دستگاه پاکدم در ۱۰ استان کشور شامل تهران، آذربایجان شرقی، البرز، فارس، خوزستان، گیلان، مازندران، کرمان، بوشهر و سیستان و بلوچستان آغاز شود و در ادامه با درخواست دانشگاه‌های دیگر، هماهنگی برای توسعه مرحله آزمایشی طرح در استان‌های خراسان شمالی، اصفهان و زنجان انجام شد.

این طرح در مرحله آزمایشی قرار دارد و بعد از مشخص شدن نتایج مطالعه که تحت نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی مرتبط انجام می‌شود؛ در صورت اثبات اثربخشی و تأثیر آن بر کاهش مصرف قلیان دخانی، به صورت سراسری اجرا خواهد شد. وزارت کشور نیز به استان‌های مجری طرح، این موضوع را ابلاغ کرده و نمونه برداری‌ها از استان‌های تحت پوشش این طرح در حال انجام است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • اخبار سیاسی ۵اردیبهشت؛ تاکید رهبر انقلاب بر حال خوب کارگران/افتتاح «اومااویا» با حضور رئیسی
  • سوغاتی چینی کی به تهران میرسه؟
  • قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • یک اتفاق خوب که در بین خبرهای بد گم شد | قطار ملی بالاخره مسافرگیری کرد | این قطار در کدام خط مترو کار می کند؟
  • رئیسی: ایران میز مذاکره را ترک نکرد و در برابر فشارهای آمریکایی‌ها گزینه مقاومت را برگزید
  • بسته شدن پرونده ایستگاه خط ۷ مترو تهران
  • روایت مجری من و تو از پروژه‌های فریب زنانه ضد انقلاب
  • رایزنی قطر و ازبکستان بر سر چگونگی اجرای پروژه کریدور ترانس افغان